Mokytis lietuvių kalbos ir kultūros emigrantams padės naujas virtualus įrankis - Anglija.lt
 

Mokytis lietuvių kalbos ir kultūros emigrantams padės naujas virtualus įrankis 

Projekto „Lituanistinis modelis“ organizatoriai kviečia pasaulio lietuvius naudotis naujai sukurtu ir didelio susidomėjimo sulaukusiu virtualiu įrankiu, skirtu lituanistiniam švietimui. Šis įrankis turėtų ne tik palengvinti pedagogų darbą, bet yra aktualus ir užsienyje gyvenančioms šeimoms, kurios gali naudotis tinklalapyje pateikta mokymosi medžiaga.

Tikimasi, kad projektas padės siekiant kokybiško užsienyje gyvenančių lietuvių vaikų ugdymo ir geresnės užsieniečių vaikų integracijos į Lietuvos švietimo sistemą. Projekto vadovės dr. Odetos Norkutės teigimu, Lietuvoje ilgai nebuvo tokios efektyvios metodinės paramos sistemos, skirtos užsienio lietuvių ir į Lietuvą grįžusių vaikų švietimui.

Projekto rengėjai vyko į Jungtinę Karalystę, Airiją, Norvegiją ir Vokietiją, kur susitiko su Lietuvos pedagogais ir užsienio lituanistinėse mokyklose dirbančiais mokytojais. Šių vizitų metu buvo išryškintos esminės probleminės lituanistinių mokyklų veiklos sritys ir didžiausi poreikiai. Ištyrus ekspertų surinktus duomenis, projekto organizatoriai parengė švietimo modelį, kuris yra viešai prieinamas internete: http://www.lugis.vdu.lt.

LUGIS tinklalapyje pateikiama mokymo medžiaga apima 3 sritis - lietuvių kalbos mokymą, krašto pažinimą ir pedagoginius-psichologinius aspektus. Medžiaga taip pat yra padalinta į tris dalis pagal naudojančių mokytojų grupes: ji skirta pedagogams, dirbantiems su užsieniečių ir iš užsienio grįžusiais vaikais bei užsienio lituanistinių mokyklų mokytojams.

Projektą parengę mokslininkai teigia, kad LUGIS lygiai taip pat yra aktualus ir lietuvių šeimoms, kurios gali naudotis tinklalapyje pateiktais skaitiniais, užduotimis ir kitomis mokymosi priemonėmis. LUGIS modelio privalumas – galimybė efektyviai mokytis grupėse (klasėse, mokyklose, draugų grupėse ir t. t.). Sistema suteikia galimybes grupės nariams mokantis susirašinėti realiuoju laiku (angl. instant messaging), keistis bylomis, pavyzdžiui, pamokų konspektais ar kita papildoma medžiaga.

Mokytojai gali skirti užduotis besimokantiems, o pastarieji jas spręsti bei konfidencialiai pateikti mokytojams. Projekto mokslininkai išskiria galimybę įvairiems naudotojams bendrauti virtualioje aplinkoje, susirasti kolegų ir specialistų iš kitų pasaulio šalių, turinčių bendrų patirčių ar interesų bei gauti konsultacijas.

Tinklalapyje gali skelbtis užsienyje veikiantys lituanistiniai centrai ir mokyklėlės. Šiuo metu projekto duomenų bazėje yra sukaupti duomenys apie įvairias lituanistinio švietimo įstaigas, mokytojus iš įvairių pasaulio šalių, ne vien tų, kurios dalyvavo projekto veiklose.

Projekto „Lituanistinis modelis“ organizatoriai kviečia pasaulio lietuvius naudotis naujai sukurtu ir didelio susidomėjimo sulaukusiu virtualiu įrankiu, skirtu lituanistiniam švietimui. Šis įrankis turėtų ne tik palengvinti pedagogų darbą, bet yra aktualus ir užsienyje gyvenančioms šeimoms, kurios gali naudotis tinklalapyje pateikta mokymosi medžiaga.

Tikimasi, kad projektas padės siekiant kokybiško užsienyje gyvenančių lietuvių vaikų ugdymo ir geresnės užsieniečių vaikų integracijos į Lietuvos švietimo sistemą. Projekto vadovės dr. Odetos Norkutės teigimu, Lietuvoje ilgai nebuvo tokios efektyvios metodinės paramos sistemos, skirtos užsienio lietuvių ir į Lietuvą grįžusių vaikų švietimui.

Projekto rengėjai vyko į Jungtinę Karalystę, Airiją, Norvegiją ir Vokietiją, kur susitiko su Lietuvos pedagogais ir užsienio lituanistinėse mokyklose dirbančiais mokytojais. Šių vizitų metu buvo išryškintos esminės probleminės lituanistinių mokyklų veiklos sritys ir didžiausi poreikiai. Ištyrus ekspertų surinktus duomenis, projekto organizatoriai parengė švietimo modelį, kuris yra viešai prieinamas internete: http://www.lugis.vdu.lt.

LUGIS tinklalapyje pateikiama mokymo medžiaga apima 3 sritis - lietuvių kalbos mokymą, krašto pažinimą ir pedagoginius-psichologinius aspektus. Medžiaga taip pat yra padalinta į tris dalis pagal naudojančių mokytojų grupes: ji skirta pedagogams, dirbantiems su užsieniečių ir iš užsienio grįžusiais vaikais bei užsienio lituanistinių mokyklų mokytojams.

Projektą parengę mokslininkai teigia, kad LUGIS lygiai taip pat yra aktualus ir lietuvių šeimoms, kurios gali naudotis tinklalapyje pateiktais skaitiniais, užduotimis ir kitomis mokymosi priemonėmis. LUGIS modelio privalumas – galimybė efektyviai mokytis grupėse (klasėse, mokyklose, draugų grupėse ir t. t.). Sistema suteikia galimybes grupės nariams mokantis susirašinėti realiuoju laiku (angl. instant messaging), keistis bylomis, pavyzdžiui, pamokų konspektais ar kita papildoma medžiaga.

Mokytojai gali skirti užduotis besimokantiems, o pastarieji jas spręsti bei konfidencialiai pateikti mokytojams. Projekto mokslininkai išskiria galimybę įvairiems naudotojams bendrauti virtualioje aplinkoje, susirasti kolegų ir specialistų iš kitų pasaulio šalių, turinčių bendrų patirčių ar interesų bei gauti konsultacijas.

Tinklalapyje gali skelbtis užsienyje veikiantys lituanistiniai centrai ir mokyklėlės. Šiuo metu projekto duomenų bazėje yra sukaupti duomenys apie įvairias lituanistinio švietimo įstaigas, mokytojus iš įvairių pasaulio šalių, ne vien tų, kurios dalyvavo projekto veiklose.

 (Komentarų: 0)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: