JK uždrausta ES piliečiams skirta „klaidinanti“ „Home Office“ reklama dėl „Brexit“ - Anglija.lt
 

JK uždrausta ES piliečiams skirta „klaidinanti“ „Home Office“ reklama dėl „Brexit“ 

Didžiojoje Britanijoje uždrausta vyriausybės sukurta reklama, kurioje Europos Sąjungos šalių piliečiams yra nurodoma, ką jie turi daryti, kad liktų šalyje po „Brexit“. Ji buvo pripažinta „klaidinančia“.

Vidaus reikalų ministerijos (Home Office) sukurtoje radijo reklamoje, kurią pradėta leisti balandį, klausytojams sakoma: „Viskas, ko jums reikia, kad kreiptumėtės, yra pasas arba ID kortelė ir reikia užpildyti internetinę formą“.

Tačiau Reklamos standartų tarnyba (ASA) nusprendė, kad toks teiginys yra klaidinantis, nes iš daugelio besikreipiančiųjų reikalaujama pateikti daugiau dokumentų, kurie nėra nurodomi reklaminiame pranešime.

„Mes visiškai nesutinkame su ASA sprendimu“, – tarnybos sprendimą pakomentavo ministerija.

Minėtas skelbimas buvo sukurtas reklamuoti vyriausybinę apsigyvenusiųjų programą (settlement scheme), skirtą ES piliečiams, kuri leis jiems ir jų šeimoms gyventi ir dirbti šalyje po to, kai bus nutrauktas laisvas žmonių judėjimas. Besikreipiantieji privalo įrodyti savo tapatybę, pateikti įrodymų, kad gyvena JK, ir deklaruoti teistumą.

ASA savo sprendime nurodo, kad dalis žmonių, iš kurių prašoma papildomų dokumentų, yra didesnė nei auditorija galėtų pagalboti klausydama minėto skelbimo.

„Klausytojai veikiausiai suprastų, kad tokio pobūdžio oficialaus paraiškų teikimo proceso metu iš kai kurių besikreipiančiųjų išskirtiniais atvejais būtų prašoma pateikti daugiau informacijos, – nurodė ASA. – Tačiau, remiantis mūsų duomenimis, 27 proc. atvejų iš besikreipusiųjų buvo prašoma pateikti papildomų įrodymų, kad jie čia gyveno. Be to, kai kurių žmonių taip pat buvo prašoma papildomų įrodymų, pavyzdžiui, dėl giminystės ryšių.“

„Tokiame kontekste mes manome, kad ši reklama nepakankamai aiškiai nurodo, kad kai kuriais atvejais žmonėms reikėtų pateikti ne tik savo pasą ar ID kortelę, bet ir kitokių dokumentų“, – konstatavo ASA.

Savo ruožtu ministerija nurodo, kad ši reklama yra dalis didesnio masto kampanijos, skirtos skleisti informaciją apie apsigyvenusiųjų programą. Be to, ministerija pabrėžė, kad neįmanoma į trumpą reklamą įtraukti visus kreipimosi proceso aspektus. Galiausiai klausytojai yra nukreipiami į tinklalapį, kuriame pateikiama daugiau informacijos.

Vidaus reikalų ministerija skelbia išleidusi £3,75 mln. kampanijai, kurios tikslas yra skatinti ES piliečius anksti kreiptis dėl apsigyvenusiojo statuso. Ši schema pradėta kovą. Jeigu JK išstos iš ES be susitarimo, žmonėms kreiptis reikės iki 2020 metų gruodžio 31 d. jeigu šalis išstos su susitarimu, tai bus galima padaryti iki 2021 metų birželio 30 d.

Didžiojoje Britanijoje uždrausta vyriausybės sukurta reklama, kurioje Europos Sąjungos šalių piliečiams yra nurodoma, ką jie turi daryti, kad liktų šalyje po „Brexit“. Ji buvo pripažinta „klaidinančia“.

Vidaus reikalų ministerijos (Home Office) sukurtoje radijo reklamoje, kurią pradėta leisti balandį, klausytojams sakoma: „Viskas, ko jums reikia, kad kreiptumėtės, yra pasas arba ID kortelė ir reikia užpildyti internetinę formą“.

Tačiau Reklamos standartų tarnyba (ASA) nusprendė, kad toks teiginys yra klaidinantis, nes iš daugelio besikreipiančiųjų reikalaujama pateikti daugiau dokumentų, kurie nėra nurodomi reklaminiame pranešime.

„Mes visiškai nesutinkame su ASA sprendimu“, – tarnybos sprendimą pakomentavo ministerija.

Minėtas skelbimas buvo sukurtas reklamuoti vyriausybinę apsigyvenusiųjų programą (settlement scheme), skirtą ES piliečiams, kuri leis jiems ir jų šeimoms gyventi ir dirbti šalyje po to, kai bus nutrauktas laisvas žmonių judėjimas. Besikreipiantieji privalo įrodyti savo tapatybę, pateikti įrodymų, kad gyvena JK, ir deklaruoti teistumą.

ASA savo sprendime nurodo, kad dalis žmonių, iš kurių prašoma papildomų dokumentų, yra didesnė nei auditorija galėtų pagalboti klausydama minėto skelbimo.

„Klausytojai veikiausiai suprastų, kad tokio pobūdžio oficialaus paraiškų teikimo proceso metu iš kai kurių besikreipiančiųjų išskirtiniais atvejais būtų prašoma pateikti daugiau informacijos, – nurodė ASA. – Tačiau, remiantis mūsų duomenimis, 27 proc. atvejų iš besikreipusiųjų buvo prašoma pateikti papildomų įrodymų, kad jie čia gyveno. Be to, kai kurių žmonių taip pat buvo prašoma papildomų įrodymų, pavyzdžiui, dėl giminystės ryšių.“

„Tokiame kontekste mes manome, kad ši reklama nepakankamai aiškiai nurodo, kad kai kuriais atvejais žmonėms reikėtų pateikti ne tik savo pasą ar ID kortelę, bet ir kitokių dokumentų“, – konstatavo ASA.

Savo ruožtu ministerija nurodo, kad ši reklama yra dalis didesnio masto kampanijos, skirtos skleisti informaciją apie apsigyvenusiųjų programą. Be to, ministerija pabrėžė, kad neįmanoma į trumpą reklamą įtraukti visus kreipimosi proceso aspektus. Galiausiai klausytojai yra nukreipiami į tinklalapį, kuriame pateikiama daugiau informacijos.

Vidaus reikalų ministerija skelbia išleidusi £3,75 mln. kampanijai, kurios tikslas yra skatinti ES piliečius anksti kreiptis dėl apsigyvenusiojo statuso. Ši schema pradėta kovą. Jeigu JK išstos iš ES be susitarimo, žmonėms kreiptis reikės iki 2020 metų gruodžio 31 d. jeigu šalis išstos su susitarimu, tai bus galima padaryti iki 2021 metų birželio 30 d.

 (Komentarų: 0)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: