Po apsipirkimo Lietuvos internetinėje parduotuvėje – problemos 

Anglijos lietuvė, internetu užsisakiusi prekių iš pamėgto rūbų gamintojo Lietuvoje, nesitikėjo, kad tai suteiks tiek galvos skausmo. Tautietė Anglija.lt portalui skundėsi, kad jai melavo, ignoravo ir visiškai nepaisė jos, kaip pirkėjos, teisių. Kaip elgtis tokioje situacijoje, kai esi ignoruojamas pardavėjo, domėjosi Anglija.lt.

Atsiųsti į JK – jokių problemų?

Penkerius metus Britanijoje gyvenanti Edita, neapsikentusi e. parduotuvės Audimas.lt aptarnavimo kokybe, kreipėsi į Anglija.lt. Skundai, kuriuos ji pateikė parduotuvės direktorei, buvo ignoruojami, tad moteris nematė kitos išeities, kaip tik paviešinti savo patirtį.

„Parduotuvę „Audimas“ pamėgau dar būdama Lietuvoje. Po išvykimo gyventi į UK, grįžus į Lietuvą visada apsilankydavau šioj parduotuvėj su vyru, visada kažką įsigydavau. Ir dabar planavome važiuoti į Lietuvą rugsėjo gale ir kaip visada, jau buvau išsirinkusi pirkinių. Žiūrėdavau elektroninę parduotuvę, stebėdavau visas naujoves, rūbų įvertinimus. Bet kadangi į Lietuvą neišvykome, sugalvojau parašyti jiems ir paklausti dėl siuntų į Angliją“, – sakė pašnekovė.

Editai atrašyta buvo tą pačią dieną – rugsėjo 28 d. Jos išsirinktas striukes buvo žadama atsiųsti už papildomą 8 svarų mokestį. Dvi striukės ir siuntimas iš viso jai kainavo 154 svarus. Iš pradžių ji bandė mokėti per „Paypal“ sistemą, tačiau pinigai „Audimo“ nepasiekė, tad Edita pabandė dar kartą – per pinigų perlaidų įmonę. Galiausiai, spalio 13 dieną, el. paštu gavo patvirtinimą iš elektroninės prekybos vadybininkės Kristinos: „Viskas tvarkoje mokėjimas mus pasiekė, siuntą išsiuntėme per kurjerį, šią savaitę siunta jus turi pasiekti. Kurjeris prieš atvykdamas susieks su Jumsis telefonu“ (kalba netaisyta – red. past.).

Edita su nekantrumu laukė savo prekių, kurias tikėjosi gauti per keturias dienas nuo tada, kai sumokėjo. „Netvėriau džiaugsmu, apskaičiavau dienas, kadangi žadėjo, kad po apmokėjimo išsiunčia iškart ir siunta ateina per keturias dienas, tai pasiėmiau laisvas dienas iš darbo, kad tikrai gaučiau savo siuntą. Tos dienos praėjo tyliai, ramiai, nei kas skambino, nei rašė, nei atrašė“, – apie laukimo dienas pasakojo Edita.

Striukės keliavo ilgai

Po keturių dienų prekės nepasirodė, tad Edita išsiuntė el. laišką vadybininkei, pasiteiravo, kur galėtų būti jos siunta, ir paprašė kurjerio duomenų. Jokio atsakymo negavo. Po to sekė dar trys el. laiškai, į kuriuos taip pat nebuvo atsakyta.

Nesuprasdama, kas vyksta, Edita sugalvojo patikrinti „Audimo“ vadybininkę – spalio 22 d. išsiuntė užklausą iš sesers el. pašto. Atsakymą gavo iškart. Pasipiktinusi Edita surašė skundo laišką tiesiai „Audimo“ direktorei, kur informavo, kad ją jau 10 dienų ignoruoja, tačiau seseriai atrašė iškart. Kitą dieną – spalio 23-ąją, Edita gavo el. laišką iš vadybininkės: „Atsiprašome, jog vėluojame su atsakymu. Jūsų siunta jau išsiųsta, turite netrukus gauti“.

Nusivylusios aptarnavimu Editos laukė problemos ir su siuntos pristatymu jau čia, Anglijoje. Moteris siuntą turėjo atsiimti kurjerių įmonės TNT atstovybėje, nes kurjeris, kaip žadėta, jai nepaskambino, tik įmetė lapelį su pranešimu, kai nieko nebuvo namie. „Susisiekus su TNT kompanija per prisijungimo internetu nuorodą, suvedus savo siuntos kodą nuo lapelio, galėjau pasirinkti pristatyti dar kartą. Bet nenorėjau rizikuoti, manau, kad nuvykti pačiai pasiimti būtų saugiau“, – pasakojo Edita ir pridūrė, kad į TNT biurą vyko taksi, nes tai buvo toli nuo namų ir tai papildomai jai kainavo 30£. Atvykus į TNT, jai buvo pasakyta, kad kurjeris siuntą išvežė pristatyti į namus.

„Parodžius jiems emailą – patvirtinimą, kad aš atvyksiu pati, buvo pasakyta atsiprašau, bet kurjeris pas jus bus už valandos! Šokau vėl į taksi, ir grįžau namo per 40 minučių, o kurjeris atvyko tik po trijų valandų…“ – bėdas pasakojo Edita.

„Audimas“ – ignoruoja

Gavusi siuntą ir pridėtus pirkimo dokumentus, Edita matė, kad siunta išsiųsta spalio 23 dieną, 10 dienų po gauto užmokesčio. „Vis dar negaliu patikėti, kad toks parduotuvių tinklas taip neatsakingai dirba. Noriu paviešinti jų melagystes, kad žmonės, kurie perka iš jų, būdami UK, netikėtų, jog pristato per keturias dienas. Jei nebūčiau vertus kalnų, gal išvis būčiau negavus... Nedavė jokio siuntos numerio, nieko, tik ačiū, apmokėjimą gavome ir išsiuntėme, o iš tikro neišsiuntė“, – skundėsi nusivylusi pirkėja.

Anglija.lt susisiekė su „Audimas“ atstovais, bet atsakymo negavo. Pakomentuoti, kodėl pirkėjos skundai ignoruojami, ir įvardyti priežastis, dėl kurių prekių siuntimas buvo uždelstas ir kodėl apie tai nebuvo informuota Edita, „Audimas“ atstovai nepanoro.

Tačiau iškart po to, kai Anglija.lt išsiuntė el. laišką „Audimui“, Edita sulaukė jų skambučio. Edita portalui Anglija.lt pasakojo, kad paskambinusi moteris klausė, kaip galėtų ištaisyti padėtį. Tačiau, Editos nuomone, problemas spręsti reikia tada, kai jos yra, o šiuo atveju jau per vėlu.

Per pusantros savaitės į Anglija.lt užklausas dėl šio skundo „Audimas“ atstovai neatsakė. Atsakymo į savo skundus iki šiol negavo ir Edita.

Įstatymai vartotojams – vienodi visoje ES

Editos istorija paskatino pasidomėti, ką verta žinoti perkant prekes iš Lietuvos internetu. Lietuvoje galioja visiškai tokios pat vartotojų teisės kaip ir bet kurioje kitoje Europos Sąjungos šalyje. Šios teisės buvo suvienodintos nuo šių metų birželio 13 dienos, įsigaliojus ES direktyvai. Šie įstatymo pasikeitimai yra labai svarbūs apsiperkantiems internetinėse parduotuvėse, kadangi iki pasikeitimo, Lietuvoje galiojo trumpesnis laiko periodas, per kurį buvo galima atsisakyti prekės.

Šiuo metu visoje Europoje perkant internetu galima per 14 dienų atsisakyti pirkinio – anksčiau Lietuvoje šis laikotarpis buvo 7 dienos. Įsigaliojus direktyvai, vartotojai gali per 14 kalendorinių dienų nuo prekės gavimo atsisakyti prekių ar paslaugų pirkimo sutarties, ir neprivaloma nurodyti jokios atsisakymo priežasties. Tačiau grąžinimas, įsigaliojus įstatymo pakeitimams, tapo pirkėjo atsakomybe – iki tol Lietuvoje pardavėjai turėjo atsiimti prekes patys. Už prekės dingimą ar sugadinimą transportavimo metu yra atsakingas pardavėjas.

Ši direktyva įpareigojo prekybininkus suteikti daugiau informacijos pirkėjams. Pardavėjas privalo vartotoją informuoti ne tik apie prekę, kainą, atsiskaitymo galimybes, pristatymą, tačiau ir apie skundų nagrinėjimo tvarką. Tačiau ar visos Lietuvos įmonės laikosi šių taisyklių? Editos atveju atrodo, kad skundų nagrinėjimo tvarka Audimas.lt praktiškai netaikoma – į du moters skundus el. paštu atsakyta nebuvo.

Pagal Europos Sąjungos vartotojų teises, pardavėjas privalo pristatyti prekes vartotojui ne vėliau kaip per 30 dienų nuo sutarties sudarymo, jeigu nesusitarta kitaip. Editai „Audimas“ vadybininkė žadėjo, kad prekės išsiunčiamos tą pačią dieną, kai gaunamas apmokėjimas, ir D. Britaniją prekės pasiekia per 4 dienas. Tačiau siuntinys buvo išsiųstas tik per 10 dienų nuo mokėjimo gavimo, ne tą pačią dieną.

Daugiau informacijos apie vartotojų teises Europos Sąjungoje (lietuvių k.): http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/buy-sell-online/rights-e-commerce/index_lt.htm

Pranešti apie nusiskundimus dėl prekių ar paslaugų Lietuvoje galima pateikiant prašymą Vartotojų teisių apsaugos tarnybai: http://www.vvtat.lt/index.php?4016401266.

Anglija.lt jau rašė apie vartotojų teisių ir garantijų pasikeitimus Didžiojoje Britanijoje. Apie tai skaityk straipsnyje „Naujos teisės ir garantijos pirkėjams Anglijoje. Ar žinai jas?“.

Ar tau yra tekę nusivilti aptarnavimu perkant prekes iš Lietuvos?

Jolanta Terminaitė, Anglija.lt

Anglijos lietuvė, internetu užsisakiusi prekių iš pamėgto rūbų gamintojo Lietuvoje, nesitikėjo, kad tai suteiks tiek galvos skausmo. Tautietė Anglija.lt portalui skundėsi, kad jai melavo, ignoravo ir visiškai nepaisė jos, kaip pirkėjos, teisių. Kaip elgtis tokioje situacijoje, kai esi ignoruojamas pardavėjo, domėjosi Anglija.lt.

Atsiųsti į JK – jokių problemų?

Penkerius metus Britanijoje gyvenanti Edita, neapsikentusi e. parduotuvės Audimas.lt aptarnavimo kokybe, kreipėsi į Anglija.lt. Skundai, kuriuos ji pateikė parduotuvės direktorei, buvo ignoruojami, tad moteris nematė kitos išeities, kaip tik paviešinti savo patirtį.

„Parduotuvę „Audimas“ pamėgau dar būdama Lietuvoje. Po išvykimo gyventi į UK, grįžus į Lietuvą visada apsilankydavau šioj parduotuvėj su vyru, visada kažką įsigydavau. Ir dabar planavome važiuoti į Lietuvą rugsėjo gale ir kaip visada, jau buvau išsirinkusi pirkinių. Žiūrėdavau elektroninę parduotuvę, stebėdavau visas naujoves, rūbų įvertinimus. Bet kadangi į Lietuvą neišvykome, sugalvojau parašyti jiems ir paklausti dėl siuntų į Angliją“, – sakė pašnekovė.

Editai atrašyta buvo tą pačią dieną – rugsėjo 28 d. Jos išsirinktas striukes buvo žadama atsiųsti už papildomą 8 svarų mokestį. Dvi striukės ir siuntimas iš viso jai kainavo 154 svarus. Iš pradžių ji bandė mokėti per „Paypal“ sistemą, tačiau pinigai „Audimo“ nepasiekė, tad Edita pabandė dar kartą – per pinigų perlaidų įmonę. Galiausiai, spalio 13 dieną, el. paštu gavo patvirtinimą iš elektroninės prekybos vadybininkės Kristinos: „Viskas tvarkoje mokėjimas mus pasiekė, siuntą išsiuntėme per kurjerį, šią savaitę siunta jus turi pasiekti. Kurjeris prieš atvykdamas susieks su Jumsis telefonu“ (kalba netaisyta – red. past.).

Edita su nekantrumu laukė savo prekių, kurias tikėjosi gauti per keturias dienas nuo tada, kai sumokėjo. „Netvėriau džiaugsmu, apskaičiavau dienas, kadangi žadėjo, kad po apmokėjimo išsiunčia iškart ir siunta ateina per keturias dienas, tai pasiėmiau laisvas dienas iš darbo, kad tikrai gaučiau savo siuntą. Tos dienos praėjo tyliai, ramiai, nei kas skambino, nei rašė, nei atrašė“, – apie laukimo dienas pasakojo Edita.

Striukės keliavo ilgai

Po keturių dienų prekės nepasirodė, tad Edita išsiuntė el. laišką vadybininkei, pasiteiravo, kur galėtų būti jos siunta, ir paprašė kurjerio duomenų. Jokio atsakymo negavo. Po to sekė dar trys el. laiškai, į kuriuos taip pat nebuvo atsakyta.

Nesuprasdama, kas vyksta, Edita sugalvojo patikrinti „Audimo“ vadybininkę – spalio 22 d. išsiuntė užklausą iš sesers el. pašto. Atsakymą gavo iškart. Pasipiktinusi Edita surašė skundo laišką tiesiai „Audimo“ direktorei, kur informavo, kad ją jau 10 dienų ignoruoja, tačiau seseriai atrašė iškart. Kitą dieną – spalio 23-ąją, Edita gavo el. laišką iš vadybininkės: „Atsiprašome, jog vėluojame su atsakymu. Jūsų siunta jau išsiųsta, turite netrukus gauti“.

Nusivylusios aptarnavimu Editos laukė problemos ir su siuntos pristatymu jau čia, Anglijoje. Moteris siuntą turėjo atsiimti kurjerių įmonės TNT atstovybėje, nes kurjeris, kaip žadėta, jai nepaskambino, tik įmetė lapelį su pranešimu, kai nieko nebuvo namie. „Susisiekus su TNT kompanija per prisijungimo internetu nuorodą, suvedus savo siuntos kodą nuo lapelio, galėjau pasirinkti pristatyti dar kartą. Bet nenorėjau rizikuoti, manau, kad nuvykti pačiai pasiimti būtų saugiau“, – pasakojo Edita ir pridūrė, kad į TNT biurą vyko taksi, nes tai buvo toli nuo namų ir tai papildomai jai kainavo 30£. Atvykus į TNT, jai buvo pasakyta, kad kurjeris siuntą išvežė pristatyti į namus.

„Parodžius jiems emailą – patvirtinimą, kad aš atvyksiu pati, buvo pasakyta atsiprašau, bet kurjeris pas jus bus už valandos! Šokau vėl į taksi, ir grįžau namo per 40 minučių, o kurjeris atvyko tik po trijų valandų…“ – bėdas pasakojo Edita.

„Audimas“ – ignoruoja

Gavusi siuntą ir pridėtus pirkimo dokumentus, Edita matė, kad siunta išsiųsta spalio 23 dieną, 10 dienų po gauto užmokesčio. „Vis dar negaliu patikėti, kad toks parduotuvių tinklas taip neatsakingai dirba. Noriu paviešinti jų melagystes, kad žmonės, kurie perka iš jų, būdami UK, netikėtų, jog pristato per keturias dienas. Jei nebūčiau vertus kalnų, gal išvis būčiau negavus... Nedavė jokio siuntos numerio, nieko, tik ačiū, apmokėjimą gavome ir išsiuntėme, o iš tikro neišsiuntė“, – skundėsi nusivylusi pirkėja.

Anglija.lt susisiekė su „Audimas“ atstovais, bet atsakymo negavo. Pakomentuoti, kodėl pirkėjos skundai ignoruojami, ir įvardyti priežastis, dėl kurių prekių siuntimas buvo uždelstas ir kodėl apie tai nebuvo informuota Edita, „Audimas“ atstovai nepanoro.

Tačiau iškart po to, kai Anglija.lt išsiuntė el. laišką „Audimui“, Edita sulaukė jų skambučio. Edita portalui Anglija.lt pasakojo, kad paskambinusi moteris klausė, kaip galėtų ištaisyti padėtį. Tačiau, Editos nuomone, problemas spręsti reikia tada, kai jos yra, o šiuo atveju jau per vėlu.

Per pusantros savaitės į Anglija.lt užklausas dėl šio skundo „Audimas“ atstovai neatsakė. Atsakymo į savo skundus iki šiol negavo ir Edita.

Įstatymai vartotojams – vienodi visoje ES

Editos istorija paskatino pasidomėti, ką verta žinoti perkant prekes iš Lietuvos internetu. Lietuvoje galioja visiškai tokios pat vartotojų teisės kaip ir bet kurioje kitoje Europos Sąjungos šalyje. Šios teisės buvo suvienodintos nuo šių metų birželio 13 dienos, įsigaliojus ES direktyvai. Šie įstatymo pasikeitimai yra labai svarbūs apsiperkantiems internetinėse parduotuvėse, kadangi iki pasikeitimo, Lietuvoje galiojo trumpesnis laiko periodas, per kurį buvo galima atsisakyti prekės.

Šiuo metu visoje Europoje perkant internetu galima per 14 dienų atsisakyti pirkinio – anksčiau Lietuvoje šis laikotarpis buvo 7 dienos. Įsigaliojus direktyvai, vartotojai gali per 14 kalendorinių dienų nuo prekės gavimo atsisakyti prekių ar paslaugų pirkimo sutarties, ir neprivaloma nurodyti jokios atsisakymo priežasties. Tačiau grąžinimas, įsigaliojus įstatymo pakeitimams, tapo pirkėjo atsakomybe – iki tol Lietuvoje pardavėjai turėjo atsiimti prekes patys. Už prekės dingimą ar sugadinimą transportavimo metu yra atsakingas pardavėjas.

Ši direktyva įpareigojo prekybininkus suteikti daugiau informacijos pirkėjams. Pardavėjas privalo vartotoją informuoti ne tik apie prekę, kainą, atsiskaitymo galimybes, pristatymą, tačiau ir apie skundų nagrinėjimo tvarką. Tačiau ar visos Lietuvos įmonės laikosi šių taisyklių? Editos atveju atrodo, kad skundų nagrinėjimo tvarka Audimas.lt praktiškai netaikoma – į du moters skundus el. paštu atsakyta nebuvo.

Pagal Europos Sąjungos vartotojų teises, pardavėjas privalo pristatyti prekes vartotojui ne vėliau kaip per 30 dienų nuo sutarties sudarymo, jeigu nesusitarta kitaip. Editai „Audimas“ vadybininkė žadėjo, kad prekės išsiunčiamos tą pačią dieną, kai gaunamas apmokėjimas, ir D. Britaniją prekės pasiekia per 4 dienas. Tačiau siuntinys buvo išsiųstas tik per 10 dienų nuo mokėjimo gavimo, ne tą pačią dieną.

Daugiau informacijos apie vartotojų teises Europos Sąjungoje (lietuvių k.): http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/buy-sell-online/rights-e-commerce/index_lt.htm

Pranešti apie nusiskundimus dėl prekių ar paslaugų Lietuvoje galima pateikiant prašymą Vartotojų teisių apsaugos tarnybai: http://www.vvtat.lt/index.php?4016401266.

Anglija.lt jau rašė apie vartotojų teisių ir garantijų pasikeitimus Didžiojoje Britanijoje. Apie tai skaityk straipsnyje „Naujos teisės ir garantijos pirkėjams Anglijoje. Ar žinai jas?“.

Ar tau yra tekę nusivilti aptarnavimu perkant prekes iš Lietuvos?

Jolanta Terminaitė, Anglija.lt

 (Komentarų: 10)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: