Persėdę ant dviračių Londono lietuviai sutaupo tūkstančius - Anglija.lt
 

Persėdę ant dviračių Londono lietuviai sutaupo tūkstančius 

Nusibodo transporto kamščiai, kasmet brangstantys bilietai ir ilgos kelionės į darbą? Beveik nekainuojantis transportas – dviratis, kuriuo net tokiame didmiestyje kaip Londonas patogu vykti į darbą, pasakoja Anglija.lt pašnekovas. Tačiau, ar saugu dviračiu važinėti Londone? Anglija.lt domėjosi, ar verta ir kaip pradėti važinėti dviračiu į darbą.

Pigiau, greičiau ir paprasčiau

Londone gyvenantis Vitalijus sunkiai prisimena, kada Londone paskutinį kartą naudojosi viešuoju transportu – jau trejus metus vyras į darbą keliauja dviračiu. Šiek tiek pagalvojęs, vis dėlto pasako, kad keliavo metro ir tai buvo prieš pusmetį, į žmonos darbovietės kalėdinį vakarėlį. „Tokiais atvejais dviratis jau nebetinka – abu pasipuošę vykome švęsti, o net ir šiek tiek išgėręs ant dviračio nesėdu – lygiai taip pat, kaip nesėsčiau ir už automobilio vairo“, – tikino Vitalijus ir pridūrė, kad pradėjus Londone važinėti dviračiu, teko išmokti nemažai taisyklių.

Idėją, kad darbą gali pasiekti pigiau ir paprasčiau, Vitalijui pakišo bendradarbis, kuris dviem ratais keliauja jau labai ilgą laiką. „Kiekvieną dieną jį matydavau atvykstantį į darbą dviračiu, visada tuo pačiu metu – tokie dalykai, kaip transporto kamščiai ar sugedę traukiniai jam įtakos nedarė. Be to, jo visai nejaudindavo ir didėjančios kainos už pravažiavimus. Pradėjau domėtis, kiek laiko užtruktų man pasiekti darbovietę, ir įsigijau dviratį“, – prisiminė Vitalijus. Tuo metu Forest Gate rajone gyvenantis Vitalijus dirbo Stratfordo olimpiniame miestelyje, tad kelionė į darbą buvo visai neilga.

Dabar vyras iš Forest Gate keliauja į patį miesto centrą – 10 km kelionė jam trunka 30–40 minučių. Vitalijus skaičiuoja, kad važinėdamas dviračiu sutaupo po daugiau nei 1 500 svarų per metus, kiek išleistų naudodamasis viešuoju transportu. „Visos mano išlaidos buvo tokios – dviratis, šalmas ir neperšlampama striukė. Išleidau apie 300 svarų, du kartus dviratį remontavau, dalys kainavo apie 40 svarų. Tačiau per trejus metus, nepildydamas „oysterio“, sutaupiau apie 4 500 svarų“, – tikino Londono lietuvis.

Turi paisyti taisyklių

Vardydamas važinėjimo privalumus, Vitalijus pridūrė, kad toks kelionės būdas jam padeda išlikti fiziškai aktyviu – nuo tada, kai pradėjo važinėti į darbą dviračiu, numetė kelis nereikalingus kilogramus ir šiuo metu tie kilogramai net ir šaltuoju metų laiku negrįžta.

Nors važinėjimas dviračiu yra sveikas ir pigus kelionės būdas, Vitalijus pritaria, kad reikia važinėti atsargiai. „Nepatyrę dviratininkai judriame kelyje yra nemažiau pavojingi nei girti vairuotojai, keliantys pavojų ne tik sau, bet ir kitiems. Anksčiau pats pykdavau ant dviratininkų, kad neparodo jokio signalo, važiuoja viduryje kelio ir panašiai. Pats stengiuosi važiuoti atsargiai ir įspėti vairuotojus apie kitus savo manevrus. Turi būti labai budrus. Važiuoji ne miško ar kaimo keliukais, bet judraus miesto gatvėmis. Jei nori jaustis lygiateisis kelyje, turi gerbti ir kitus eismo dalyvius“, – aiškino Vitalijus.

Važinėti dviračiu į koledžą Vitalijus užkrėtė ir savo septyniolikmetę dukrą. „Iš pradžių buvo nejauku išleisti dukrą į judrias Londono gatves, tačiau žinau, kad dukra važinėja atsargiai“, – sakė Vitalijus.

Pasiteiravus, ar lietingas Anglijos oras netrukdo važinėtis, Vitalijus tikino, kad šios šalies oras yra kaip tik tinkamas dviratininkams. „Čia galima važinėtis visus metus, Lietuvoje žiemą su dviračiu niekaip. Aš lietaus nebijau, o dukra į autobusą sėda tik per smarkų lietų“, – aiškino lietuvis, kuriam automobilis ir traukiniai reikalingi tik ilgesnėms kelionėms. „Netgi laisvalaikiu su žmona mėgstam pavažinėti dviračiais po vietoves už Londono“, – pasakojo pašnekovas.

Kaip pradėti?

Dviratis – populiari transporto priemonė Londone. Pagal pernai Londono mero užsakymu atliktą dviračių „surašymą“ (angl. „Cycle Census“), per darbo dieną nuo 6 iki 20 val. stebėjimo taškuose Londono keliuose buvo suskaičiuota daugiau kaip 350 tūkst. dviračių.

Tačiau važinėti dviračiu didmiestyje gana pavojinga ir avarijų, kuriuose figūruoja dviratininkai, skaičius didėja. Pagal pernai paskelbtą statistiką, 2012 metais 671 žmogus mirė arba buvo sunkiai sužeistas. Šis skaičius pakilo 18 proc. nuo 2011 metų, kai tokių atsitikimų buvo 571. Visoje Didžiojoje Britanijoje žuvusių ir sunkiai sužeistų dviratininkų per 2012 metus suskaičiuota daugiau nei 3 000.

Kaip saugiai važinėti Londono bei kitų JK didmiesčių gatvėmis? Pirmiausia, gyvenantys Londone, turėtų užsirašyti į nemokamus kursus – net jei ir moki važiuoti, patyrę asmenys patars, kaip susidėlioti kelionės į darbą maršrutą, kaip važiuoti judriame kelyje, kokių taisyklių privalu laikytis. Į kursus gali užsirašyti tiek pradedantieji, tiek mokantys važiuoti dviračiu, tačiau nepratę važinėti miesto gatvėmis. Užpildžius šią formą su tavimi susisieks atsakingas asmuo iš vietos savivaldybės ir pateiks kursų galimybes netoli gyvenamosios vietos.

Nemokamus gidus Londono dviratininkai gali užsisakyti čia: https://tfl.gov.uk/forms/12419.aspx, o maršrutus dviračiais Londone suplanuoti galima čia: http://cyclejourneyplanner.tfl.gov.uk.

Dviratininko komentaras

Dviračių entuziastas Remigijus Balandis, apmynęs visą Britanijos salą, tikina, kad dviratis yra labai gera transporto priemonė Londone ir ne tik. „Aišku esu dviračių mylėtojas, tai kitaip kalbėti net neišeitų“, – juokiasi Remigijus. „Kodėl? Nes su dviračiu pigu, pakankamai greita, smagu, sveika, kraujotaka juda, o kai juda kraujotaka, organizmas gauna deguonies ir jautiesi gyvybingesnis. Turbūt dėl to dviratininkai neserga depresija“, – kalbėjo dvejus metus Kembridže gyvenęs vaikinas ir pridūrė, jog dėl jo išvardintų priežasčių kiekvienas turėtų važiuoti dviračiu į darbą, parduotuves ar pas draugus.

Remigijus, dviračiu važinėjęs visoje Europoje, gali palyginti sąlygas dviratininkams. „Londone esantys specialūs takai dviračiams geresni nei Lietuvoje, bet ne geresni nei Danijoje ir Olandijoje. Tačiau saugus aš jaučiuosi tiek Londono, tiek Klaipėdos gatvėse“, – sakė šiuo metu Klaipėdoje gyvenantis R. Balandis.

Remigijus tikino esantis tolerantiškas automobilių vairuotojų atžvilgiu, todėl ir pats sulaukia atitinkamos pagarbos. „Pagarbos gauni tiek, kiek duodi. Nesvarbu, ar važiuoji dviračiu Londone, ar Klaipėdoje“, – sakė vaikinas.

Apie Remigijaus kelionę dviračiu aplink JK Anglija.lt pasakojo straipsniuose „Išbandymas lietuviui: senu dviračiu aplink Britaniją per 100 dienų“ ir „Numynus 5 000 km Britanijoje – įdomios pažintys ir darbo pasiūlymai“.

Naudingos nuorodos dviratininkams Anglijoje:

- Kaip apsaugoti savo dviratį nuo vagysčių: http://www.britishcycling.org.uk/insightzone/equipment_and_set_up/the_bike/article/izn20130906-Cycle-security-0

- Daugiau naudingų patarimų dviratininkams Anglijoje galima rasti šiuose puslapiuose: http://www.tfl.gov.uk/modes/cycling/cycling-in-london ir http://lcc.org.uk

- Informacija apie kursus dviratininkams: http://www.tfl.gov.uk/modes/cycling/start-cycling/cycle-training?intcmp=2386

Ar važinėji dviračiu Londone ar kituose JK miestuose? Papasakok apie savo patirtį komentaruose!

Jolanta Terminaitė, Anglija.lt

Nusibodo transporto kamščiai, kasmet brangstantys bilietai ir ilgos kelionės į darbą? Beveik nekainuojantis transportas – dviratis, kuriuo net tokiame didmiestyje kaip Londonas patogu vykti į darbą, pasakoja Anglija.lt pašnekovas. Tačiau, ar saugu dviračiu važinėti Londone? Anglija.lt domėjosi, ar verta ir kaip pradėti važinėti dviračiu į darbą.

Pigiau, greičiau ir paprasčiau

Londone gyvenantis Vitalijus sunkiai prisimena, kada Londone paskutinį kartą naudojosi viešuoju transportu – jau trejus metus vyras į darbą keliauja dviračiu. Šiek tiek pagalvojęs, vis dėlto pasako, kad keliavo metro ir tai buvo prieš pusmetį, į žmonos darbovietės kalėdinį vakarėlį. „Tokiais atvejais dviratis jau nebetinka – abu pasipuošę vykome švęsti, o net ir šiek tiek išgėręs ant dviračio nesėdu – lygiai taip pat, kaip nesėsčiau ir už automobilio vairo“, – tikino Vitalijus ir pridūrė, kad pradėjus Londone važinėti dviračiu, teko išmokti nemažai taisyklių.

Idėją, kad darbą gali pasiekti pigiau ir paprasčiau, Vitalijui pakišo bendradarbis, kuris dviem ratais keliauja jau labai ilgą laiką. „Kiekvieną dieną jį matydavau atvykstantį į darbą dviračiu, visada tuo pačiu metu – tokie dalykai, kaip transporto kamščiai ar sugedę traukiniai jam įtakos nedarė. Be to, jo visai nejaudindavo ir didėjančios kainos už pravažiavimus. Pradėjau domėtis, kiek laiko užtruktų man pasiekti darbovietę, ir įsigijau dviratį“, – prisiminė Vitalijus. Tuo metu Forest Gate rajone gyvenantis Vitalijus dirbo Stratfordo olimpiniame miestelyje, tad kelionė į darbą buvo visai neilga.

Dabar vyras iš Forest Gate keliauja į patį miesto centrą – 10 km kelionė jam trunka 30–40 minučių. Vitalijus skaičiuoja, kad važinėdamas dviračiu sutaupo po daugiau nei 1 500 svarų per metus, kiek išleistų naudodamasis viešuoju transportu. „Visos mano išlaidos buvo tokios – dviratis, šalmas ir neperšlampama striukė. Išleidau apie 300 svarų, du kartus dviratį remontavau, dalys kainavo apie 40 svarų. Tačiau per trejus metus, nepildydamas „oysterio“, sutaupiau apie 4 500 svarų“, – tikino Londono lietuvis.

Turi paisyti taisyklių

Vardydamas važinėjimo privalumus, Vitalijus pridūrė, kad toks kelionės būdas jam padeda išlikti fiziškai aktyviu – nuo tada, kai pradėjo važinėti į darbą dviračiu, numetė kelis nereikalingus kilogramus ir šiuo metu tie kilogramai net ir šaltuoju metų laiku negrįžta.

Nors važinėjimas dviračiu yra sveikas ir pigus kelionės būdas, Vitalijus pritaria, kad reikia važinėti atsargiai. „Nepatyrę dviratininkai judriame kelyje yra nemažiau pavojingi nei girti vairuotojai, keliantys pavojų ne tik sau, bet ir kitiems. Anksčiau pats pykdavau ant dviratininkų, kad neparodo jokio signalo, važiuoja viduryje kelio ir panašiai. Pats stengiuosi važiuoti atsargiai ir įspėti vairuotojus apie kitus savo manevrus. Turi būti labai budrus. Važiuoji ne miško ar kaimo keliukais, bet judraus miesto gatvėmis. Jei nori jaustis lygiateisis kelyje, turi gerbti ir kitus eismo dalyvius“, – aiškino Vitalijus.

Važinėti dviračiu į koledžą Vitalijus užkrėtė ir savo septyniolikmetę dukrą. „Iš pradžių buvo nejauku išleisti dukrą į judrias Londono gatves, tačiau žinau, kad dukra važinėja atsargiai“, – sakė Vitalijus.

Pasiteiravus, ar lietingas Anglijos oras netrukdo važinėtis, Vitalijus tikino, kad šios šalies oras yra kaip tik tinkamas dviratininkams. „Čia galima važinėtis visus metus, Lietuvoje žiemą su dviračiu niekaip. Aš lietaus nebijau, o dukra į autobusą sėda tik per smarkų lietų“, – aiškino lietuvis, kuriam automobilis ir traukiniai reikalingi tik ilgesnėms kelionėms. „Netgi laisvalaikiu su žmona mėgstam pavažinėti dviračiais po vietoves už Londono“, – pasakojo pašnekovas.

Kaip pradėti?

Dviratis – populiari transporto priemonė Londone. Pagal pernai Londono mero užsakymu atliktą dviračių „surašymą“ (angl. „Cycle Census“), per darbo dieną nuo 6 iki 20 val. stebėjimo taškuose Londono keliuose buvo suskaičiuota daugiau kaip 350 tūkst. dviračių.

Tačiau važinėti dviračiu didmiestyje gana pavojinga ir avarijų, kuriuose figūruoja dviratininkai, skaičius didėja. Pagal pernai paskelbtą statistiką, 2012 metais 671 žmogus mirė arba buvo sunkiai sužeistas. Šis skaičius pakilo 18 proc. nuo 2011 metų, kai tokių atsitikimų buvo 571. Visoje Didžiojoje Britanijoje žuvusių ir sunkiai sužeistų dviratininkų per 2012 metus suskaičiuota daugiau nei 3 000.

Kaip saugiai važinėti Londono bei kitų JK didmiesčių gatvėmis? Pirmiausia, gyvenantys Londone, turėtų užsirašyti į nemokamus kursus – net jei ir moki važiuoti, patyrę asmenys patars, kaip susidėlioti kelionės į darbą maršrutą, kaip važiuoti judriame kelyje, kokių taisyklių privalu laikytis. Į kursus gali užsirašyti tiek pradedantieji, tiek mokantys važiuoti dviračiu, tačiau nepratę važinėti miesto gatvėmis. Užpildžius šią formą su tavimi susisieks atsakingas asmuo iš vietos savivaldybės ir pateiks kursų galimybes netoli gyvenamosios vietos.

Nemokamus gidus Londono dviratininkai gali užsisakyti čia: https://tfl.gov.uk/forms/12419.aspx, o maršrutus dviračiais Londone suplanuoti galima čia: http://cyclejourneyplanner.tfl.gov.uk.

Dviratininko komentaras

Dviračių entuziastas Remigijus Balandis, apmynęs visą Britanijos salą, tikina, kad dviratis yra labai gera transporto priemonė Londone ir ne tik. „Aišku esu dviračių mylėtojas, tai kitaip kalbėti net neišeitų“, – juokiasi Remigijus. „Kodėl? Nes su dviračiu pigu, pakankamai greita, smagu, sveika, kraujotaka juda, o kai juda kraujotaka, organizmas gauna deguonies ir jautiesi gyvybingesnis. Turbūt dėl to dviratininkai neserga depresija“, – kalbėjo dvejus metus Kembridže gyvenęs vaikinas ir pridūrė, jog dėl jo išvardintų priežasčių kiekvienas turėtų važiuoti dviračiu į darbą, parduotuves ar pas draugus.

Remigijus, dviračiu važinėjęs visoje Europoje, gali palyginti sąlygas dviratininkams. „Londone esantys specialūs takai dviračiams geresni nei Lietuvoje, bet ne geresni nei Danijoje ir Olandijoje. Tačiau saugus aš jaučiuosi tiek Londono, tiek Klaipėdos gatvėse“, – sakė šiuo metu Klaipėdoje gyvenantis R. Balandis.

Remigijus tikino esantis tolerantiškas automobilių vairuotojų atžvilgiu, todėl ir pats sulaukia atitinkamos pagarbos. „Pagarbos gauni tiek, kiek duodi. Nesvarbu, ar važiuoji dviračiu Londone, ar Klaipėdoje“, – sakė vaikinas.

Apie Remigijaus kelionę dviračiu aplink JK Anglija.lt pasakojo straipsniuose „Išbandymas lietuviui: senu dviračiu aplink Britaniją per 100 dienų“ ir „Numynus 5 000 km Britanijoje – įdomios pažintys ir darbo pasiūlymai“.

Naudingos nuorodos dviratininkams Anglijoje:

- Kaip apsaugoti savo dviratį nuo vagysčių: http://www.britishcycling.org.uk/insightzone/equipment_and_set_up/the_bike/article/izn20130906-Cycle-security-0

- Daugiau naudingų patarimų dviratininkams Anglijoje galima rasti šiuose puslapiuose: http://www.tfl.gov.uk/modes/cycling/cycling-in-london ir http://lcc.org.uk

- Informacija apie kursus dviratininkams: http://www.tfl.gov.uk/modes/cycling/start-cycling/cycle-training?intcmp=2386

Ar važinėji dviračiu Londone ar kituose JK miestuose? Papasakok apie savo patirtį komentaruose!

Jolanta Terminaitė, Anglija.lt

 (Komentarų: 12)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: