Savo stiprybių ir silpnybių įvertinimas – koziris prieš konkurentus. Verslo Anglijoje pradžia. III dalis - Anglija.lt
 

Savo stiprybių ir silpnybių įvertinimas – koziris prieš konkurentus. Verslo Anglijoje pradžia. III dalis 

Internetinis blogas Cepelinas.co.uk pristato straipsnių seriją apie verslo pradžią Anglijoje. Šiuose straipsniuose bus aptarti visi svarbiausi dalykai, kuriuos reikia žinoti ir mokėti, norint verslo idėją paversti tikru verslu. Šio blogo autorius - Anglija.lt bendrasavininkas Remigijus Kostrovickas.

SWAT – JAV policijos greitojo reagavimo padalinių pavadinimas, sudarytas iš frazės „Special Weapons And Tactics“ pirmųjų raidžių. SWAT‘o nariai tiksliai ir greitai vykdo savo užduotis – išlaisvina įkaitus ar nuginkluoja teroristus. Žodžiu, jie yra labai kieti :) Kodėl čia apie juos kalbu? Todėl, kad versle sutinkamas labai panašus raidžių derinys – SWOT (angliškų žodžių Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats pirmosios raidės). Ir tas panašumas yra ne tik užrašyme. Naudodamas labai paprastą SWOT analizę, išsiaiškinsi savo stipriąsias ir silpnąsias puses bei suvoksi prieš tave atsiveriančias galimybes ir pavojus. SWOT analizė padės tau tiksliai suvokti savo verslo padėtį, nusistatyti tikslus ir juos įgyvendinti. Taip tu gali nuginkluoti ir pralenkti savo konkurentus.

Pastaba. Žemiau aptariamą analizę geriausiai daryti dar prieš pradedant savo verslo finansų planavimą.

1. Tavo stipriosios pusės (Strengths)

Atsisėsk ir ramiai pagalvok, kokios tavo stipriosios pusės. Kuo tu pranašesnis prieš konkurentus? Prisiminkime mūsų herojus konditerę Bronę ir autoserviso meistrą Stasį. Jei Bronė būtų pasidariusi SWOT analizę, ji pamatytų daugelį savo privalumų ir galėtų juos panaudoti didindama klientų ratą bei įsitvirtindama tortų gamybos rinkoje. Pafantazuokime ir surašykime galimus Bronės privalumus:

Darbo našumas. Per porą dešimčių darbo metų Bronė išmoko kepti ne tik skanius gaminius, bet ir paruošti juos labai greitai. Paprastai konditerei reikia 5 valandų tortui paruošti (laika paėmiau iš lempos, nes tikrai nesusigaudai tortų gamyboje :) ), o Bronė tokį patį gaminį padaro per dvi valandas.
Kokybiškesni ingridientai. Bronė tortų gamybai naudoja tik kokybiškas medžiagas.
Pažintys. Bronė pažįsta žmonių, kurie gali jai padėti gauti pigesnių produktų tortų gamybai. Taip pat jos švogeris turi lietuviško maisto parduotuvę, kurioje Bronė nemokamai gali reklamuotis ir pardavinėti savo produkciją.
Pristatymas į namus. Bronės giminaitis turi Anglijoje mašiną ir po aplinkinius rajonus vakarais tortus gali išvežioti nemokamai.

Čia išvardinau tik kelis galimus mūsų herojės privalumus. Siūlau prisijungti prie šio žaidimo ir pabandyti surašyti daugiau galimų Bronės ar jos vyro automeistro Stasio privalumų.

2. Tavo silposios pusės (Weaknesses)

Dažnai pradedantis ar net įsibėgėjęs verslininkas linkęs matyti tik savo stiprumus. Pastoviai susiduriame su lietuviškomis firmomis, kurių vadovai yra labai savimi pasitikintys ir galvoja, jog viską žino apie savo verslą ir rinką. Tokiais atvejais sakau, kad žmogus yra arba genijus, arba nesuvokia savo situacijos. Kaip manote, kiek tų genijų realiai pasitaiko? ;) Susirašyti savo silpnąsias puses yra tiesiog privaloma. Pabandome surašyti galimus Bronės vyro Stasio trūkumus:

Verslo pagrindų neišmanymas. Žmogus yra geras šaltkalvis ir automeistras, bet niekada pats nedarė verslo ir neskaitė jokių knygų apie tai.
Prasta anglų kalba. Stasys moka rusiškai ir šiek tiek vokiškai, nes kažkada mokėsi pastarosios kalbos mokykloje. Su anglų kalba sunku, tad bendraujant su patalpų savininkais anglais bei su įvairių įstaigų atstovais jam kyla didelių problemų.
Nėra gerų tiekėjų. Lietuvoje Stasys per pažįstamus gaudavo daug pigių detalių, bet visi ryšiai nutrūko.
Trūksta lėšų įrangai. Stasys žino, kad jam reikia gero keltuvo, bet neturi pinigų jam įsigyti.

Kokius kitus galimus Stasio trūkumus galėtum išvardinti?

3. Palankios progos ir galimybės (Opportunities)

Pagalvojus apie savo stipriąsias ir silpnąsias puses, pats laikas pažiūrėti, kokias esamas ar būsimas aplinkybes rinkoje tu gali išnaudoti savo verslo naudai. Pabandome pažiūrėti, kokias aplinkybes savo naudai galėtų išnaudoti Bronė:

Netrukus atsidaro nauja didelė lietuviška parduotuvė. Tai – puiki proga konditerei Bronei. Galbūt pavyks susitarti pardavinėti tortus parduotuvėje ar net atidaryti atskirą tortų skyrelį.
Artėja pavasario arba žiemos šventės. Per šventes lietuviai mėgsta daug ir skaniai valgyti. Konditerijos gaminių paklausa tikrai augs.
Papildomos lėšos. Bronė ruošiasi parduoti Lietuvoje sodo sklypą, tad turės papildomų pinigėlių.
Rajono mugė/šventė. Londono rajonas, kuriame gyvena Bronė, organizuoja kasmetinę šventę ir ragina vietinius verslininkus pristatyti savo gamininius.

Nepatingėk ir pagalvok daugiau progų, kurias galėtų išnaudoti Bronė.

4. Galimi pavojai (Threats)

Jei yra progų, kurias gali išnaudoti savo naudai, bus ir pavojų, kurie gali pakenkti verslui arba jį net sužlugdyti. Kokie galimi pavojai tyko Stasio autoserviso:

Naujas konkurentas arba sustiprėjęs senas konkurentas. Tame pačiame rajone atsidarė naujas lietuviškas autoservisas, kurio šeimininkai nepagailėjo pinigų naujausiai įrangai.
Brangstanti nuoma. Ateinančiais metais už autoserviso patalpas reikės pakloti 20 proc. didesnę sumą.
Gerų darbuotojų praradimas. Pas Stasį nebrangiai, bet gerai dirbusį meistrą nori pervilioti konkurentai.
Vagys. Netoliese esantį sandėlį apvogė vagys. Gali ateiti eilė ir menkai apsaugotam Stasio autoservisui

Kokie pavojai dar gali tykoti Stasio?

Pabaigai

Kaip matote, nėra ta SWOT analizė toks jau baisus dalykas, kaip skamba iš pradžių :) Jei pradedi verslą, būtinai pasidaryk ją. Ir po to daryk ją kiekvienų metų pradžioje. Pagrindinis SWOT tikslas – padėti sau suprasti, kur esi pats ir kur yra tavo verslas. Supratęs savo privalumus, trūkumus, galimas progas ir pavojus, galėsi lengviau nusibrėžti verslo tikslus. Galbūt pamatysi, kad be reikalo investuoji pinigus ir laiką į tam tikrus dalykus kitų verslui gyvybiškai svarbių aspektų sąskaita. Gal tu nepilnai suvoki ir išnaudoji savo privalumus? O gal tyčia ar netyčia neatkreipti dėmesio į pavojus? Šio straipsnio išvada paprasta, kaip 2×2 – kuo daugiau žinosi apie save – tuo geriau tavo būsimam ar esamam verslui. Tik kažkodėl tie 2×2 dažnai gaunasi ne 4, o nulis…

Tiesa, darydamas savo verslo SWOT analizę, pasistenk būti kiek įmanoma atviresnis ir nuoširdesnis sau pačiam. Pabandyk į save ir savo verslą pažiūrėti kritiškai, nes retas iš mūsų yra verslo genijus. Priešingu atveju milijonierių būtų ant kiekvieno kampo.

Jei turi klausimų, pastabų ar pasiūlymų, būtinai prašyk komentarą po šio straipsniu.

Pirmąją straipsnio dalį rasi čia...

Antrąją straipsnio dalį rasi čia...

Remigijus


PS. prisijunk prie Cepelinas.co.uk feisbuke adresu:
https://www.facebook.com/Cepelinas.co.uk ;)

Internetinis blogas Cepelinas.co.uk pristato straipsnių seriją apie verslo pradžią Anglijoje. Šiuose straipsniuose bus aptarti visi svarbiausi dalykai, kuriuos reikia žinoti ir mokėti, norint verslo idėją paversti tikru verslu. Šio blogo autorius - Anglija.lt bendrasavininkas Remigijus Kostrovickas.

SWAT – JAV policijos greitojo reagavimo padalinių pavadinimas, sudarytas iš frazės „Special Weapons And Tactics“ pirmųjų raidžių. SWAT‘o nariai tiksliai ir greitai vykdo savo užduotis – išlaisvina įkaitus ar nuginkluoja teroristus. Žodžiu, jie yra labai kieti :) Kodėl čia apie juos kalbu? Todėl, kad versle sutinkamas labai panašus raidžių derinys – SWOT (angliškų žodžių Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats pirmosios raidės). Ir tas panašumas yra ne tik užrašyme. Naudodamas labai paprastą SWOT analizę, išsiaiškinsi savo stipriąsias ir silpnąsias puses bei suvoksi prieš tave atsiveriančias galimybes ir pavojus. SWOT analizė padės tau tiksliai suvokti savo verslo padėtį, nusistatyti tikslus ir juos įgyvendinti. Taip tu gali nuginkluoti ir pralenkti savo konkurentus.

Pastaba. Žemiau aptariamą analizę geriausiai daryti dar prieš pradedant savo verslo finansų planavimą.

1. Tavo stipriosios pusės (Strengths)

Atsisėsk ir ramiai pagalvok, kokios tavo stipriosios pusės. Kuo tu pranašesnis prieš konkurentus? Prisiminkime mūsų herojus konditerę Bronę ir autoserviso meistrą Stasį. Jei Bronė būtų pasidariusi SWOT analizę, ji pamatytų daugelį savo privalumų ir galėtų juos panaudoti didindama klientų ratą bei įsitvirtindama tortų gamybos rinkoje. Pafantazuokime ir surašykime galimus Bronės privalumus:

Darbo našumas. Per porą dešimčių darbo metų Bronė išmoko kepti ne tik skanius gaminius, bet ir paruošti juos labai greitai. Paprastai konditerei reikia 5 valandų tortui paruošti (laika paėmiau iš lempos, nes tikrai nesusigaudai tortų gamyboje :) ), o Bronė tokį patį gaminį padaro per dvi valandas.
Kokybiškesni ingridientai. Bronė tortų gamybai naudoja tik kokybiškas medžiagas.
Pažintys. Bronė pažįsta žmonių, kurie gali jai padėti gauti pigesnių produktų tortų gamybai. Taip pat jos švogeris turi lietuviško maisto parduotuvę, kurioje Bronė nemokamai gali reklamuotis ir pardavinėti savo produkciją.
Pristatymas į namus. Bronės giminaitis turi Anglijoje mašiną ir po aplinkinius rajonus vakarais tortus gali išvežioti nemokamai.

Čia išvardinau tik kelis galimus mūsų herojės privalumus. Siūlau prisijungti prie šio žaidimo ir pabandyti surašyti daugiau galimų Bronės ar jos vyro automeistro Stasio privalumų.

2. Tavo silposios pusės (Weaknesses)

Dažnai pradedantis ar net įsibėgėjęs verslininkas linkęs matyti tik savo stiprumus. Pastoviai susiduriame su lietuviškomis firmomis, kurių vadovai yra labai savimi pasitikintys ir galvoja, jog viską žino apie savo verslą ir rinką. Tokiais atvejais sakau, kad žmogus yra arba genijus, arba nesuvokia savo situacijos. Kaip manote, kiek tų genijų realiai pasitaiko? ;) Susirašyti savo silpnąsias puses yra tiesiog privaloma. Pabandome surašyti galimus Bronės vyro Stasio trūkumus:

Verslo pagrindų neišmanymas. Žmogus yra geras šaltkalvis ir automeistras, bet niekada pats nedarė verslo ir neskaitė jokių knygų apie tai.
Prasta anglų kalba. Stasys moka rusiškai ir šiek tiek vokiškai, nes kažkada mokėsi pastarosios kalbos mokykloje. Su anglų kalba sunku, tad bendraujant su patalpų savininkais anglais bei su įvairių įstaigų atstovais jam kyla didelių problemų.
Nėra gerų tiekėjų. Lietuvoje Stasys per pažįstamus gaudavo daug pigių detalių, bet visi ryšiai nutrūko.
Trūksta lėšų įrangai. Stasys žino, kad jam reikia gero keltuvo, bet neturi pinigų jam įsigyti.

Kokius kitus galimus Stasio trūkumus galėtum išvardinti?

3. Palankios progos ir galimybės (Opportunities)

Pagalvojus apie savo stipriąsias ir silpnąsias puses, pats laikas pažiūrėti, kokias esamas ar būsimas aplinkybes rinkoje tu gali išnaudoti savo verslo naudai. Pabandome pažiūrėti, kokias aplinkybes savo naudai galėtų išnaudoti Bronė:

Netrukus atsidaro nauja didelė lietuviška parduotuvė. Tai – puiki proga konditerei Bronei. Galbūt pavyks susitarti pardavinėti tortus parduotuvėje ar net atidaryti atskirą tortų skyrelį.
Artėja pavasario arba žiemos šventės. Per šventes lietuviai mėgsta daug ir skaniai valgyti. Konditerijos gaminių paklausa tikrai augs.
Papildomos lėšos. Bronė ruošiasi parduoti Lietuvoje sodo sklypą, tad turės papildomų pinigėlių.
Rajono mugė/šventė. Londono rajonas, kuriame gyvena Bronė, organizuoja kasmetinę šventę ir ragina vietinius verslininkus pristatyti savo gamininius.

Nepatingėk ir pagalvok daugiau progų, kurias galėtų išnaudoti Bronė.

4. Galimi pavojai (Threats)

Jei yra progų, kurias gali išnaudoti savo naudai, bus ir pavojų, kurie gali pakenkti verslui arba jį net sužlugdyti. Kokie galimi pavojai tyko Stasio autoserviso:

Naujas konkurentas arba sustiprėjęs senas konkurentas. Tame pačiame rajone atsidarė naujas lietuviškas autoservisas, kurio šeimininkai nepagailėjo pinigų naujausiai įrangai.
Brangstanti nuoma. Ateinančiais metais už autoserviso patalpas reikės pakloti 20 proc. didesnę sumą.
Gerų darbuotojų praradimas. Pas Stasį nebrangiai, bet gerai dirbusį meistrą nori pervilioti konkurentai.
Vagys. Netoliese esantį sandėlį apvogė vagys. Gali ateiti eilė ir menkai apsaugotam Stasio autoservisui

Kokie pavojai dar gali tykoti Stasio?

Pabaigai

Kaip matote, nėra ta SWOT analizė toks jau baisus dalykas, kaip skamba iš pradžių :) Jei pradedi verslą, būtinai pasidaryk ją. Ir po to daryk ją kiekvienų metų pradžioje. Pagrindinis SWOT tikslas – padėti sau suprasti, kur esi pats ir kur yra tavo verslas. Supratęs savo privalumus, trūkumus, galimas progas ir pavojus, galėsi lengviau nusibrėžti verslo tikslus. Galbūt pamatysi, kad be reikalo investuoji pinigus ir laiką į tam tikrus dalykus kitų verslui gyvybiškai svarbių aspektų sąskaita. Gal tu nepilnai suvoki ir išnaudoji savo privalumus? O gal tyčia ar netyčia neatkreipti dėmesio į pavojus? Šio straipsnio išvada paprasta, kaip 2×2 – kuo daugiau žinosi apie save – tuo geriau tavo būsimam ar esamam verslui. Tik kažkodėl tie 2×2 dažnai gaunasi ne 4, o nulis…

Tiesa, darydamas savo verslo SWOT analizę, pasistenk būti kiek įmanoma atviresnis ir nuoširdesnis sau pačiam. Pabandyk į save ir savo verslą pažiūrėti kritiškai, nes retas iš mūsų yra verslo genijus. Priešingu atveju milijonierių būtų ant kiekvieno kampo.

Jei turi klausimų, pastabų ar pasiūlymų, būtinai prašyk komentarą po šio straipsniu.

Pirmąją straipsnio dalį rasi čia...

Antrąją straipsnio dalį rasi čia...

Remigijus


PS. prisijunk prie Cepelinas.co.uk feisbuke adresu:
https://www.facebook.com/Cepelinas.co.uk ;)

 (Komentarų: 1)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: