Neleis registruoti automobilių su vairu dešinėje pusėje - Anglija.lt
 

Neleis registruoti automobilių su vairu dešinėje pusėje 

Siekdama užtikrinti kelių eismo saugą, Lietuva ir toliau neketina registruoti transporto priemonių su dešinėje pusėje įrengtu vairu. Susisiekimo ministerijos nuomone, norint saugiai vairuoti svarbu naudoti automobilį gamintojo numatytomis sąlygomis.

Apie tai Susisiekimo ministerija raštu informuos Europos Komisiją. Lietuvos manymu, Europos Komisija neteisingai kelia klausimą dėl draudimo eksploatuoti transporto priemones dėl priežasčių, susijusių su jų vairavimo mechanizmu, nes direktyvoje 70/311/EEB net neužsimenama apie vairo įrengimo vietą automobilyje. Lietuva šiuo pagrindu nenustato ribojimų. Lietuvos teisės aktai draudžia registruoti automobilį su dešinėje pusėje įrengtu vairu dėl priežasčių, susijusių su vairuotojo galimybe saugiai vairuoti transporto priemonę, o ne dėl vairo mechanizmo tinkamo veikimo ar patikimumo.

Lietuvos teisės aktai nevaržo laisvo prekių judėjimo. Lietuvoje niekada nebuvo draudžiama transporto priemonių, pritaikytų eismui kaire kelio puse ir turinčių vairą dešinėje, prekyba.

„Lietuvoje galiojančio draudimo registruoti transporto priemones su vairu dešinėje pusėje tikslas – užtikrinti automobilio vairuotojo ir aplinkinių saugą. Didelis kiekis tokių transporto priemonių Lietuvos keliuose neišvengiamai pablogintų situaciją“, – sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Vairuojant dešiniavairę transporto priemonę dėl mažesnio matomumo lauko vairuotojui tampa žymiai sudėtingiau lenkti, daryti kairįjį posūkį, atlikti kitus manevrus. Tai reikalauja papildomų automobilio valdymo gebėjimų ir įgūdžių, kurie Lietuvoje pirminiame vairavimo mokyme nėra įgyjami, rašoma Europos Komisijai adresuotame laiške.

Šalies kelių infrastruktūra (pvz., maršrutinio transporto stotelės) pritaikyta tik dešinės pusės eismui. Todėl už kelių tiesimą, projektavimą ir priežiūrą atsakingų institucijų nuomone, transporto priemonių su vairu dešinėje pusėje naudojimas padidintų susidūrimų tikimybę.

Automobilio pritaikymo eismo sistemai reikšmę atspindi ir moksliniai tyrimai, atlikti JAV, Kanadoje, Europos šalyse. Tyrimai parodė, kad rizika pakliūti į eismo įvykį dešinės kelio pusės eisme su automobiliu, pritaikytu eismui kaire kelio puse, yra 30-40 proc. didesnė.

2007–2010 m. iš Jungtinės Karalystės į Lietuvą buvo importuoti 9066 automobiliai, iš jų apie 95 proc. buvo su vairu dešinėje pusėje. Visi šie automobiliai buvo perdaryti pagal nustatytus reikalavimus ir pritaikyti eismui dešine kelio puse, ir tik tada buvo užregistruoti Lietuvos transporto priemonių registre.

Siekdama užtikrinti kelių eismo saugą, Lietuva ir toliau neketina registruoti transporto priemonių su dešinėje pusėje įrengtu vairu. Susisiekimo ministerijos nuomone, norint saugiai vairuoti svarbu naudoti automobilį gamintojo numatytomis sąlygomis.

Apie tai Susisiekimo ministerija raštu informuos Europos Komisiją. Lietuvos manymu, Europos Komisija neteisingai kelia klausimą dėl draudimo eksploatuoti transporto priemones dėl priežasčių, susijusių su jų vairavimo mechanizmu, nes direktyvoje 70/311/EEB net neužsimenama apie vairo įrengimo vietą automobilyje. Lietuva šiuo pagrindu nenustato ribojimų. Lietuvos teisės aktai draudžia registruoti automobilį su dešinėje pusėje įrengtu vairu dėl priežasčių, susijusių su vairuotojo galimybe saugiai vairuoti transporto priemonę, o ne dėl vairo mechanizmo tinkamo veikimo ar patikimumo.

Lietuvos teisės aktai nevaržo laisvo prekių judėjimo. Lietuvoje niekada nebuvo draudžiama transporto priemonių, pritaikytų eismui kaire kelio puse ir turinčių vairą dešinėje, prekyba.

„Lietuvoje galiojančio draudimo registruoti transporto priemones su vairu dešinėje pusėje tikslas – užtikrinti automobilio vairuotojo ir aplinkinių saugą. Didelis kiekis tokių transporto priemonių Lietuvos keliuose neišvengiamai pablogintų situaciją“, – sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Vairuojant dešiniavairę transporto priemonę dėl mažesnio matomumo lauko vairuotojui tampa žymiai sudėtingiau lenkti, daryti kairįjį posūkį, atlikti kitus manevrus. Tai reikalauja papildomų automobilio valdymo gebėjimų ir įgūdžių, kurie Lietuvoje pirminiame vairavimo mokyme nėra įgyjami, rašoma Europos Komisijai adresuotame laiške.

Šalies kelių infrastruktūra (pvz., maršrutinio transporto stotelės) pritaikyta tik dešinės pusės eismui. Todėl už kelių tiesimą, projektavimą ir priežiūrą atsakingų institucijų nuomone, transporto priemonių su vairu dešinėje pusėje naudojimas padidintų susidūrimų tikimybę.

Automobilio pritaikymo eismo sistemai reikšmę atspindi ir moksliniai tyrimai, atlikti JAV, Kanadoje, Europos šalyse. Tyrimai parodė, kad rizika pakliūti į eismo įvykį dešinės kelio pusės eisme su automobiliu, pritaikytu eismui kaire kelio puse, yra 30-40 proc. didesnė.

2007–2010 m. iš Jungtinės Karalystės į Lietuvą buvo importuoti 9066 automobiliai, iš jų apie 95 proc. buvo su vairu dešinėje pusėje. Visi šie automobiliai buvo perdaryti pagal nustatytus reikalavimus ir pritaikyti eismui dešine kelio puse, ir tik tada buvo užregistruoti Lietuvos transporto priemonių registre.

 (Komentarų: 15)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: