Paprasta ir greita buhalterija ´Excel´ programoje. Verslo pradžia Anglijoje. V dalis [atsisiųsk nemokamai] - Anglija.lt
 

Paprasta ir greita buhalterija ´Excel´ programoje. Verslo pradžia Anglijoje. V dalis [atsisiųsk nemokamai] 

Internetinis blogas Cepelinas.co.uk pristato straipsnių seriją apie verslo pradžią Anglijoje. Šiuose straipsniuose bus aptarti visi svarbiausi dalykai, kuriuos reikia žinoti ir mokėti, norint verslo idėją paversti tikru verslu. Šio blogo autorius - Anglija.lt bendrasavininkas Remigijus Kostrovickas.

Kaip ir žadėjau (nors ir truputėli vėluodamas), dalinuosi su jumis paprasčiausiu Excelÿinės buhalterijos vedimo pavyzdžiu, kurį parengė mano verslo partneris Laurynas. Ši forma padės visiems, pradedantiems savo verslą, ir daliai jau įsibėgėjusiųjų tvarkingai vesti mėnesines išlaidas ir pajamas bei nustatyti, ar mėnuo buvo pelningas.

Patį buhalterijos vedimo failą rasi bloge Cepelinas.co.uk šiuo adresu (mėlynas užrašas "Income & Expense Sheet Anglija.lt"): http://cepelinas.co.uk/buhalterijos-excel-programoje-vedimo-pavyzdys-verslo-pradzia-anglijoje-v-dalis/

Pastaba. Bent kažkiek susigaudyti Excelÿyje yra privaloma. Jei visiškai neteko susidurti su šia programa, prieš naudojant šį buhalterijos būdą, būtinai pasiskaityk apie pagrindinius Excelÿio veikimo principus.

Kas tai

Šiame ´Excel´ programos faile yra du lapai, skirti vienam kalendoriniam mėnesiui. Kiekvienam mėnesiui užsivedinėk po naują failą. Vienas lapas vadinasi ´Mėnesio pav.´, kitas - ´Income, Expenses´. Abu šie lapai yra tarpusavyje susiję - lape ´Income, Expenses´ įrašyti duomenys yra susumuojami ir perkeliami į pirmąjį lapą. Lapo ´Mėnesio pav.´ pavadinimą reikėtų pakeisti į anglišką mėnesio, kurio buhalterija vedama, pavadinimą. Pvz., 2013-ųjų kovą reikėtų užvadinti ´03 2013" arba ´March 2013". Lygiai taip pat pakeisk lapo viršuje esantį užrašą ´DATE´. Lapo pavadinimas yra apačioje kairėje. Jis keičiamas ant jo paspaudus dešinįjį pelės mygtuką ir pasirinkus ´Rename´.

Kaip vesti pajamas

Visas mėnesio pajamas reikia vesti į antrojo lapo ´Income, Expenses´ skiltį ´Income´. Stulpelyje ´Date´ rašyk datą, kada gavai pinigus; stulpelyje ´Name´ rašyk pajamos pavadinimą (pvz., ´už kilogramą bulvių´ :) ); stulpelyje ´Amount´ įrašyk sumą (tik skaičių be jokių ženklų - svaro ženklą sugeneruos pati programa). Vienoje eilutėje rašyk tik vieną konkrečią sumą, kurią gavai iš kliento.

Visos lape ´Income, Expenses´ suvestos pajamos automatiškai bus susumuotos ir perkeltos į pirmojo lapo skyriaus ´Income´, eilutę ´Total´. Būtent iš šios eilutės matysi, kiek gavai pinigų per šį mėnesį. Aišku, jei sąžiningai suvedinėsi visus gautus pinigus.

Dabar ketvirtoje lapo ´Income, Expenses´ eilutėje yra įrašyta iš oro sugalvota data ir suma. Tiesiog ištrink tą datą, pavadinimą ´Client" ir sumą ´100".

Kaip vesti išlaidas

Išlaidų vedimą suskirstėme į dvi dalis:

1. Pirmajame lape, skyriuje ´Expenses´ suvedinėk įprastas, nuolat pasikartojančias išlaidas (pvz., patalpų nuoma, mokesčiai už telefonus ir pan.);

2. Antrajame lape, skyriuje ´Other Expenses´ suvedinėk smulkesnes ar stambesnes nenumatytas išlaidas. Jos automatiškai bus susumuojamos ir pridedamos prie pirmajame lape vedamų įprastų išlaidų, pavadintų lygiai taip pat ´Other Expenses´. Sumos šalia šio pavadinimo nekaitaliok - ji automatiškai sudaroma iš antrajame lape suvestų duomenų.

Norėdamas įrašyti išlaidą, tiesiog vietoj dabar esančio standartinio pavadinimo ´Išlaidų pavadinimas´ įrašyk, už ką realiai buvo išleisti pinigai (pvz., ´Už vizitines korteles´) ir šalia esančiame laukelyje įrašyk sumą (svaro ženklo rašyti nereikia). Būtinai ištrink dabar įrašytas sumas prie pavadinimų ´Išlaidų pavadinimas´, nes čia yra surašytos išgalvotos sumos.

Antrajame lape, skyriuje ´Other Expenses´ yra įrašyta išgalvota išlaida, pavadinimu ´Rent´. Tiesiog ištrink ją bei šalia esančia datą ir sumą.

Ką reiškia ženklas ´%´?

Ir pirmame lape, ir antrame lape visur šalia pajamų ir išlaidų sumų yra nurodoma, kiek ta konkreti išleista ar gauta suma sudaro procentų nuo visų pajamų ar išlaidų. Pavyzdžiui, jei šalia tavo įvestos gautos sumos atsiranda užrašas ´1,00%´ reiškia, kad ši gauta suma sudaro 1 proc. nuo visų per tą mėnesį į lapą suvestų pajamų.

Kur tas svarbiausias skaičius?

Viso šios dokumento esmė - palyginti pajamas su išlaidomis ir nustatyti, ar mėnuo buvo pelningas. Tai nustatysi pirmojo lapo apačioje esančiame laukelyje pavadinimu ´Profit/Loss´. Tikriausiai, aišku, kad minuso ženklas šalia skaičiaus reikš, kad mėnuo buvo nuostolingas ;)

Kaip pradėti naudotis

Visų pirma, pažaisk su šia buhalterijos forma. Pabandyk įvesti paprastus skaičius, pavadinimus ir pažiūrėk, kaip viskas veikia. Pradėk formą naudoti darbo reikalams tik tada, kai jau puikiai suvoki, kaip ji veikia.

Niekada netrink šių skaičių, nes jie yra automatiškai apskaičiuojami:
-Prie procento ženklo esančių sumų
-Sumų prie laukelių ´Total´ ir ´Subtotal´
-Sumos prie laukelio ´Profit/Loss´

Pastaba. Ši buhalterija, kaip ir visos kitos buhalterinės programos, tau padės tik tuo atveju, jei sąžiningai ir kruopščiai seksi ir suvedinėsi visas savo pajamas bei išlaidas.

Pabaigai

Labai tikiuosi, kad ši forma padės vesti tvarkingą pradinę buhalteriją ir dar kartą noriu padėkoti savo verslo partneriui Laurynui, kuris parengė šį nuostabų dokumentą :)

Jei kyla klausimų, būtinai surašyk juos po šiuo straipsniu esančiame komentarų lauke.

O gal nori susitikti ir gyvai pakalbėti apie šiuos Excelÿio lapus? Jei atsiras bent keli norintys, galėtume visi susitikti kur nors Londone po darbų ir viską aptarti.

Remigijus, Cepelinas.co.uk

Internetinis blogas Cepelinas.co.uk pristato straipsnių seriją apie verslo pradžią Anglijoje. Šiuose straipsniuose bus aptarti visi svarbiausi dalykai, kuriuos reikia žinoti ir mokėti, norint verslo idėją paversti tikru verslu. Šio blogo autorius - Anglija.lt bendrasavininkas Remigijus Kostrovickas.

Kaip ir žadėjau (nors ir truputėli vėluodamas), dalinuosi su jumis paprasčiausiu Excelÿinės buhalterijos vedimo pavyzdžiu, kurį parengė mano verslo partneris Laurynas. Ši forma padės visiems, pradedantiems savo verslą, ir daliai jau įsibėgėjusiųjų tvarkingai vesti mėnesines išlaidas ir pajamas bei nustatyti, ar mėnuo buvo pelningas.

Patį buhalterijos vedimo failą rasi bloge Cepelinas.co.uk šiuo adresu (mėlynas užrašas "Income & Expense Sheet Anglija.lt"): http://cepelinas.co.uk/buhalterijos-excel-programoje-vedimo-pavyzdys-verslo-pradzia-anglijoje-v-dalis/

Pastaba. Bent kažkiek susigaudyti Excelÿyje yra privaloma. Jei visiškai neteko susidurti su šia programa, prieš naudojant šį buhalterijos būdą, būtinai pasiskaityk apie pagrindinius Excelÿio veikimo principus.

Kas tai

Šiame ´Excel´ programos faile yra du lapai, skirti vienam kalendoriniam mėnesiui. Kiekvienam mėnesiui užsivedinėk po naują failą. Vienas lapas vadinasi ´Mėnesio pav.´, kitas - ´Income, Expenses´. Abu šie lapai yra tarpusavyje susiję - lape ´Income, Expenses´ įrašyti duomenys yra susumuojami ir perkeliami į pirmąjį lapą. Lapo ´Mėnesio pav.´ pavadinimą reikėtų pakeisti į anglišką mėnesio, kurio buhalterija vedama, pavadinimą. Pvz., 2013-ųjų kovą reikėtų užvadinti ´03 2013" arba ´March 2013". Lygiai taip pat pakeisk lapo viršuje esantį užrašą ´DATE´. Lapo pavadinimas yra apačioje kairėje. Jis keičiamas ant jo paspaudus dešinįjį pelės mygtuką ir pasirinkus ´Rename´.

Kaip vesti pajamas

Visas mėnesio pajamas reikia vesti į antrojo lapo ´Income, Expenses´ skiltį ´Income´. Stulpelyje ´Date´ rašyk datą, kada gavai pinigus; stulpelyje ´Name´ rašyk pajamos pavadinimą (pvz., ´už kilogramą bulvių´ :) ); stulpelyje ´Amount´ įrašyk sumą (tik skaičių be jokių ženklų - svaro ženklą sugeneruos pati programa). Vienoje eilutėje rašyk tik vieną konkrečią sumą, kurią gavai iš kliento.

Visos lape ´Income, Expenses´ suvestos pajamos automatiškai bus susumuotos ir perkeltos į pirmojo lapo skyriaus ´Income´, eilutę ´Total´. Būtent iš šios eilutės matysi, kiek gavai pinigų per šį mėnesį. Aišku, jei sąžiningai suvedinėsi visus gautus pinigus.

Dabar ketvirtoje lapo ´Income, Expenses´ eilutėje yra įrašyta iš oro sugalvota data ir suma. Tiesiog ištrink tą datą, pavadinimą ´Client" ir sumą ´100".

Kaip vesti išlaidas

Išlaidų vedimą suskirstėme į dvi dalis:

1. Pirmajame lape, skyriuje ´Expenses´ suvedinėk įprastas, nuolat pasikartojančias išlaidas (pvz., patalpų nuoma, mokesčiai už telefonus ir pan.);

2. Antrajame lape, skyriuje ´Other Expenses´ suvedinėk smulkesnes ar stambesnes nenumatytas išlaidas. Jos automatiškai bus susumuojamos ir pridedamos prie pirmajame lape vedamų įprastų išlaidų, pavadintų lygiai taip pat ´Other Expenses´. Sumos šalia šio pavadinimo nekaitaliok - ji automatiškai sudaroma iš antrajame lape suvestų duomenų.

Norėdamas įrašyti išlaidą, tiesiog vietoj dabar esančio standartinio pavadinimo ´Išlaidų pavadinimas´ įrašyk, už ką realiai buvo išleisti pinigai (pvz., ´Už vizitines korteles´) ir šalia esančiame laukelyje įrašyk sumą (svaro ženklo rašyti nereikia). Būtinai ištrink dabar įrašytas sumas prie pavadinimų ´Išlaidų pavadinimas´, nes čia yra surašytos išgalvotos sumos.

Antrajame lape, skyriuje ´Other Expenses´ yra įrašyta išgalvota išlaida, pavadinimu ´Rent´. Tiesiog ištrink ją bei šalia esančia datą ir sumą.

Ką reiškia ženklas ´%´?

Ir pirmame lape, ir antrame lape visur šalia pajamų ir išlaidų sumų yra nurodoma, kiek ta konkreti išleista ar gauta suma sudaro procentų nuo visų pajamų ar išlaidų. Pavyzdžiui, jei šalia tavo įvestos gautos sumos atsiranda užrašas ´1,00%´ reiškia, kad ši gauta suma sudaro 1 proc. nuo visų per tą mėnesį į lapą suvestų pajamų.

Kur tas svarbiausias skaičius?

Viso šios dokumento esmė - palyginti pajamas su išlaidomis ir nustatyti, ar mėnuo buvo pelningas. Tai nustatysi pirmojo lapo apačioje esančiame laukelyje pavadinimu ´Profit/Loss´. Tikriausiai, aišku, kad minuso ženklas šalia skaičiaus reikš, kad mėnuo buvo nuostolingas ;)

Kaip pradėti naudotis

Visų pirma, pažaisk su šia buhalterijos forma. Pabandyk įvesti paprastus skaičius, pavadinimus ir pažiūrėk, kaip viskas veikia. Pradėk formą naudoti darbo reikalams tik tada, kai jau puikiai suvoki, kaip ji veikia.

Niekada netrink šių skaičių, nes jie yra automatiškai apskaičiuojami:
-Prie procento ženklo esančių sumų
-Sumų prie laukelių ´Total´ ir ´Subtotal´
-Sumos prie laukelio ´Profit/Loss´

Pastaba. Ši buhalterija, kaip ir visos kitos buhalterinės programos, tau padės tik tuo atveju, jei sąžiningai ir kruopščiai seksi ir suvedinėsi visas savo pajamas bei išlaidas.

Pabaigai

Labai tikiuosi, kad ši forma padės vesti tvarkingą pradinę buhalteriją ir dar kartą noriu padėkoti savo verslo partneriui Laurynui, kuris parengė šį nuostabų dokumentą :)

Jei kyla klausimų, būtinai surašyk juos po šiuo straipsniu esančiame komentarų lauke.

O gal nori susitikti ir gyvai pakalbėti apie šiuos Excelÿio lapus? Jei atsiras bent keli norintys, galėtume visi susitikti kur nors Londone po darbų ir viską aptarti.

Remigijus, Cepelinas.co.uk

 (Komentarų: 4)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: