Tyrimas: prekybininkai pirkėjams bruka nereikalingas garantijas - Anglija.lt
 

Tyrimas: prekybininkai pirkėjams bruka nereikalingas garantijas 

Neseniai Didžiojoje Britanijoje atliktas tyrimas parodė, kad elektronikos ir buitinės technikos pardavėjai apgaudinėja prekeivius, kad šie nusipirktų nereikalingą vadinamąją prailgintą garantiją perkamam prietaisui. Statistika rodo, kad žmonės per metus dėl to permoka net 300 mln. svarų sterlingų, rašo „The Daily Mail“.

Vartotojų teises ginanti organizacija „Which?“ išsiaiškino, kad prekybininkai įkalbinėja žmones pirkti prailgintas garantijas meluodami apie garantijos sąlygas. Be to, „Which?“ abejoja, ar žmonėms iš viso reikalingos tokios garantijos, jeigu gamintojai jau ir taip suteikia garantiją vieneriems ar dvejiems metams.

Savo tyrimą „Which?“ atlikto parduotuvėse „Currys/PC World“, „Tesco“, „John Lewis“, „Richer Sounds“ ir „Euronics“, į kurias nusiuntė savo slaptus pirkėjus. Šie turėjo apsimesti, kad nori pirkti televizorių ar skalbimo mašiną.

„Trečdalis mūsų slaptųjų pirkėjų jautė, kad yra spaudžiami nusipirkti garantija, kuri neva galiotų visiems atvejams. Pardavėjai visaip juos gąsdino, kad tik šie sutiktų, – sakė „Which?“ atstovas. – Jiems sakė, kad tokia garantija galiotų visiems atvejams, tačiau iš tiesų ji negalioja tais atvejais, kai žalą prietaisui padaro vanduo ar gamtos sąlygos, o taip pat, kai prietaisas netinkamai naudojamas“.

Pardavėjai taip pat melavo, kad prietaiso taisymas pagal gamintojo garantiją trunka iki šešių savaičių, nors visi gamintojai tai paneigė.

„Kai kurie pardavėjai suteikia netinkamos informacijos, kad pirkėjai pirktų prailgintą garantiją, kurios jiems galbūt ir nereikia. Prekybininkai turėtų užtikrinti, kad jų padavėjai suteikia tikslią informaciją, kad pirkėjas pats galėtų apsispręsti“, – sakė „Which?“ vykdomasis direktorius Richard'as Lloyd'as.

Neseniai Didžiojoje Britanijoje atliktas tyrimas parodė, kad elektronikos ir buitinės technikos pardavėjai apgaudinėja prekeivius, kad šie nusipirktų nereikalingą vadinamąją prailgintą garantiją perkamam prietaisui. Statistika rodo, kad žmonės per metus dėl to permoka net 300 mln. svarų sterlingų, rašo „The Daily Mail“.

Vartotojų teises ginanti organizacija „Which?“ išsiaiškino, kad prekybininkai įkalbinėja žmones pirkti prailgintas garantijas meluodami apie garantijos sąlygas. Be to, „Which?“ abejoja, ar žmonėms iš viso reikalingos tokios garantijos, jeigu gamintojai jau ir taip suteikia garantiją vieneriems ar dvejiems metams.

Savo tyrimą „Which?“ atlikto parduotuvėse „Currys/PC World“, „Tesco“, „John Lewis“, „Richer Sounds“ ir „Euronics“, į kurias nusiuntė savo slaptus pirkėjus. Šie turėjo apsimesti, kad nori pirkti televizorių ar skalbimo mašiną.

„Trečdalis mūsų slaptųjų pirkėjų jautė, kad yra spaudžiami nusipirkti garantija, kuri neva galiotų visiems atvejams. Pardavėjai visaip juos gąsdino, kad tik šie sutiktų, – sakė „Which?“ atstovas. – Jiems sakė, kad tokia garantija galiotų visiems atvejams, tačiau iš tiesų ji negalioja tais atvejais, kai žalą prietaisui padaro vanduo ar gamtos sąlygos, o taip pat, kai prietaisas netinkamai naudojamas“.

Pardavėjai taip pat melavo, kad prietaiso taisymas pagal gamintojo garantiją trunka iki šešių savaičių, nors visi gamintojai tai paneigė.

„Kai kurie pardavėjai suteikia netinkamos informacijos, kad pirkėjai pirktų prailgintą garantiją, kurios jiems galbūt ir nereikia. Prekybininkai turėtų užtikrinti, kad jų padavėjai suteikia tikslią informaciją, kad pirkėjas pats galėtų apsispręsti“, – sakė „Which?“ vykdomasis direktorius Richard'as Lloyd'as.

 (Komentarų: 10)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: