Galimas rekordinis „Ryanair“ darbuotojų streikas - Anglija.lt
 

Galimas rekordinis „Ryanair“ darbuotojų streikas 

Viena didžiausių pigių skrydžių bendrovių Europoje „Ryanair“ skaičiuoja paskutines dienas iki dešimtis tūkstančių keleivių atostogų planus nulemsiančio sprendimo, rašoma „Skycop“ pranešime spaudai.

Skrydžių įguloms Europoje atstovaujančios profesinės sąjungos reikalauja, kad oro linijos darbuotojai būtų įdarbinti pagal tų šalių įstatymus, kur jie yra įsikūrę, tačiau „Ryanair“ nori ir toliau taikyti Airijos nuostatus visiems savo darbuotojams. Neradus abi šalis tenkinančio sprendimo iki liepos 3 d. skrydžių bendrovė rizikuotų viršyti savo atšauktų skrydžių rekordą – darbuotojai grasina vasaros streiku.

Pirmieji „Ryanair“ įgulos žingsniai kovoje už savo teises prasidėjo dar 2017 m. gruodį. Ketindami sustabdyti skrydžius vienu pelningiausių metų laikotarpiu darbuotojai pasiekė savo – „Ryanair“ neprieštaravo, kad darbuotojams atstovautų vietinės profesinės sąjungos. Tačiau nors ir priėmusi darbuotojų interesus ginančias organizacijas, „Ryanair“ nepripažįsta jų reikalavimų.

Praėjusių metų rudenį suklydusi su pilotų atostogų tvarkaraščiais bendrovė atšaukė 20 tūkst. savo skrydžių. Galimi šimtų kelionių trikdžiai dar ir Kalėdų laikotarpiu būtų sukėlę rimtų finansinių problemų.

Balandžio 24 d. susitikusios Ispanijos, Portugalijos, Belgijos ir Italijos įguloms atstovaujančios profsąjungos aptarė oro linijos įdarbinimo politiką. Darbuotojai, nepriklausomai nuo to, į kokios šalies bazę yra paskiriami, įdarbinami pagal Airijos įstatymus.

Remiantis tarptautine jurisdikcija, pigių skrydžių avialinijos neturi teisės versti visų savo darbuotojų elgtis pagal vienos šalies įstatymus. Portugalijos darbo ministro Jose Vieira da Silva teigimu, nors darbo sutartys ir pasirašomos remiantis Airijos įstatymais, Europos Sąjungos Romos sutartis užtikrina, kad darbuotojų teisės nustatomos remiantis vietiniais įstatymais.

Šį pavasarį Portugalijos pilotų profsąjunga SNPVAC buvo pirmoji, pradėjusi kovą prieš ilgametę „Ryanair“ įdarbinimo politiką. Remiantis Airijos teisine baze, darbuotojams buvo draudžiama išeiti tėvystės atostogų ar gauti nedarbingumo pažymėjimą. SNPVAC taip pat protestavo prieš praktiką, kai įgula yra baudžiama už nepasiektus pardavimų rodiklius skrydžių metu, verčiama lankyti brangius mokymų kursus, dirbti 12 valandų pamainas su trumpais poilsio periodais ir net badauti – oro linija atsisako tiekti maistą skrydžio įgulai.

Penkios minėtos Europos profsąjungos reikalauja, kad oro linijos pripažintų darbuotojų teises, kurias nurodo vietiniai šalių įstatymai, ir taikytų bendras taisyklės visiems savo darbuotojams. Žinoma, bendrovė turi teisę atsisakyti keisti savo politiką, tačiau tuomet rizikuotų šią vasarą atšaukti visus savo skrydžius minėtose šalyse. Tokiu atveju vien Ispanijoje per dieną nukentėtų 115 tūkst. keleivių.

„Žemos skrydžių kainos negali būti užtikrinamos darbuotojų socialinių garantijų sąskaita – tai akivaizdi šiuolaikinė vergovė. „Ryanair“ įgula – tai žmonės, aptarnaujantys vienus iš didžiausių keleivių srautų visoje Europoje, ir iš savo darbdavio, labiau nei iš bet ko kito, turėtų sulaukti deramos pagarbos bei atlygio už itin atsakingą darbą“, – susidariusią situaciją komentavo Marius Stonkus, skrydžių kompensacijų bendrovės „Skycop“ vadovas.

Viena didžiausių pigių skrydžių bendrovių Europoje „Ryanair“ skaičiuoja paskutines dienas iki dešimtis tūkstančių keleivių atostogų planus nulemsiančio sprendimo, rašoma „Skycop“ pranešime spaudai.

Skrydžių įguloms Europoje atstovaujančios profesinės sąjungos reikalauja, kad oro linijos darbuotojai būtų įdarbinti pagal tų šalių įstatymus, kur jie yra įsikūrę, tačiau „Ryanair“ nori ir toliau taikyti Airijos nuostatus visiems savo darbuotojams. Neradus abi šalis tenkinančio sprendimo iki liepos 3 d. skrydžių bendrovė rizikuotų viršyti savo atšauktų skrydžių rekordą – darbuotojai grasina vasaros streiku.

Pirmieji „Ryanair“ įgulos žingsniai kovoje už savo teises prasidėjo dar 2017 m. gruodį. Ketindami sustabdyti skrydžius vienu pelningiausių metų laikotarpiu darbuotojai pasiekė savo – „Ryanair“ neprieštaravo, kad darbuotojams atstovautų vietinės profesinės sąjungos. Tačiau nors ir priėmusi darbuotojų interesus ginančias organizacijas, „Ryanair“ nepripažįsta jų reikalavimų.

Praėjusių metų rudenį suklydusi su pilotų atostogų tvarkaraščiais bendrovė atšaukė 20 tūkst. savo skrydžių. Galimi šimtų kelionių trikdžiai dar ir Kalėdų laikotarpiu būtų sukėlę rimtų finansinių problemų.

Balandžio 24 d. susitikusios Ispanijos, Portugalijos, Belgijos ir Italijos įguloms atstovaujančios profsąjungos aptarė oro linijos įdarbinimo politiką. Darbuotojai, nepriklausomai nuo to, į kokios šalies bazę yra paskiriami, įdarbinami pagal Airijos įstatymus.

Remiantis tarptautine jurisdikcija, pigių skrydžių avialinijos neturi teisės versti visų savo darbuotojų elgtis pagal vienos šalies įstatymus. Portugalijos darbo ministro Jose Vieira da Silva teigimu, nors darbo sutartys ir pasirašomos remiantis Airijos įstatymais, Europos Sąjungos Romos sutartis užtikrina, kad darbuotojų teisės nustatomos remiantis vietiniais įstatymais.

Šį pavasarį Portugalijos pilotų profsąjunga SNPVAC buvo pirmoji, pradėjusi kovą prieš ilgametę „Ryanair“ įdarbinimo politiką. Remiantis Airijos teisine baze, darbuotojams buvo draudžiama išeiti tėvystės atostogų ar gauti nedarbingumo pažymėjimą. SNPVAC taip pat protestavo prieš praktiką, kai įgula yra baudžiama už nepasiektus pardavimų rodiklius skrydžių metu, verčiama lankyti brangius mokymų kursus, dirbti 12 valandų pamainas su trumpais poilsio periodais ir net badauti – oro linija atsisako tiekti maistą skrydžio įgulai.

Penkios minėtos Europos profsąjungos reikalauja, kad oro linijos pripažintų darbuotojų teises, kurias nurodo vietiniai šalių įstatymai, ir taikytų bendras taisyklės visiems savo darbuotojams. Žinoma, bendrovė turi teisę atsisakyti keisti savo politiką, tačiau tuomet rizikuotų šią vasarą atšaukti visus savo skrydžius minėtose šalyse. Tokiu atveju vien Ispanijoje per dieną nukentėtų 115 tūkst. keleivių.

„Žemos skrydžių kainos negali būti užtikrinamos darbuotojų socialinių garantijų sąskaita – tai akivaizdi šiuolaikinė vergovė. „Ryanair“ įgula – tai žmonės, aptarnaujantys vienus iš didžiausių keleivių srautų visoje Europoje, ir iš savo darbdavio, labiau nei iš bet ko kito, turėtų sulaukti deramos pagarbos bei atlygio už itin atsakingą darbą“, – susidariusią situaciją komentavo Marius Stonkus, skrydžių kompensacijų bendrovės „Skycop“ vadovas.

 (Komentarų: 0)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: