Brexit realybė: „Manęs paprašė sumokėti papildomus 82 svarus už 200 svarų vertės paltą” - Anglija.lt
 

Brexit realybė: „Manęs paprašė sumokėti papildomus 82 svarus už 200 svarų vertės paltą” 

Maža to, po kelių dienų prie jos durų pasirodė UPS kurjeris už antrą siuntinį ir paprašė papildomai sumokėti dar 82 svarus už 200 svarų kainavusį paltą.

Šiuos mokesčius, nustatytus naujomis vyriausybės taisyklėmis, valdžios institucijų vardu turi surinkti kurjerių įmonės.

„Net nežinojau, kada atkeliaus siuntiniai - todėl išsiunčiau abu nemokėdama papildomų mokesčių ir netrukus nieko daugiau iš Europos neužsakinėsiu“, - pasakoja 26erių londonietė.

Mokesčiai po „Brexit“ 

Kai JK buvo Europos Sąjungos muitų sąjungos dalis, prekės galėjo laisvai judėti tarp šalies ir kitų valstybių narių, neapmokestinant importo mokesčiais.

Tačiau paltą ir palaidines pirkusi moteris buvo viena iš pirkėjų, nežinanti, kad šios taisyklės pasikeitė po oficialaus JK išstojimo iš ES.

ES mažmenininkai, siunčiantys paketus į JK, dabar turi užpildyti muitinės deklaracijos formas. Pirkėjams taip pat gali tekti mokėti muitus ar PVM, atsižvelgiant į produkto vertę ir iš kur jis atkeliavo.

Tačiau už tai atsako klientas, o ne mažmenininkas, kuris dažnai neįsivaizduoja, kiek gali kainuoti papildomos išlaidos.

Jų negalima sumokėti iš anksto ir jos apmokestinamos tik tada, kai prekė pasiekia JK.

Kitas nelaimingas klientas iš Mančesterio sumokėjo 300 svarų sterlingų už tai, kad internetu nusipirktų dvi vokiškų firmos žieminių aulinukų batus.

„Negalėjau jų gauti niekur JK, todėl neturėjau kito pasirinkimo, kaip tik užsisakyti juos iš Europos“, - sakė jis BBC.

Kitas dalykas, kurį jis žinojo, kurjeris UPS išsiuntė jam teksto pranešimą, sakydamas, kad prieš pristatant batus, jis turi sumokėti papildomai 147 svarus. Jis sumokėjo, bet vis dar laukia, kol atvyks prekės.

Pagal naujas taisykles, kiekvienas JK, gavęs dovaną iš ES, kurios vertė didesnė nei 39 svarai, dabar gali sumokėti sąskaitą už importo PVM - už daugelį prekių mokama 20 proc.

Prekėms, kainuojančioms daugiau nei 135 svarus, taip pat gali būti taikomi muito mokesčiai, kurie gali svyruoti nuo 0% iki 25% jūsų perkamo produkto, jei jų dar nesumokėjo siuntėjas.

Papildomus mokesčius paprastai renka kurjeris vyriausybės vardu, klientams paprašius sumokėti prieš pasiimant paketą.

Kai kurie specializuoti Europos mažmenininkai pareiškė, kad sustabdys visus pristatymus į JK dėl PVM pakeitimų, įsigaliojusių sausio 1 d.

Kai kurios firmos pirkėjams pradėjo taikyti papildomus „tvarkymo mokesčius“, kad padengtų išlaidas, susijusias su papildomais muitinės patikrinimais ir dokumentais, kuriuos reikia užpildyti.

Pavyzdžiui, „Royal Mail“ ima 8 svarų sterlingų mokestį už prekių išmuitinimo muitinėje ir jų pateikimo pasienio pajėgoms.

Tuo tarpu pristatymo įmonė DHL teigia, kad JK klientams taiko minimalų 11 svarų mokestį plius 2,5% sumos, sumokėtos muitinei.

Pašto ir krovinių gabenimo bendrovė TNT taip pat prideda 4,31 svarų už visus gabenimus iš JK į ES ir atvirkščiai. Ji teigė, kad tai atspindi padidėjusias investicijas, kurias ji turėjo skirti pritaikydama savo sistemas, kad susidorotų su Brexit.

„Logistics UK“ atstovė BBC sakė, kad tvarkymo mokesčiai yra komercinis individualių įmonių sprendimas.

Tačiau buhalterių „UHY Hacker Young“ vyresnioji vadovė Michelle Dale teigė, kad nauji mokesčiai gali sukelti didelę problemą įmonėms artimiausiomis savaitėmis.

„Manau, kad rasime tai, kad didelė prekyba su ES verslo ir kliento požiūriu sustos, kol kai kurios iš šių taisyklių nebus palengvintos“, - sakė ji.

Jūsų teisės:

 JK vartotojų teisės pirkti internetu ar gauti dovanas iš ES dabar yra sudėtingesnės ir gali sukelti ginčų. Gali tekti sumokėti PVM, muitus ir tvarkymo mokesčius. Daugeliui žmonių gali prireikti apsilankyti pašte, kad sumokėtų visus atitinkamus mokesčius.

  • Pagal Vartotojų teisių įstatymą internetiniai pirkėjai per 14 dienų gali grąžinti nepageidaujamą daiktą, tačiau gali būti, kad tai kainuos.
  • Ginčų gali kilti, jei pirkėjai mano, kad papildomi mokesčiai yra „paslėptos išlaidos“, apie kurias jie nežinojo, ir mano, kad jie neturėtų mokėti. Dabar JK išstojo iš ES, šio ginčo nebegalima spręsti JK teismuose. Jis priklauso šalies, kurioje yra pardavėjas, jurisdikcijai.
  • Kad neprarastų JK vartotojų prekybos, kai kurie užsienio pardavėjai kitose pasaulio vietose įdiegė nuolaidų sistemą, kad būtų grąžinti kai kurie mokesčiai po pristatymo
  • Tuo tarpu ant siuntinių ar dovanų, siunčiamų iš Anglijos, Velso ar Škotijos į ES, turi būti priklijuota viena iš muitinės formų.

Maža to, po kelių dienų prie jos durų pasirodė UPS kurjeris už antrą siuntinį ir paprašė papildomai sumokėti dar 82 svarus už 200 svarų kainavusį paltą.

Šiuos mokesčius, nustatytus naujomis vyriausybės taisyklėmis, valdžios institucijų vardu turi surinkti kurjerių įmonės.

„Net nežinojau, kada atkeliaus siuntiniai - todėl išsiunčiau abu nemokėdama papildomų mokesčių ir netrukus nieko daugiau iš Europos neužsakinėsiu“, - pasakoja 26erių londonietė.

Mokesčiai po „Brexit“ 

Kai JK buvo Europos Sąjungos muitų sąjungos dalis, prekės galėjo laisvai judėti tarp šalies ir kitų valstybių narių, neapmokestinant importo mokesčiais.

Tačiau paltą ir palaidines pirkusi moteris buvo viena iš pirkėjų, nežinanti, kad šios taisyklės pasikeitė po oficialaus JK išstojimo iš ES.

ES mažmenininkai, siunčiantys paketus į JK, dabar turi užpildyti muitinės deklaracijos formas. Pirkėjams taip pat gali tekti mokėti muitus ar PVM, atsižvelgiant į produkto vertę ir iš kur jis atkeliavo.

Tačiau už tai atsako klientas, o ne mažmenininkas, kuris dažnai neįsivaizduoja, kiek gali kainuoti papildomos išlaidos.

Jų negalima sumokėti iš anksto ir jos apmokestinamos tik tada, kai prekė pasiekia JK.

Kitas nelaimingas klientas iš Mančesterio sumokėjo 300 svarų sterlingų už tai, kad internetu nusipirktų dvi vokiškų firmos žieminių aulinukų batus.

„Negalėjau jų gauti niekur JK, todėl neturėjau kito pasirinkimo, kaip tik užsisakyti juos iš Europos“, - sakė jis BBC.

Kitas dalykas, kurį jis žinojo, kurjeris UPS išsiuntė jam teksto pranešimą, sakydamas, kad prieš pristatant batus, jis turi sumokėti papildomai 147 svarus. Jis sumokėjo, bet vis dar laukia, kol atvyks prekės.

Pagal naujas taisykles, kiekvienas JK, gavęs dovaną iš ES, kurios vertė didesnė nei 39 svarai, dabar gali sumokėti sąskaitą už importo PVM - už daugelį prekių mokama 20 proc.

Prekėms, kainuojančioms daugiau nei 135 svarus, taip pat gali būti taikomi muito mokesčiai, kurie gali svyruoti nuo 0% iki 25% jūsų perkamo produkto, jei jų dar nesumokėjo siuntėjas.

Papildomus mokesčius paprastai renka kurjeris vyriausybės vardu, klientams paprašius sumokėti prieš pasiimant paketą.

Kai kurie specializuoti Europos mažmenininkai pareiškė, kad sustabdys visus pristatymus į JK dėl PVM pakeitimų, įsigaliojusių sausio 1 d.

Kai kurios firmos pirkėjams pradėjo taikyti papildomus „tvarkymo mokesčius“, kad padengtų išlaidas, susijusias su papildomais muitinės patikrinimais ir dokumentais, kuriuos reikia užpildyti.

Pavyzdžiui, „Royal Mail“ ima 8 svarų sterlingų mokestį už prekių išmuitinimo muitinėje ir jų pateikimo pasienio pajėgoms.

Tuo tarpu pristatymo įmonė DHL teigia, kad JK klientams taiko minimalų 11 svarų mokestį plius 2,5% sumos, sumokėtos muitinei.

Pašto ir krovinių gabenimo bendrovė TNT taip pat prideda 4,31 svarų už visus gabenimus iš JK į ES ir atvirkščiai. Ji teigė, kad tai atspindi padidėjusias investicijas, kurias ji turėjo skirti pritaikydama savo sistemas, kad susidorotų su Brexit.

„Logistics UK“ atstovė BBC sakė, kad tvarkymo mokesčiai yra komercinis individualių įmonių sprendimas.

Tačiau buhalterių „UHY Hacker Young“ vyresnioji vadovė Michelle Dale teigė, kad nauji mokesčiai gali sukelti didelę problemą įmonėms artimiausiomis savaitėmis.

„Manau, kad rasime tai, kad didelė prekyba su ES verslo ir kliento požiūriu sustos, kol kai kurios iš šių taisyklių nebus palengvintos“, - sakė ji.

Jūsų teisės:

 JK vartotojų teisės pirkti internetu ar gauti dovanas iš ES dabar yra sudėtingesnės ir gali sukelti ginčų. Gali tekti sumokėti PVM, muitus ir tvarkymo mokesčius. Daugeliui žmonių gali prireikti apsilankyti pašte, kad sumokėtų visus atitinkamus mokesčius.

  • Pagal Vartotojų teisių įstatymą internetiniai pirkėjai per 14 dienų gali grąžinti nepageidaujamą daiktą, tačiau gali būti, kad tai kainuos.
  • Ginčų gali kilti, jei pirkėjai mano, kad papildomi mokesčiai yra „paslėptos išlaidos“, apie kurias jie nežinojo, ir mano, kad jie neturėtų mokėti. Dabar JK išstojo iš ES, šio ginčo nebegalima spręsti JK teismuose. Jis priklauso šalies, kurioje yra pardavėjas, jurisdikcijai.
  • Kad neprarastų JK vartotojų prekybos, kai kurie užsienio pardavėjai kitose pasaulio vietose įdiegė nuolaidų sistemą, kad būtų grąžinti kai kurie mokesčiai po pristatymo
  • Tuo tarpu ant siuntinių ar dovanų, siunčiamų iš Anglijos, Velso ar Škotijos į ES, turi būti priklijuota viena iš muitinės formų.

 (Komentarų: 1)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: