Po „Brexit” JK trūksta sunkvežimių vairuotojų - Anglija.lt
 

Po „Brexit” JK trūksta sunkvežimių vairuotojų 

Stuartas Wringas, kurio tėtis Roystonas įkūrė verslą, pats vairavo sunkvežimį, kad padengtų darbuotojų trūkumą.

Didžiojoje Britanijoje trūksta maždaug 60 000 sunkvežimių vairuotojų, praneša „The Road Haulage Association“. Krovinių transporto asociacija pranešė, kad 2020 m. JK iš viso buvo 320 000 vairuotojų.

Pasiūlos ir paklausos dėsniai yra pačiame įkarštyje, didinantys atlyginimus.

Dideli prekybos centrų tinklai, labai norintys užtikrinti, kad maistas patektų į parduotuves, vairuotojams siūlo beveik dvigubai didesnę kainą.

Mažos įmonės turėjo konkuruoti, kad liktų versle.

Ponas Cookas man pasakė, kad jie ką tik 25%pakėlė atlyginimą savo vairuotojams.

Jis sakė: "Tai dideli pinigai, o mes išlaikome vairuotojus ir įtraukiame naujus darbuotojus į įmonę. Tačiau mes turėjome permesti šias išlaidas savo klientams."

Kitos firmos nusprendė, kad to padaryti negali, nes jų klientai nemokės daugiau už gabenimą.

Prasidėjus pandemijai ir sulėtėjus Europos prekybai, vairuotojai buvo nugalėti.

Daugelis grįžo į savo šalis, kad būtų su šeima. Dėl „Brexit“padarinių jie nenorėjo grįžti.

- Jie gali tiek pat uždirbti Vokietijoje, Prancūzijoje ar Lenkijoje, todėl nėra jokio reikalo būti JK.

Nuo sausio 1 d. ES piliečiams taikoma nauja imigracijos sistema, kurioje prioritetas teikiamas aukštos kvalifikacijos vaidmenims.

Sunkvežimių vairuotojai nėra tinkamų kvalifikuotų profesijų sąraše, o tai reiškia, kad jiems netaikoma kvalifikuoto darbo viza.

Taigi, nors būtent Covidas privertė Europos vairuotojus palikti JK, naujos „Brexit“ taisyklės sustabdė jų grįžimą.

Vidaus reikalų ministerija teigė, kad darbdaviai turėtų „sutelkti dėmesį į investicijas į mūsų namų darbo jėgą, o ne pasikliauti darbo jėga iš užsienio“.

Šiukšlės nesurinktos

Ar visa tai svarbu? Akivaizdu, kad tai yra tokių žmonių, kaip ponas Grėjus ir ponas Cookas, problema. Netrūksta įmonių, turinčių prekių, kurias reikia gabenti, tačiau nepakanka vairuotojų. Bet ar kas nors kitas pastebės?

„Tai maistas lentynose, tai gėrimai lentynose“, - sakė Danas Gray.

„Tai jūsų apsipirkimas internetu, patekimas į sandėlį.

"Jei mes nepristatome produkto, parduotuvės nebus pilnos ir tai turės didžiulę įtaką JK".

Somersete tai jau kelia tiesiogines problemas gyventojams, kai vėluoja kai kurios šiukšlių išvežmo mašinos.

Ne visi sunkvežimių vairuotojai sėda prie tolimųjų reisų vairo, daugelis vairuoja kasdienius sunkvežimius.

„Mes esame apie 25 vairuotojai, iš 180, - sakė man Mickey Greenas iš Somerseto atliekų bendrijos.

Vietos tarybos negali konkuruoti atlyginimų karuose dėl vairuotojų.

Tarybos nariai nepatvirtins 20% atlyginimų padidinimo sunkvežimių vairuotojams.

Bet jei žmonės gali uždirbti daug daugiau vairuodami kitus sunkvežimius, kas surinks mūsų šiukšles?

Stuartas Wringas, kurio tėtis Roystonas įkūrė verslą, pats vairavo sunkvežimį, kad padengtų darbuotojų trūkumą.

Didžiojoje Britanijoje trūksta maždaug 60 000 sunkvežimių vairuotojų, praneša „The Road Haulage Association“. Krovinių transporto asociacija pranešė, kad 2020 m. JK iš viso buvo 320 000 vairuotojų.

Pasiūlos ir paklausos dėsniai yra pačiame įkarštyje, didinantys atlyginimus.

Dideli prekybos centrų tinklai, labai norintys užtikrinti, kad maistas patektų į parduotuves, vairuotojams siūlo beveik dvigubai didesnę kainą.

Mažos įmonės turėjo konkuruoti, kad liktų versle.

Ponas Cookas man pasakė, kad jie ką tik 25%pakėlė atlyginimą savo vairuotojams.

Jis sakė: "Tai dideli pinigai, o mes išlaikome vairuotojus ir įtraukiame naujus darbuotojus į įmonę. Tačiau mes turėjome permesti šias išlaidas savo klientams."

Kitos firmos nusprendė, kad to padaryti negali, nes jų klientai nemokės daugiau už gabenimą.

Prasidėjus pandemijai ir sulėtėjus Europos prekybai, vairuotojai buvo nugalėti.

Daugelis grįžo į savo šalis, kad būtų su šeima. Dėl „Brexit“padarinių jie nenorėjo grįžti.

- Jie gali tiek pat uždirbti Vokietijoje, Prancūzijoje ar Lenkijoje, todėl nėra jokio reikalo būti JK.

Nuo sausio 1 d. ES piliečiams taikoma nauja imigracijos sistema, kurioje prioritetas teikiamas aukštos kvalifikacijos vaidmenims.

Sunkvežimių vairuotojai nėra tinkamų kvalifikuotų profesijų sąraše, o tai reiškia, kad jiems netaikoma kvalifikuoto darbo viza.

Taigi, nors būtent Covidas privertė Europos vairuotojus palikti JK, naujos „Brexit“ taisyklės sustabdė jų grįžimą.

Vidaus reikalų ministerija teigė, kad darbdaviai turėtų „sutelkti dėmesį į investicijas į mūsų namų darbo jėgą, o ne pasikliauti darbo jėga iš užsienio“.

Šiukšlės nesurinktos

Ar visa tai svarbu? Akivaizdu, kad tai yra tokių žmonių, kaip ponas Grėjus ir ponas Cookas, problema. Netrūksta įmonių, turinčių prekių, kurias reikia gabenti, tačiau nepakanka vairuotojų. Bet ar kas nors kitas pastebės?

„Tai maistas lentynose, tai gėrimai lentynose“, - sakė Danas Gray.

„Tai jūsų apsipirkimas internetu, patekimas į sandėlį.

"Jei mes nepristatome produkto, parduotuvės nebus pilnos ir tai turės didžiulę įtaką JK".

Somersete tai jau kelia tiesiogines problemas gyventojams, kai vėluoja kai kurios šiukšlių išvežmo mašinos.

Ne visi sunkvežimių vairuotojai sėda prie tolimųjų reisų vairo, daugelis vairuoja kasdienius sunkvežimius.

„Mes esame apie 25 vairuotojai, iš 180, - sakė man Mickey Greenas iš Somerseto atliekų bendrijos.

Vietos tarybos negali konkuruoti atlyginimų karuose dėl vairuotojų.

Tarybos nariai nepatvirtins 20% atlyginimų padidinimo sunkvežimių vairuotojams.

Bet jei žmonės gali uždirbti daug daugiau vairuodami kitus sunkvežimius, kas surinks mūsų šiukšles?

 (Komentarų: 1)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: