Rusija vėl neįsileidžia vežėjų iš Lietuvos - Anglija.lt
 

Rusija vėl neįsileidžia vežėjų iš Lietuvos 

Vasarą Lietuvos transporto įmonėms iš Maskvos sklidę kaltinimai vengimu mokėti muito mokesčius rimsta, užtat rastas naujas rimbas. Rusai atsisako duoti vežėjams leidimus gabenti krovinius į šią šalį, rašo „Lietuvos rytas“

„Tragedija. Jau nuo praėjusio trečiadienio dalis iš 80 mūsų vilkikų stovi be darbo. Nėra leidimų vykti į Rusiją.

Ačiū mūsų valdininkams, taip puikiai atliekantiems savo darbą“, – su ironija ir nuoskauda kalbėjo Šiaulių bendrovės „Refta“ vadovas Artūras Grigaliūnas.

Pasak dienraščio, paprastai porą mėnesių prieš metų pabaigą vežėjams būna pats darbymetis. Nors dėl sunkmečio šiemet krovinių gerokai sumažėjo, jau dabar užsakovai pamažu atsigauna.

„Kainos gal ir nėra tokios, kokių norėtume, tačiau bent darbo nestinga. Bet kai nėra leidimų – visiškas krachas.

Jau ir taip nelengva atsiskaityti su bankais, valstybe, darbuotojais, o kai tiesiog akyse prarandamos galimos pajamos – net sunku ką nors ir kalbėti“, – piktinosi A. Grigaliūnas.

Jam pritarė ir Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos generalinis sekretorius Valdas Gilys. Jo nuomone, namų darbų nepadarė Susisiekimo ministerijos pareigūnai.

„Dėl leidimų sutarta seniai, bet jų kaip nėra, taip nėra. Susizgribta tik paskutinę minutę, tada jau verčiamės per galvą, nors tokią padėtį numatyti nebuvo sunku“, – „Lietuvos rytui“ teigė V. Gilys.

Iki metų pabaigos Lietuvos vežėjams reikėtų dar 10,5 tūkst. leidimų vykti į Rusiją. Dėl jų jau sutarta spalio mėnesį, yra net paruošti blankai, tačiau rusai vengia atsiųsti raštą su leidimų numeriais.

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis aiškino, kad Lietuvos valdininkai padarė viską – reikalai stringa būtent Rusijoje.

„Jau praėjusią savaitę rusai žadėjo, kad reikalingus leidimams numerius atsiųs netrukus, kai tik juos pasirašys transporto ministro pavaduotojas.

Tą patį iš jų girdėjome ir šiandien (pirmadienį – Red.). Jei antradienio rytą dar neturėsime rašto, teks skubiai šaukti posėdį ir tartis dėl veiksmų.

Gal reikės vykti į Maskvą aiškintis“, – neatmetė ministras.

Tiesa, Lietuvos vežėjai iki šiol nėra panaudoję apie 5 tūkstančių šiemet išduotų leidimų, kurie jau išdalyti transporto įmonėms.

„Galbūt laikina išeitis būtų surasti galus, kam atiteko tie leidimai, ir jei jais nesinaudojama, perduoti tiems, kuriems jų reikia“, – svarstė E. Masiulis.

Bet kai kurie vežėjai teigia, kad užrūstinti rusus galėjo ir patys lietuviai. Neva rusams iki šiol nėra išduota per 7 tūkst. leidimų gabenti krovinius tranzitu per Lietuvą į Kaliningrado sritį, rašo „Lietuvos rytas“.

E. Masiulis neigė, jog tokia problema egzistuoja: „Rusai patys nepanaudojo dalies išduotų leidimų. Tai net jų argumentas, kai siekiama mažiau leidimų išduoti mums: neva jie tiek neišnaudoja, todėl ir Lietuvai tiek nereikia.“

Vasarą Lietuvos transporto įmonėms iš Maskvos sklidę kaltinimai vengimu mokėti muito mokesčius rimsta, užtat rastas naujas rimbas. Rusai atsisako duoti vežėjams leidimus gabenti krovinius į šią šalį, rašo „Lietuvos rytas“

„Tragedija. Jau nuo praėjusio trečiadienio dalis iš 80 mūsų vilkikų stovi be darbo. Nėra leidimų vykti į Rusiją.

Ačiū mūsų valdininkams, taip puikiai atliekantiems savo darbą“, – su ironija ir nuoskauda kalbėjo Šiaulių bendrovės „Refta“ vadovas Artūras Grigaliūnas.

Pasak dienraščio, paprastai porą mėnesių prieš metų pabaigą vežėjams būna pats darbymetis. Nors dėl sunkmečio šiemet krovinių gerokai sumažėjo, jau dabar užsakovai pamažu atsigauna.

„Kainos gal ir nėra tokios, kokių norėtume, tačiau bent darbo nestinga. Bet kai nėra leidimų – visiškas krachas.

Jau ir taip nelengva atsiskaityti su bankais, valstybe, darbuotojais, o kai tiesiog akyse prarandamos galimos pajamos – net sunku ką nors ir kalbėti“, – piktinosi A. Grigaliūnas.

Jam pritarė ir Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos generalinis sekretorius Valdas Gilys. Jo nuomone, namų darbų nepadarė Susisiekimo ministerijos pareigūnai.

„Dėl leidimų sutarta seniai, bet jų kaip nėra, taip nėra. Susizgribta tik paskutinę minutę, tada jau verčiamės per galvą, nors tokią padėtį numatyti nebuvo sunku“, – „Lietuvos rytui“ teigė V. Gilys.

Iki metų pabaigos Lietuvos vežėjams reikėtų dar 10,5 tūkst. leidimų vykti į Rusiją. Dėl jų jau sutarta spalio mėnesį, yra net paruošti blankai, tačiau rusai vengia atsiųsti raštą su leidimų numeriais.

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis aiškino, kad Lietuvos valdininkai padarė viską – reikalai stringa būtent Rusijoje.

„Jau praėjusią savaitę rusai žadėjo, kad reikalingus leidimams numerius atsiųs netrukus, kai tik juos pasirašys transporto ministro pavaduotojas.

Tą patį iš jų girdėjome ir šiandien (pirmadienį – Red.). Jei antradienio rytą dar neturėsime rašto, teks skubiai šaukti posėdį ir tartis dėl veiksmų.

Gal reikės vykti į Maskvą aiškintis“, – neatmetė ministras.

Tiesa, Lietuvos vežėjai iki šiol nėra panaudoję apie 5 tūkstančių šiemet išduotų leidimų, kurie jau išdalyti transporto įmonėms.

„Galbūt laikina išeitis būtų surasti galus, kam atiteko tie leidimai, ir jei jais nesinaudojama, perduoti tiems, kuriems jų reikia“, – svarstė E. Masiulis.

Bet kai kurie vežėjai teigia, kad užrūstinti rusus galėjo ir patys lietuviai. Neva rusams iki šiol nėra išduota per 7 tūkst. leidimų gabenti krovinius tranzitu per Lietuvą į Kaliningrado sritį, rašo „Lietuvos rytas“.

E. Masiulis neigė, jog tokia problema egzistuoja: „Rusai patys nepanaudojo dalies išduotų leidimų. Tai net jų argumentas, kai siekiama mažiau leidimų išduoti mums: neva jie tiek neišnaudoja, todėl ir Lietuvai tiek nereikia.“

 (Komentarų: 0)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: