Problemos su privačiais testų teikėjais pirmą kartą paaiškėjo balandžio mėnesį, kai padaugėjo keliaujančių žmonių.
Kelios įmonės, kurias vyriausybė nurodė kaip patvirtintus tiekėjus, laiku nepateikė testų rinkinių arba negrąžino rezultatų.
Keliautojai liko namuose karantine, nežinodami, kaip įvykdyti vyriausybės reikalavimus, ir daugeliu atvejų negalėjo susisiekti su testų kompanijomis internetu ar telefonu.
Kai kurie testų rinkinių visai negavo, nepaisant to, kad sumokėjo šimtus svarų. Keletas gavo testų, kurių jie neatliko, rezultatus.
Nuo gegužės 17 d. buvo palengvintos tarptautinių kelionių taisyklės, o didžioji dauguma šalių yra vyriausybės „geltonajame“ sąraše, o tai reiškia, kad keliautojai, įskaitant JK piliečius, privalo iš anksto užsisakyti dviejų testų paketą, kol jie įleidžiami į JK.
Dabar, „Which” nustatė, kad kai kurie paslaugų teikėjai nurodo vieno testo antraštes, kai reikia dviejų.
Kiti atlieka rinkodaros testus, nors nėra pasirengę jų pateikti.
„Labai nerimaujama vis dar atskleidžiant tokias rimtas problemas, susijusias su vyriausybės keliaujančių asmenų testavimo sistema, problemas, kurias būtų galima lengvai ištaisyti gerokai prieš pradedant keliones, jei būtų užtikrinta tinkama reguliavimo priežiūra“, - sakė„ Which “kelionių redaktorius Rory Bolandas.
„Esant tokiai padėčiai, keliautojai rizikuoja būti palikti nesąžiningų operatorių malonėje, kurie geriausiu atveju bando pasipelnyti iš tų, kurie ieško testų paslaugų, kad leistų jiems keliauti“.
Jo teigimu, vyriausybė, prieš atnaujindama masines keliones, turėjo išspręsti testų įmonių problemas, kad išvengtų „keliautojų chaoso“.
Paini kainodara
Gegužės pabaigoje, „Which” ištyrė tris pigiausius pasiūlymus, kurie pasirodė Sveikatos ir socialinės priežiūros departamento (DHSC) patvirtintų paslaugų teikėjų sąraše.
„Biograd Diagnostics“, „Screen 4“ ir „Book A“ kelionių testo siūlomos kainos buvo nuo 60 iki 98 svarų.
Tačiau nurodytos kainos buvo skirtos vienam testui, o ne privalomam dviejų testų paketui.
Dalyvaujančios įmonės teigė, kad problema kyla dėl to, kaip DHSC registravo informaciją apie kainas.
„Iš pradžių daugelį bendrovių, įskaitant mus pačius, supainiojo vyriausybės sąrašų formos“, - sakė „Book A“ kelionių testo atstovas.
"Mes dėjome daug pastangų, kad palaikytume keliautojus, tačiau mes nesame apsaugoti nuo išlaidų ir turime valdyti svyruojančius mokesčius iš laboratorijų. Mes ir toliau esame pasiryžę padaryti viską, kad keliautojai galėtų gauti puikias paslaugas šiuo sunkiu metu." "
„Screen 4“ atstovas teigė, kad problema slypi „terminologijos skirtumose“.
„Mes bandėme teikti konkurencingą ir patikimą paslaugą, turėdami aiškiai nurodytą galimų testų pajėgumą“, - sako bendrovės atstovas.
Po „Which“ paklausimo pakilo kelių firmų nurodytos kainos.
Tačiau „Which” teigė, kad pagrindinė problema nebuvo ištaisyta, nes vėliau kitos įmonės vis dar skelbė vieno testo kainas, todėl pasirodė, kad testus galima įsigyti perpus pigiau.
Kas kontroliuoja šias įmones?
„Which” taip pat nustatė, kad tarp akredituotų DHSC paslaugų teikėjų keli dar negalėjo pateikti testų. Po tyrimo trys įmonės buvo išbrauktos iš sąrašo.
Vartotojų grupė teigė, kad problemos kartu rodo, kad trūksta reguliavimo priežiūros, ir paragino vyriausybę ištirti galimybes sumažinti testų išlaidas ir užtikrinti, kad paslaugų teikėjai siūlytų tikslią informaciją.
DHSC atstovas spaudai sakė: „Vyriausybė reguliariai vertina visų paslaugų teikėjų veiklą, įskaitant jų pristatymą ir testų trukmę.
„Paslaugų teikėjai, kurie neatitinka minimalių DHSC nustatytų ir nepriklausomos Jungtinės Karalystės akreditavimo tarnybos (UKAS) peržiūrėtų standartų arba kai mūsų stebėjimas išryškina susirūpinimą dėl jų klientų aptarnavimo rezultatų, išbraukiami iš gov.uk kelionių testų sąrašo. Be to, paslaugų teikėjai gali nebūti sąraše, jei jų laikinai nėra."
Komentarai