Pasaulio jaunimo kartingo čempionate jėgas išbandys 7 Lietuvos atstovai - Anglija.lt
 

Pasaulio jaunimo kartingo čempionate jėgas išbandys 7 Lietuvos atstovai  

Į Italiją dalyvauti pasaulio kartingo jaunimo (iki 18 metų) čempionato pirmojo etapo lenktynėse išvyko 7 Lietuvos atstovai. Varžybos šį savaitgalį vyks Italijos Ortonos mieste, antrojo etapo lenktynės numatytos Prancūzijoje (rugpjūčio 26-28 d.), trečiojo – Bahreine (spalio 3-5 d.). Lietuvos sportininkai yra pateikę paraiškas dalyvauti visuose etapuose.

Italai įžvelgė potencialą
Ankstyvą 2011 metų pavasarį Lietuvos kartngo federacija, ieškodama rėmėjų ir ryšių su kartingo technikos gamintojais, susisiekė su Italijos kompanija „Gold Kart“ – viena garsiausių ir stipriausių kartingo pramonės atstovių. Italai įdėmiai sekė lietuvių treniruotes ir pateikė viltingą verdiktą: dėmesio, paramos ir visokeriopo palaikymo vertas ne vienas ar du Lietuvos sportininkai, o net 7 perspektyvūs lenktynininkai. Italus maloniai nustebino greita lietuvių adaptacija nepažįstamose trasose, principingumas, profesionalus požiūris į darbą ir, be abejo, meistriškumas.

Tad į U18 pasaulio čempionatą išvyko Evaldas Dzialtuvas („Rotena“), Tomas Aniūnas, Justas Pangonis (abu - „Artikarta“), Paulius Paškevičius („MS Kart“), Benediktas Urbonas, Narvydas Janušis (abu – „Juta“) bei Vadimas Šapovalas (,IJ Racing“).

Iš viso dalyvauti pasaulio čempionate paraiškas pateikė 83 dalyviai iš 28 valstybių.

Ilgos savaitgalio varžybos
Nors visi Lietuvos atstovai ne sykį yra dalyvavę įvairiose tarptautinėse varžybose, tokiame solidžiame turnyre patirties gali kiek stigti. Pirma – milžiniška konkurencija. Jeigu Lietuvoje vykstančiose varžybose į 1 sekundę kai kurių klasių kvalifikacijoje „telpa“ 10-12 sportininkų, ten labai panašius rezultatus gali demonstruoti 30-50 dalyvių.

Tačiau pasaulio jaunimo čempionato reglamentas yra toks, kad viską lemtų būtent vairuotojo meistriškumas. Mažinant dalyvaujančių sportininkų kaštus, buvo apribotas variklių ir važiuoklių tiekėjų sąrašas, čempionate negali dalyvauti vadinamosios gamyklinės komandos, tad atsiranda daugiau galimybių sublizgėti mažesnius biudžetus turintiems sportininkams.

Tiesa, bent jau fizinių jėgų reikės labai daug: kiekvieno pasaulio čempionato etapo tvarkaraštyje yra po 5 treniruotes, kvalifikaciniai važiavimai, du pusfinalių važiavimai ir net 30 km ilgio finalas (Ortonos kartodromo rato ilgis – 1600 m, finale bus važiuojama 19 ratų).

Pasak Lietuvos kartingo federacijos atstovų, tokia gausi mūsų sportininkų delegacija pasaulio čempionate – unikalus įvykis. Tai, kad Lietuvos kartingo meistrai savo meistriškumu patraukė pajėgių ir rimtų gamintojų dėmesį, liudija, jog automobilių sporte galime tikėtis ir kur kas ryškesnių pergalių.

Kartingas pagrįstai vadinamas automobilių sporto pradžiamoksliu – šią abėcėlę privalo išmokti visi lenktynininkai. O gausi ir ambicinga (patys sportininkai prieš varžybas nelinkę atvirauti, bet bent jau apie vietas pagrindiniame finale sekmadienio pavakarę svajoja turbūt visi) delegacija liudija, jog didžiajame automobilių sporte netrukus turėtume išgirsti ir lietuviškų pavardžių.

Į Italiją dalyvauti pasaulio kartingo jaunimo (iki 18 metų) čempionato pirmojo etapo lenktynėse išvyko 7 Lietuvos atstovai. Varžybos šį savaitgalį vyks Italijos Ortonos mieste, antrojo etapo lenktynės numatytos Prancūzijoje (rugpjūčio 26-28 d.), trečiojo – Bahreine (spalio 3-5 d.). Lietuvos sportininkai yra pateikę paraiškas dalyvauti visuose etapuose.

Italai įžvelgė potencialą
Ankstyvą 2011 metų pavasarį Lietuvos kartngo federacija, ieškodama rėmėjų ir ryšių su kartingo technikos gamintojais, susisiekė su Italijos kompanija „Gold Kart“ – viena garsiausių ir stipriausių kartingo pramonės atstovių. Italai įdėmiai sekė lietuvių treniruotes ir pateikė viltingą verdiktą: dėmesio, paramos ir visokeriopo palaikymo vertas ne vienas ar du Lietuvos sportininkai, o net 7 perspektyvūs lenktynininkai. Italus maloniai nustebino greita lietuvių adaptacija nepažįstamose trasose, principingumas, profesionalus požiūris į darbą ir, be abejo, meistriškumas.

Tad į U18 pasaulio čempionatą išvyko Evaldas Dzialtuvas („Rotena“), Tomas Aniūnas, Justas Pangonis (abu - „Artikarta“), Paulius Paškevičius („MS Kart“), Benediktas Urbonas, Narvydas Janušis (abu – „Juta“) bei Vadimas Šapovalas (,IJ Racing“).

Iš viso dalyvauti pasaulio čempionate paraiškas pateikė 83 dalyviai iš 28 valstybių.

Ilgos savaitgalio varžybos
Nors visi Lietuvos atstovai ne sykį yra dalyvavę įvairiose tarptautinėse varžybose, tokiame solidžiame turnyre patirties gali kiek stigti. Pirma – milžiniška konkurencija. Jeigu Lietuvoje vykstančiose varžybose į 1 sekundę kai kurių klasių kvalifikacijoje „telpa“ 10-12 sportininkų, ten labai panašius rezultatus gali demonstruoti 30-50 dalyvių.

Tačiau pasaulio jaunimo čempionato reglamentas yra toks, kad viską lemtų būtent vairuotojo meistriškumas. Mažinant dalyvaujančių sportininkų kaštus, buvo apribotas variklių ir važiuoklių tiekėjų sąrašas, čempionate negali dalyvauti vadinamosios gamyklinės komandos, tad atsiranda daugiau galimybių sublizgėti mažesnius biudžetus turintiems sportininkams.

Tiesa, bent jau fizinių jėgų reikės labai daug: kiekvieno pasaulio čempionato etapo tvarkaraštyje yra po 5 treniruotes, kvalifikaciniai važiavimai, du pusfinalių važiavimai ir net 30 km ilgio finalas (Ortonos kartodromo rato ilgis – 1600 m, finale bus važiuojama 19 ratų).

Pasak Lietuvos kartingo federacijos atstovų, tokia gausi mūsų sportininkų delegacija pasaulio čempionate – unikalus įvykis. Tai, kad Lietuvos kartingo meistrai savo meistriškumu patraukė pajėgių ir rimtų gamintojų dėmesį, liudija, jog automobilių sporte galime tikėtis ir kur kas ryškesnių pergalių.

Kartingas pagrįstai vadinamas automobilių sporto pradžiamoksliu – šią abėcėlę privalo išmokti visi lenktynininkai. O gausi ir ambicinga (patys sportininkai prieš varžybas nelinkę atvirauti, bet bent jau apie vietas pagrindiniame finale sekmadienio pavakarę svajoja turbūt visi) delegacija liudija, jog didžiajame automobilių sporte netrukus turėtume išgirsti ir lietuviškų pavardžių.

 (Komentarų: 4)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: