Naujos mažo eismo zonos bus nustatytos nuo šių metų ir iki 2025-2026 metų. Šiuo metu jau esamose zonose leidžiama važiuoti tik dviratininkams, greitosios pagalbos automobiliams ir atliekų sunkvežimiams. Neįgaliems vairuotojams, turintiems mėlynuosius ženklelius, leidžiama važiuoti per tam tikrus „eismo filtrus.“.
Mažo eismo zonas britų vyriausybė įvedė siekdama paskatinti ilgalaikį judėjimą dviračiais ir pėsčiomis. Per pastaruosius dvejus metus visoje Jungtinėje Karalystėje įrengta arba dar tik įrengiama daugiau kaip 300 tokių zonų. Įrengiant tokias zonas naudojamos kameros ir įvairūs fiziniai barjerai.
Tačiau kritikai sako, kad tokios zonos iš esmės tik filtruoja eismą iš turtingesnių gatvių į gretimus rajonus.
Londono meras Sadiqas Khanas pirmas sostinėje nustatė tokią mažo eismo zoną. Vėl jos pavyzdžiu pasekė ir tokie miestai, kaip Oxfordas, Bristolis ir Manchesteris. Daugelis vietos tarybų jas įvedė pandemijos metu, o vėliau nusprendė jas palikti visam laikui.
Mokesčių mokėtojų aljansas skaičiuoja, kad nuo tada, kai buvo įvestos, tokios zonos padėjo vietos taryboms visoje šalyje iš vairuotojų surinkti iki 100 mln. svarų sterlingų iš baudų vairuotojams.
Komentarai