JK gyventojai perspėjami dėl NHS kontaktų atsekėjais apsimetančių sukčių - Anglija.lt
 

JK gyventojai perspėjami dėl NHS kontaktų atsekėjais apsimetančių sukčių 

JK gyventojai perspėjami dėl NHS kontaktų atsekėjais apsimetančių sukčių
123RF nuotr.

JK gyventojai yra perspėjami saugotis sukčių, kurie apsimeta NHS koronavirusu užsikrėtusių žmonių kontaktų atsekimo sistemos darbuotojais.

Vietos tarybos Anglijoje ir Velse perspėja gyventojus dėl sukčių skambučių ir žinučių, kuriose prašoma pinigų padengti koronaviruso testo išlaidas. Tarp tokių vietos tarybų yra Hampshire'o, Bath ir North East Somerseto bei Bournemoutho, Christchurcho ir Poole'o tarybos.

Oficialūs kontaktų atsekėjai niekada neprašys jokių mokėjimų ar pateikti banko duomenis.

Kaip žinoma, koronavirusu užsikrėtusių žmonių kontaktų atsekimo sistema yra dalis Britanijos vyriausybės pastangų sumažinti koronaviruso plitimą ir atsekti asmenis, su kuriais kontaktavo užsikrėtusieji COVID-10.

Tačiau sistema ėmė naudotis sukčiai, kuris siekia išvilioti iš žmonių pinigų ar asmeninių duomenų.

Anot Vietos valdžios institucijų asociacijos (LGA), „negailestingas sukčiavimas“ yra „dar vienas nerimą keliantis ir šlykštus mėginimas išvilioti iš žmonių pinigų pasinaudojant visuomenės baimėmis“.

Šiuo atveju sukčiai skambina gyventojams ar atsiunčia žinutę esą nuo NHS kontaktų atsekimo sistemos ir joje nurodoma, kad žinutę gavęs asmuo kontaktavo su užsikrėtusiuoju koronavirusu ir turi izoliuotis bei atlikti tyrimą. Sukčiai prašo patvirtinti adresą, kad būtų atsiųstas testas, kurį esą reikia atsiųsti atgal. Tuomet prašoma banko kortelės duomenų esą padengti testo išlaidas.

Gyventojai perspėjami, kad tikri kontaktų atsekėjai niekada:

  • neprašys surinkti papildomai apmokestinamo telefono numerio (pavyzdžiui, prasidedančių skaitmenimis 09 ar 087);

  • neprašys jokių pinigų ar mokėjimų;

  • neprašys jokių banko sąskaitos duomenų;

  • neprašys jūsų ar jūsų kontaktų socialių tinklų ar prisijungimo informacijos;
  • neprašys jokių slaptažodžių ar PIN kodų ar prašys sukurti kokį nors slaptažodį ar PIN kodą telefonu;

  • neprašys pirkti kokį nors produktą, įskaitant koronaviruso testą;

  • neprašys atsisiųsti kokios nors programinės įrangos į jūsų įrenginį ar perduoti jūsų kompiuterio, išmaniojo telefono ar planšetinio kompiuterinio valdymą;

  • neprašys apsilankyti kokia nors interneto puslapyje, kuris nepriklauso vyriausybei ar NHS.

Gyventojai, sulaukia įtartinų skambučių, turėtų apie tai praneštai „Action Fraud“.

JK gyventojai perspėjami dėl NHS kontaktų atsekėjais apsimetančių sukčių
123RF nuotr.

JK gyventojai yra perspėjami saugotis sukčių, kurie apsimeta NHS koronavirusu užsikrėtusių žmonių kontaktų atsekimo sistemos darbuotojais.

Vietos tarybos Anglijoje ir Velse perspėja gyventojus dėl sukčių skambučių ir žinučių, kuriose prašoma pinigų padengti koronaviruso testo išlaidas. Tarp tokių vietos tarybų yra Hampshire'o, Bath ir North East Somerseto bei Bournemoutho, Christchurcho ir Poole'o tarybos.

Oficialūs kontaktų atsekėjai niekada neprašys jokių mokėjimų ar pateikti banko duomenis.

Kaip žinoma, koronavirusu užsikrėtusių žmonių kontaktų atsekimo sistema yra dalis Britanijos vyriausybės pastangų sumažinti koronaviruso plitimą ir atsekti asmenis, su kuriais kontaktavo užsikrėtusieji COVID-10.

Tačiau sistema ėmė naudotis sukčiai, kuris siekia išvilioti iš žmonių pinigų ar asmeninių duomenų.

Anot Vietos valdžios institucijų asociacijos (LGA), „negailestingas sukčiavimas“ yra „dar vienas nerimą keliantis ir šlykštus mėginimas išvilioti iš žmonių pinigų pasinaudojant visuomenės baimėmis“.

Šiuo atveju sukčiai skambina gyventojams ar atsiunčia žinutę esą nuo NHS kontaktų atsekimo sistemos ir joje nurodoma, kad žinutę gavęs asmuo kontaktavo su užsikrėtusiuoju koronavirusu ir turi izoliuotis bei atlikti tyrimą. Sukčiai prašo patvirtinti adresą, kad būtų atsiųstas testas, kurį esą reikia atsiųsti atgal. Tuomet prašoma banko kortelės duomenų esą padengti testo išlaidas.

Gyventojai perspėjami, kad tikri kontaktų atsekėjai niekada:

  • neprašys surinkti papildomai apmokestinamo telefono numerio (pavyzdžiui, prasidedančių skaitmenimis 09 ar 087);

  • neprašys jokių pinigų ar mokėjimų;

  • neprašys jokių banko sąskaitos duomenų;

  • neprašys jūsų ar jūsų kontaktų socialių tinklų ar prisijungimo informacijos;
  • neprašys jokių slaptažodžių ar PIN kodų ar prašys sukurti kokį nors slaptažodį ar PIN kodą telefonu;

  • neprašys pirkti kokį nors produktą, įskaitant koronaviruso testą;

  • neprašys atsisiųsti kokios nors programinės įrangos į jūsų įrenginį ar perduoti jūsų kompiuterio, išmaniojo telefono ar planšetinio kompiuterinio valdymą;

  • neprašys apsilankyti kokia nors interneto puslapyje, kuris nepriklauso vyriausybei ar NHS.

Gyventojai, sulaukia įtartinų skambučių, turėtų apie tai praneštai „Action Fraud“.

 (Komentarų: 2)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: