JK įsigalioja „stereotipinės“ reklamos draudimas - Anglija.lt
 

JK įsigalioja „stereotipinės“ reklamos draudimas 

Didžioje Britanijoje įsigalioja draudimas rodyti TV reklamą, kuri skatina „kenksmingus lyčių stereotipus“. Draudimas galios, pavyzdžiui, tokiai reklamai, kurioje rodomas ant sofos išsidrėbęs vyras, o moteris šalia tvarkosi, arba reklama, kurioje vaizduojanti automobilį pastatyti nemokantį moteris.

JK reklamos srities prievaizdai tokį draudimą įvedė, nes nustatė, kad kai kurios reklamos gali suvaidinti vaidmenį „ribojant žmonių potencialą“. Tarnyba taip pat yra patenkinta tuo, kaip sureagavo reklamos kūrėjai.

Pagal įsialiojusį draudimą, kompanijos nebegalės teigti, kad vyrai yra tinginiai ir niekam tikę, kalbant apie darbus, kurie paprastai vadinami moteriškais, kaip, pavyzdžiui, sauskelnių keitimas. Tokiais veiksmais siekiama mažinti stereotipų poveikį berniukams ir mergaitėms, kad nebūtų ribojamos jų galimybės ir pomėgiai.

Taip nuspręsta buvo po to, kai tyrimas parodė, kad lyčių stereotipai gali riboti vaikų, paauglių ir net suaugusiųjų pasirinkimus, norus ir galimybes.

„Mūsų turimi duomenys rodo, kad kenksmingi lyčių stereotipai gali prisidėti prie nelygybės visuomenėje, o už tai sumokame mes visi. Paprasčiausiai nustatėme, kad tam tikras vaizdavimas reklamoje gali laikui bėgant suvaidinti vaidmenį ribojant žmonių potencialą“, – pabrėžė Reklamos standartų tarnybos vadovas Guy Parkeris.

Skelbiama, kad taip pat uždrausta reklama, kurioje teikiama, kad berniukai yra drąsūs, o mergaitės – rūpestingos. Remiantis juo, taip pat bus uždrausta reklama, kurioje leidžiama suprasti, kad žmonėms negali pasisekti meilėje ar gyvenime dėl to, kad jų fizinė išvaizda nėra ideali.
Reklamos rinkos priežiūros tarnyba išplatino kompanijoms ir reklamų kūrėjams gaires, kaip įsigaliosiantis draudimas turėtų būti įgyvendintas.

Ką bus uždrausta vaizduoti reklamoje?

• Kojas ant sofutės užsimetusius vyrus bei šėlstančius vaikus, kai visus namo tvarko vieną moteris.
• Asmenį, kuris esą nesugeba kažko padaryti dėl savo lyties. Pavyzdžiui, moteris negali pastatyti automobilio ar vyras padžiauti skalbinių.
• Berniukus vadinti drąsiais, o mergaites – rūpestingomis.
• Menkinti vyrus, kurie esą atlieka stereotipinius „moteriškus“ darbus, kaip maisto gamyba.
• Užsiminti ar kitaip duoti suprasti, kad dėl neidealaus kūno žmogui nepasiseks meilėje ar gyvenime.
• Duoti suprasti, kad ką tik pagimdžiusios moterys turėtų rūpintis savo išvaizda ir namų švara, o ne savo gerove.

Didžioje Britanijoje įsigalioja draudimas rodyti TV reklamą, kuri skatina „kenksmingus lyčių stereotipus“. Draudimas galios, pavyzdžiui, tokiai reklamai, kurioje rodomas ant sofos išsidrėbęs vyras, o moteris šalia tvarkosi, arba reklama, kurioje vaizduojanti automobilį pastatyti nemokantį moteris.

JK reklamos srities prievaizdai tokį draudimą įvedė, nes nustatė, kad kai kurios reklamos gali suvaidinti vaidmenį „ribojant žmonių potencialą“. Tarnyba taip pat yra patenkinta tuo, kaip sureagavo reklamos kūrėjai.

Pagal įsialiojusį draudimą, kompanijos nebegalės teigti, kad vyrai yra tinginiai ir niekam tikę, kalbant apie darbus, kurie paprastai vadinami moteriškais, kaip, pavyzdžiui, sauskelnių keitimas. Tokiais veiksmais siekiama mažinti stereotipų poveikį berniukams ir mergaitėms, kad nebūtų ribojamos jų galimybės ir pomėgiai.

Taip nuspręsta buvo po to, kai tyrimas parodė, kad lyčių stereotipai gali riboti vaikų, paauglių ir net suaugusiųjų pasirinkimus, norus ir galimybes.

„Mūsų turimi duomenys rodo, kad kenksmingi lyčių stereotipai gali prisidėti prie nelygybės visuomenėje, o už tai sumokame mes visi. Paprasčiausiai nustatėme, kad tam tikras vaizdavimas reklamoje gali laikui bėgant suvaidinti vaidmenį ribojant žmonių potencialą“, – pabrėžė Reklamos standartų tarnybos vadovas Guy Parkeris.

Skelbiama, kad taip pat uždrausta reklama, kurioje teikiama, kad berniukai yra drąsūs, o mergaitės – rūpestingos. Remiantis juo, taip pat bus uždrausta reklama, kurioje leidžiama suprasti, kad žmonėms negali pasisekti meilėje ar gyvenime dėl to, kad jų fizinė išvaizda nėra ideali.
Reklamos rinkos priežiūros tarnyba išplatino kompanijoms ir reklamų kūrėjams gaires, kaip įsigaliosiantis draudimas turėtų būti įgyvendintas.

Ką bus uždrausta vaizduoti reklamoje?

• Kojas ant sofutės užsimetusius vyrus bei šėlstančius vaikus, kai visus namo tvarko vieną moteris.
• Asmenį, kuris esą nesugeba kažko padaryti dėl savo lyties. Pavyzdžiui, moteris negali pastatyti automobilio ar vyras padžiauti skalbinių.
• Berniukus vadinti drąsiais, o mergaites – rūpestingomis.
• Menkinti vyrus, kurie esą atlieka stereotipinius „moteriškus“ darbus, kaip maisto gamyba.
• Užsiminti ar kitaip duoti suprasti, kad dėl neidealaus kūno žmogui nepasiseks meilėje ar gyvenime.
• Duoti suprasti, kad ką tik pagimdžiusios moterys turėtų rūpintis savo išvaizda ir namų švara, o ne savo gerove.

 (Komentarų: 1)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: