Turintiems sveikatos problemų – dietologų rekomendacija 

Dietologai rekomenduoja kasdien vartoti viso grūdo produktų, jei tik jūsų nevargina gliuteno netoleravimas, celiakija ar koks kitas negalavimas, dėl kurio tektų atsisakyti grūdų vartojimo.

„Gaunate skaidulų, sveikų augalinės kilmės baltymų, vitaminų, mineralų, o taip pat ir daugybę fitochemikalų, kurie neabejotinai pagerins jūsų sveikatą“, - patikino mitybos specialistė Lilian Cheung.

Viso grūdo produktuose gausu skaidulų

Skaidulos – viena iš svarbių priežasčių vartoti grūdus. Suaugusieji per parą turėtų suvartoti apie 25-35 gramus skaidulų, kurios būna dviejų rūšių – tirpios ir netirpios, rašo www.health.com. Abiejų rūšių skaidulos žmogaus organizmui yra naudingos.

Suvalgę dvi riekes ruginių miltų duonos praturtinsite organizmą 5,8 g skaidulų, tačiau suvalgę tokį patį baltos duonos kiekį skaidulų gausite tik 1,9 g. 0,5 stiklinės rudųjų ryžių skaidulų kiekis siekia net 5,5 g, nors tas pats baltųjų ryžių kiekis skaidulų turi tik 2 g.
Kadangi skaidulos yra lėtai virškinamos, jos padeda išsaugoti sotumo jausmą ganėtinai ilgai.

Pagalba virškinimui

Viso grūdo produktai naudingi virškinimui. Skaidulos užtikrina harmoningą žarnyno darbą. Be to, skaidulų vartojimas padeda kovoti su divertikulioze – būkle, kai žarnyne formuojasi „kišenėlės“, gali kilti uždegimas, varginti vidurių užkietėjimas, viduriavimas ir pilvo skausmai. Skaidulose yra pieno rūgšties, skatinančios „gerųjų“ bakterijų dauginimąsi storojoje žarnoje. Šios bakterijos gerina virškinimą, skatina maistingųjų medžiagų įsisavinimą, o taip pat ir stiprina imuninę sistemą.

Mažina cholesterolio kiekį kraujyje

Viso grūdo produktai ne tik padeda užkirsti kelią „blogojo“ cholesterolio įsisavinimui, tačiau taip pat ir mažina trigliceridų kiekį, taigi sumažinama širdies ligų atsiradimo rizika. Atlikus tyrimus paaiškėjo, kad širdies priepuolis 2-3 kartus per dieną viso grūdo produktų vartojančias moteris ištinka 30 proc. rečiau nei tas, kurios viso grūdo produktų vartoja mažiau nei vieną kartą per savaitę. „Bet kokios rūšies viso grūdo produktai – avižos, kviečiai, rudieji ryžiai, miežiai, bolivinės balandos, rugiai, grikiai, sorų kruopos – naudingi širdžiai“, - teigė L. Cheung.

Mažina kraujospūdį

Viso grūdo produktai mažina kraujospūdį, o tai dar viena teigiama šių produktų savybė, padedanti išvengti širdies ligų. Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad viso grūdo košių pusryčiams 7 dienas per savaitę valgantiems vyrams hipertenzija diagnozuota 19 proc. rečiau.

Viso grūdo košės pusryčiams taip pat puikus pasirinkimas ir moterims. „Viso grūdo produktų vartojimas vietoj perdirbtų grūdų produktų padeda sumažinti cholesterolio, trigliceridų ir insulino kiekį kraujyje, mažina kraujospūdį“, - sakė L. Cheung. „Visos šios produktų savybės padeda išvengti širdies ligų“, - pridūrė ji.

Padeda kontroliuoti svorį

Daug viso grūdo produktų vartojantiems žmonėms sėkmingiau pavyksta išsaugoti norimą svorį. Šie produktai padeda išvengti nepageidaujamų kilogramų atsiradimo. Atliktų tyrimų rezultatai parodė, kad daug viso grūdo produktų vartojančios moterys svorio priauga 49 proc. rečiau nei dažnai spurgoms ir baltai duonai neatsispiriančios dailiosios lyties atstovės.

www.anglija.lt

Dietologai rekomenduoja kasdien vartoti viso grūdo produktų, jei tik jūsų nevargina gliuteno netoleravimas, celiakija ar koks kitas negalavimas, dėl kurio tektų atsisakyti grūdų vartojimo.

„Gaunate skaidulų, sveikų augalinės kilmės baltymų, vitaminų, mineralų, o taip pat ir daugybę fitochemikalų, kurie neabejotinai pagerins jūsų sveikatą“, - patikino mitybos specialistė Lilian Cheung.

Viso grūdo produktuose gausu skaidulų

Skaidulos – viena iš svarbių priežasčių vartoti grūdus. Suaugusieji per parą turėtų suvartoti apie 25-35 gramus skaidulų, kurios būna dviejų rūšių – tirpios ir netirpios, rašo www.health.com. Abiejų rūšių skaidulos žmogaus organizmui yra naudingos.

Suvalgę dvi riekes ruginių miltų duonos praturtinsite organizmą 5,8 g skaidulų, tačiau suvalgę tokį patį baltos duonos kiekį skaidulų gausite tik 1,9 g. 0,5 stiklinės rudųjų ryžių skaidulų kiekis siekia net 5,5 g, nors tas pats baltųjų ryžių kiekis skaidulų turi tik 2 g.
Kadangi skaidulos yra lėtai virškinamos, jos padeda išsaugoti sotumo jausmą ganėtinai ilgai.

Pagalba virškinimui

Viso grūdo produktai naudingi virškinimui. Skaidulos užtikrina harmoningą žarnyno darbą. Be to, skaidulų vartojimas padeda kovoti su divertikulioze – būkle, kai žarnyne formuojasi „kišenėlės“, gali kilti uždegimas, varginti vidurių užkietėjimas, viduriavimas ir pilvo skausmai. Skaidulose yra pieno rūgšties, skatinančios „gerųjų“ bakterijų dauginimąsi storojoje žarnoje. Šios bakterijos gerina virškinimą, skatina maistingųjų medžiagų įsisavinimą, o taip pat ir stiprina imuninę sistemą.

Mažina cholesterolio kiekį kraujyje

Viso grūdo produktai ne tik padeda užkirsti kelią „blogojo“ cholesterolio įsisavinimui, tačiau taip pat ir mažina trigliceridų kiekį, taigi sumažinama širdies ligų atsiradimo rizika. Atlikus tyrimus paaiškėjo, kad širdies priepuolis 2-3 kartus per dieną viso grūdo produktų vartojančias moteris ištinka 30 proc. rečiau nei tas, kurios viso grūdo produktų vartoja mažiau nei vieną kartą per savaitę. „Bet kokios rūšies viso grūdo produktai – avižos, kviečiai, rudieji ryžiai, miežiai, bolivinės balandos, rugiai, grikiai, sorų kruopos – naudingi širdžiai“, - teigė L. Cheung.

Mažina kraujospūdį

Viso grūdo produktai mažina kraujospūdį, o tai dar viena teigiama šių produktų savybė, padedanti išvengti širdies ligų. Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad viso grūdo košių pusryčiams 7 dienas per savaitę valgantiems vyrams hipertenzija diagnozuota 19 proc. rečiau.

Viso grūdo košės pusryčiams taip pat puikus pasirinkimas ir moterims. „Viso grūdo produktų vartojimas vietoj perdirbtų grūdų produktų padeda sumažinti cholesterolio, trigliceridų ir insulino kiekį kraujyje, mažina kraujospūdį“, - sakė L. Cheung. „Visos šios produktų savybės padeda išvengti širdies ligų“, - pridūrė ji.

Padeda kontroliuoti svorį

Daug viso grūdo produktų vartojantiems žmonėms sėkmingiau pavyksta išsaugoti norimą svorį. Šie produktai padeda išvengti nepageidaujamų kilogramų atsiradimo. Atliktų tyrimų rezultatai parodė, kad daug viso grūdo produktų vartojančios moterys svorio priauga 49 proc. rečiau nei dažnai spurgoms ir baltai duonai neatsispiriančios dailiosios lyties atstovės.

 (Komentarų: 0)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: