Nuo 2010 smarkiai brangs mokesčiai už kai kuriuos automobilius 

Naujas mokestis labiausiai orą teršiantiems automobiliams palies 9,5 milijono Jungtinės Karalystės vairuotojų.

Nuo 2010 metų balandžio mėnesio daugiausiai teršalų išmetančių automobilių savininkai bus priversti už juos kasmet mokėti iki 950 svarų siekiančius mokesčius. Naujuoju mokesčiu, kurį šią savaitę pristatė šalies kancleris Alistairas Darlingas, siekiama sumažinti oro taršą bei sulėtinti klimato atšilimą. Pagal Anglies dvideginio išmetimo į atmosferą apimtis (28 procentai) didžiausiųjų teršėjų sąraše transportas užima antrąją vietą.

Toks žingsnis turės didelės įtakos ne tik įmonėms, kurios taupymo sumetimais bus priverstos peržiūrėti savo garažus, bet ir šeimoms, kadangi didesnį mokestį teks mokėti ir labai populiarių markių automobilių savininkams. Už tokius automobilius, kaip 1.6l Toyota Auris, 2.2l Honda CR-V, 1.8l Vauxhall Vectra ar 1.6l Vauxhall Zafira, kurių anglies dioksido emisija viršys 255 gramus vienam kilometrui, jie turės mokėti £245 per metus brangiau nei dabar.

Tačiau mokesčių ekspertai tikina, jog didinami mokesčiai turės mažai įtakos oro taršos lygiui, kadangi jie bus per maži, kad pakeistų žmonių įpročius ir priverstų juos atsisėsti prie mažiau atmosferą teršiančių automobilių vairo.

Tokį sprendimą kritiškai įvertino ir įvairios automobilininkų organizacijos, kurių teigimu, mokestis bus tik dar vienas būdas pasipelnyti valdžiai.

Taršos mažinimo programoje be mokesčio automobiliams taip pat numatoma 1 – 2 pensais už litrą pabranginti degalus. Tiesa, šis pabrangimas pradės galioti tik spalį, kadangi šiuo metu kuro kainos ir taip aukštos.

Kaip dar vieną priemonę kovai su tarša Vyriausybė numatė nemokamų plastikinių maišelių uždraudimą. Manoma, kad nuo 2009 – ųjų įsigaliosiantis draudimas jų cirkuliaciją sumažins maždaug 12 milijardų vienetų.

A. Darlingo teigimu, šių priemonių imamasi norint į atmosferą išmetamo anglies dvideginio kiekį iki 2050 – ųjų sumažinti 80 procentų. Be to, pasak jo, visi ne gyvenamosios paskirties pastatai iki 2019 metų turės kompensuoti visą į aplinką išmetamą anglies dvideginį ir tapti „CO2 neutraliais”.

www.anglija.lt

Anglija.lt naujienas ar jų dalį publikuoti ir/ar kitaip naudoti be raštiško "Anglija.lt Ltd." sutikimo draudžiama.

Naujas mokestis labiausiai orą teršiantiems automobiliams palies 9,5 milijono Jungtinės Karalystės vairuotojų.

Nuo 2010 metų balandžio mėnesio daugiausiai teršalų išmetančių automobilių savininkai bus priversti už juos kasmet mokėti iki 950 svarų siekiančius mokesčius. Naujuoju mokesčiu, kurį šią savaitę pristatė šalies kancleris Alistairas Darlingas, siekiama sumažinti oro taršą bei sulėtinti klimato atšilimą. Pagal Anglies dvideginio išmetimo į atmosferą apimtis (28 procentai) didžiausiųjų teršėjų sąraše transportas užima antrąją vietą.

Toks žingsnis turės didelės įtakos ne tik įmonėms, kurios taupymo sumetimais bus priverstos peržiūrėti savo garažus, bet ir šeimoms, kadangi didesnį mokestį teks mokėti ir labai populiarių markių automobilių savininkams. Už tokius automobilius, kaip 1.6l Toyota Auris, 2.2l Honda CR-V, 1.8l Vauxhall Vectra ar 1.6l Vauxhall Zafira, kurių anglies dioksido emisija viršys 255 gramus vienam kilometrui, jie turės mokėti £245 per metus brangiau nei dabar.

Tačiau mokesčių ekspertai tikina, jog didinami mokesčiai turės mažai įtakos oro taršos lygiui, kadangi jie bus per maži, kad pakeistų žmonių įpročius ir priverstų juos atsisėsti prie mažiau atmosferą teršiančių automobilių vairo.

Tokį sprendimą kritiškai įvertino ir įvairios automobilininkų organizacijos, kurių teigimu, mokestis bus tik dar vienas būdas pasipelnyti valdžiai.

Taršos mažinimo programoje be mokesčio automobiliams taip pat numatoma 1 – 2 pensais už litrą pabranginti degalus. Tiesa, šis pabrangimas pradės galioti tik spalį, kadangi šiuo metu kuro kainos ir taip aukštos.

Kaip dar vieną priemonę kovai su tarša Vyriausybė numatė nemokamų plastikinių maišelių uždraudimą. Manoma, kad nuo 2009 – ųjų įsigaliosiantis draudimas jų cirkuliaciją sumažins maždaug 12 milijardų vienetų.

A. Darlingo teigimu, šių priemonių imamasi norint į atmosferą išmetamo anglies dvideginio kiekį iki 2050 – ųjų sumažinti 80 procentų. Be to, pasak jo, visi ne gyvenamosios paskirties pastatai iki 2019 metų turės kompensuoti visą į aplinką išmetamą anglies dvideginį ir tapti „CO2 neutraliais”.

 (Komentarų: 9)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: