JK ketinama uždrausti „stereotipinę“ reklamą - Anglija.lt
 

JK ketinama uždrausti „stereotipinę“ reklamą 

Didžioje Britanijoje ketinama uždrausti TV reklamą, kuri skatina kenksmingus lyčių stereotipus. Šios srities prievaizdai ketina uždrausti tokias reklamas, kuriose demonstruojamas tradicinis, ir gana pasenęs, požiūris į namų šeimininkę.

Kompanijos nebegalės teigti, kad vyrai yra tinginiai ir niekam tikę, kalbant apie darbus, kurie paprastai vadinami moteriškais, kaip, pavyzdžiui, sauskelnių keitimas. Tokiais veiksmais siekiama mažinti stereotipų poveikį berniukams ir mergaitėms, kad nebūtų ribojamos jų galimybės ir pomėgiai.

Taip nuspręsta buvo po to, kai tyrimas parodė, kad lyčių stereotipai gali riboti vaikų, paauglių ir net suaugusiųjų pasirinkimus, norus ir galimybes.

Skelbiama, kad taip pat bus uždrausta reklama, kurioje teikiama, kad berniukai yra drąsūs, o mergaitės – rūpestingos.

Tokiam sprendimui pritarė ir Reklamos praktikos komitetas (CAP). Remiantis juo, taip pat bus uždrausta reklama, kurioje leidžiama suprasti, kad žmonėms negali pasisekti meilėje ar gyvenime dėl to, kad jų fizinė išvaizda nėra ideali.

Reklamos rinkos priežiūros tarnyba išplatino kompanijoms ir reklamų kūrėjams gaires, kaip birželį įsigaliosiantis draudimas turėtų būti įgyvendintas.

Verta paminėti, kad nemažai kompanijų, kaip „Unilever“, jau savanoriškai ėmėsi priemonių nutraukti lyčių stereotipus.

Ką bus uždrausta vaizduoti reklamoje?

• Kojas ant sofutės užsimetusius vyrus bei šėlstančius vaikus, kai visus namo tvarko vieną moteris.
• Asmenį, kuris esą nesugeba kažko padaryti dėl savo lyties. Pavyzdžiui, moteris negali pastatyti automobilio ar vyras padžiauti skalbinių.
• Berniukus vadinti drąsiais, o mergaites – rūpestingomis.
• Menkinti vyrus, kurie esą atlieka stereotipinius „moteriškus“ darbus, kaip maisto gamyba.
• Užsiminti ar kitaip duoti suprasti, kad dėl neidealaus kūno žmogui nepasiseks meilėje ar gyvenime.
• Duoti suprasti, kad ką tik pagimdžiusios moterys turėtų rūpintis savo išvaizda ir namų švara, o ne savo gerove.

Didžioje Britanijoje ketinama uždrausti TV reklamą, kuri skatina kenksmingus lyčių stereotipus. Šios srities prievaizdai ketina uždrausti tokias reklamas, kuriose demonstruojamas tradicinis, ir gana pasenęs, požiūris į namų šeimininkę.

Kompanijos nebegalės teigti, kad vyrai yra tinginiai ir niekam tikę, kalbant apie darbus, kurie paprastai vadinami moteriškais, kaip, pavyzdžiui, sauskelnių keitimas. Tokiais veiksmais siekiama mažinti stereotipų poveikį berniukams ir mergaitėms, kad nebūtų ribojamos jų galimybės ir pomėgiai.

Taip nuspręsta buvo po to, kai tyrimas parodė, kad lyčių stereotipai gali riboti vaikų, paauglių ir net suaugusiųjų pasirinkimus, norus ir galimybes.

Skelbiama, kad taip pat bus uždrausta reklama, kurioje teikiama, kad berniukai yra drąsūs, o mergaitės – rūpestingos.

Tokiam sprendimui pritarė ir Reklamos praktikos komitetas (CAP). Remiantis juo, taip pat bus uždrausta reklama, kurioje leidžiama suprasti, kad žmonėms negali pasisekti meilėje ar gyvenime dėl to, kad jų fizinė išvaizda nėra ideali.

Reklamos rinkos priežiūros tarnyba išplatino kompanijoms ir reklamų kūrėjams gaires, kaip birželį įsigaliosiantis draudimas turėtų būti įgyvendintas.

Verta paminėti, kad nemažai kompanijų, kaip „Unilever“, jau savanoriškai ėmėsi priemonių nutraukti lyčių stereotipus.

Ką bus uždrausta vaizduoti reklamoje?

• Kojas ant sofutės užsimetusius vyrus bei šėlstančius vaikus, kai visus namo tvarko vieną moteris.
• Asmenį, kuris esą nesugeba kažko padaryti dėl savo lyties. Pavyzdžiui, moteris negali pastatyti automobilio ar vyras padžiauti skalbinių.
• Berniukus vadinti drąsiais, o mergaites – rūpestingomis.
• Menkinti vyrus, kurie esą atlieka stereotipinius „moteriškus“ darbus, kaip maisto gamyba.
• Užsiminti ar kitaip duoti suprasti, kad dėl neidealaus kūno žmogui nepasiseks meilėje ar gyvenime.
• Duoti suprasti, kad ką tik pagimdžiusios moterys turėtų rūpintis savo išvaizda ir namų švara, o ne savo gerove.

 (Komentarų: 0)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: