Tyrimas JK: internetinės parduotuvės moka už teigiamus atsiliepimus - Anglija.lt
 

Tyrimas JK: internetinės parduotuvės moka už teigiamus atsiliepimus 

Didžiojoje Britanijoje vartotojų grupės „Which?“ atliktas tyrimas atskleidė, kad internetinės parduotuvės siūlo žmonėms nemokamų prekių už teigiamus atsiliepimus.

Tyrimo metu vienas tyrėjas prisijungė prie kelių „atlygio už atsiliepimus“ grupių ir buvo pasamdytas parašyti itin gerą atsiliepimą mainais į nemokamas prekes. Verta paminėti, kad tokie apmokėti, arba netikri, atsiliepimai pažeidžia internetinių platformų, kaip „Amazon“, oficialias taisykles.

Panašus BBC atliktas tyrimas taip pat atskleidė tokią prekybą netikrais atsiliepimais.

„Which?“ tyrėjas nustatė penkis pardavėjus, kurie labai aiškiai nurodė užsisakyti prekę iš „Amazon“, parašyti teigiamą atsiliepimą ir atsiųsti nuorodą. Už tai esą bus grąžinti pinigai už prekę.

Kai tyrėjas parašė objektyvų atsiliepimą ir prekę įvertino trimis žvaigždėmis iš penkių, pinigų už prekes jam negrąžino, nes esą atsiliepimas nebuvo pakankamai teigiamas. Arba vėliau su pardavėju tiesiog nebebuvo įmanoma susisiekti.

Kitu atveju tyrėjui buvo nurodyta parašyti atsiliepimą apie išmanųjį laikrodį. Šis jį įvertino dviem žvaigždėmis. Tuomet jam buvo nurodyta perrašyti atsiliepimą, nes produktas buvo nemokamas, o tai „jau iš esmės reiškia, kad jis privalo būti įvertintas penkiomis žvaigždėmis“.

Kaip atpažinti netikrą atsiliepimą

• Nepasikliaukite tik reitingais. Žvelkite giliau ir paskaitykite atsiliepimus.
• Atkreipkite dėmesį į datas. Pažiūrėkite, kada parašyti atsiliepimai. Jeigu daug itin gerų atsiliepimų buvo paskelbta per labai trumpą laiką, tai gali reikšti, kad jie netikri.
• Paskaitykite kitus tų pačių pirkėjų atsiliepimus. Ar visas prekes jie įvertina puikiausiai?
• Sunerimti turėtumėte ir tuomet, jeigu prekė įvertinama tik labai blogai ar tik labai gerai, o įvertinimų per vidurį yra labai mažai. Labai retai žmonės dėl kokio nors produktų pasidalina į visiškai priešingas grupes.

„Which?“ atstovas Alexas Neillas pažymėjo, kad mokėdami už teigiamus atsiliepimus prekybininkai iš esmės apvaginėja vartotojus.

Savo ruožtu „Amazon“ ir „Facebook“ teigia, kad prekyba teigiamais atsiliepimais yra nepriimtina. Tačiau BBC anksčiau yra atskleidusi, kad egzistuoja forumai, kur „Amazon“ pirkėjams yra siūloma grąžinti pinigus už prekes, jeigu jie parašys gerus atsiliepimus.

Didžiojoje Britanijoje vartotojų grupės „Which?“ atliktas tyrimas atskleidė, kad internetinės parduotuvės siūlo žmonėms nemokamų prekių už teigiamus atsiliepimus.

Tyrimo metu vienas tyrėjas prisijungė prie kelių „atlygio už atsiliepimus“ grupių ir buvo pasamdytas parašyti itin gerą atsiliepimą mainais į nemokamas prekes. Verta paminėti, kad tokie apmokėti, arba netikri, atsiliepimai pažeidžia internetinių platformų, kaip „Amazon“, oficialias taisykles.

Panašus BBC atliktas tyrimas taip pat atskleidė tokią prekybą netikrais atsiliepimais.

„Which?“ tyrėjas nustatė penkis pardavėjus, kurie labai aiškiai nurodė užsisakyti prekę iš „Amazon“, parašyti teigiamą atsiliepimą ir atsiųsti nuorodą. Už tai esą bus grąžinti pinigai už prekę.

Kai tyrėjas parašė objektyvų atsiliepimą ir prekę įvertino trimis žvaigždėmis iš penkių, pinigų už prekes jam negrąžino, nes esą atsiliepimas nebuvo pakankamai teigiamas. Arba vėliau su pardavėju tiesiog nebebuvo įmanoma susisiekti.

Kitu atveju tyrėjui buvo nurodyta parašyti atsiliepimą apie išmanųjį laikrodį. Šis jį įvertino dviem žvaigždėmis. Tuomet jam buvo nurodyta perrašyti atsiliepimą, nes produktas buvo nemokamas, o tai „jau iš esmės reiškia, kad jis privalo būti įvertintas penkiomis žvaigždėmis“.

Kaip atpažinti netikrą atsiliepimą

• Nepasikliaukite tik reitingais. Žvelkite giliau ir paskaitykite atsiliepimus.
• Atkreipkite dėmesį į datas. Pažiūrėkite, kada parašyti atsiliepimai. Jeigu daug itin gerų atsiliepimų buvo paskelbta per labai trumpą laiką, tai gali reikšti, kad jie netikri.
• Paskaitykite kitus tų pačių pirkėjų atsiliepimus. Ar visas prekes jie įvertina puikiausiai?
• Sunerimti turėtumėte ir tuomet, jeigu prekė įvertinama tik labai blogai ar tik labai gerai, o įvertinimų per vidurį yra labai mažai. Labai retai žmonės dėl kokio nors produktų pasidalina į visiškai priešingas grupes.

„Which?“ atstovas Alexas Neillas pažymėjo, kad mokėdami už teigiamus atsiliepimus prekybininkai iš esmės apvaginėja vartotojus.

Savo ruožtu „Amazon“ ir „Facebook“ teigia, kad prekyba teigiamais atsiliepimais yra nepriimtina. Tačiau BBC anksčiau yra atskleidusi, kad egzistuoja forumai, kur „Amazon“ pirkėjams yra siūloma grąžinti pinigus už prekes, jeigu jie parašys gerus atsiliepimus.

 (Komentarų: 0)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: