JK patrigubėjo skundų dėl vairavimo instruktorių elgesio, raginama automobiliuose įrengti kameras - Anglija.lt
 

JK patrigubėjo skundų dėl vairavimo instruktorių elgesio, raginama automobiliuose įrengti kameras 

JK patrigubėjo skundų dėl vairavimo instruktorių elgesio, raginama automobiliuose įrengti kameras
123RF nuotr.

Didžiojoje Britanijoje patrigubėjo skaičius skundų dėl seksualiai netinkamo vairavimo instruktorių elgesio. Todėl vis garsiau raginama mokomuosiuose automobiliuose įrengti kameras.

Statistika rodo, kad vien per praėjusius metus buvo pateikti 246 skundai dėl vairavimo instruktorių seksualiai netinkamo elgesio, o tai yra tris kartus daugiau nei 2015, kai buvo pateikti 75 skundai. Daugelis moterų ir merginų apie tokius incidentus nepraneša, todėl realus skaičius gali būti dar didesnis.

Tuomet septyniolikmetės Natalie Warner tėvai padarė tai, ką daro daugelis kitų tėvų, ir gimtadienio proga jai padovanojo vairavimo pamokas. Pirmą kartą atsisėdusi prie automobilio vairo šalia savo vairavimo instruktoriaus – vedusio vidutinio amžiaus vyro, Natalie labai jaudinosi ir nekantravo išmokti vairuoti. Tačiau jos nerimą dėl vairavimo greitai pakeitė nejaukumo jausmas, nes instruktorius vis labiau netinkamai elgėsi.

„Iš pradžių viskas buvo gerai, – pasakojo dabar 19-metė studentė Natalie. – Tačiau jis ėmė sakyti, kokia aš graži. Pasijutau nejaukiai. Tai buvo netinkamas elgesys, ir aš mėginau susikoncentruoti. Tuomet jis ėmė seksualiai kalbėti apie pavarų svirtį. Buvau pasibaisėjusi. Mėginau sutelkti visą dėmesį į vairavimą, tačiau jis vis pasilenkdavo prie manęs ir pakutendavo man į šonkaulius, o vėliau padėjo ranką man ant šlaunies ir ją glostė. Pasijutau tikrai pažeidžiama, nes buvau su juo viena.“

Ir Natalie patirtis tikrai nėra išskirtinė. Pastaraisiais metais keli vairavimo instruktoriai Britanijoje buvo nuteisti dėl lytinių nusikaltimų prieš mokinius.

Tad kodėl moterys dažnai nepraneša apie tokius incidentus? Iš dalies taip vyksta todėl, kad, kaip ir Natalie atveju, moterys jaučia spaudimą tęsti pamokas, nes už jas visas dažnai sumokama iš karto. Natalie atveju, pamokos kainavo kelis šimtus svarų ir ji pati prie jų prisidėjo dirbdama padavėja.

„Jo elgesys mane šokiravo. Mėginau viską nuleisti juokais. Dabar gailiuosi, kad jo neįskundžiau“, – sakė mergina. Tačiau tuomet gyvendama atokiame Škotijos kaime ji žinojo, kad mokėjimas vairuoti jai yra labai svarbus.

Galiausiai mergina po devynių pamokų nustojo mokytis vairuoti. Dėl šios patirties ji bijojo sėsti prie vairo metus. Prieš kelis mėnesius ji vėl pradėjo mokytis vairuoti su kitu instruktoriumi vyru, tačiau šis padėjo atgauti pasitikėjimą.

Žinoma, dauguma vairavimo instruktorių elgiasi padoriai ir profesionaliai, tačiau būnant dviese automobilyje ilgą laiką ir intymioje aplinkoje sukuriamos sąlygos išnaudojimui ir net smurtui. Kadangi tik penktadalis (22 proc.) iš JK dirbančių 39 tūkst. vairavimo instruktorių yra moterys, daug didesnė tikimybė yra, kad jus mokys vairuoti vyras.

Tad kokie dabar yra saugikliai siekiant apsaugoti besimokančius vairuoti? Pagal įstatymą visi vairavimo instruktoriai privalo kreiptis į Vairuotojų ir transporto priemonių standartų agentūrą (DVSA) ir registruotis Aprobuotų vairavimo instruktorių registre.

Instruktorius turi būti vyresnis nei 21 metų amžiaus, nebūti teistas dėl kelių eismo taisyklių pažeidimo, gebėti perskaityti automobilio numerį iš 27,5 metro atstumo, turėti galiojantį visų kategorijų vairuotojo pažymėjimą. Taip pat išsamiai tikrinama asmens biografija. Asmuo taip pat turi atitikti etikos reikalavimus ir elgtis profesionaliai ir tinkamai, vengti „netinkamos kalbos“ ir „aplinkybių ir situacijų, kuomet jo elgesys gali būti palaikytas netinkamu“.

Bet kas, kas mano, kad jų instruktorius pažeidė šiuos reikalavimus, gali kreiptis į DVSA ir instruktorius gali būti nušalintas. Tačiau kaip dažnai tai atsitinka? Iš 246 dabartinių skundų tik 10 instruktorių jau yra pašalinta iš registro. Dar 135 skundai yra vertinami. Dėl įrodymų stokos 23 instruktoriai buvo perspėti, kad tačiau jiems leista ir toliau mokyti.

Augant skundų skaičiui, vis garsiau pasigirsta raginimų vairavimo instruktoriams taikyti tokius pat standartus, kaip ir akademiniams mokytojams, kas reiškia, kad bet koks seksualinis kontaktas automatiškai yra laikomas kriminaliniu nusikaltimu. Daugelis taip pat mokomuosiuose automobiliuose įrengti kameras.

„Vairavimo instruktoriai privalo turėti tokią pačią pareigą užtikrinti mokinio interesus, kaip ir mokytojai bei socialiniai darbuotojai, – sako teisininkė Victoria Myers. – Juk jie dažnai dirba su jaunais žmonės, vos 17-18 metų, kurie gali būti pažeidžiami. Kameros automobiliuose turėtų būti privalomos kiekvienam instruktoriui, nes tai užtikrintų mokinių ir pačių instruktorių apsaugą.“

JK patrigubėjo skundų dėl vairavimo instruktorių elgesio, raginama automobiliuose įrengti kameras
123RF nuotr.

Didžiojoje Britanijoje patrigubėjo skaičius skundų dėl seksualiai netinkamo vairavimo instruktorių elgesio. Todėl vis garsiau raginama mokomuosiuose automobiliuose įrengti kameras.

Statistika rodo, kad vien per praėjusius metus buvo pateikti 246 skundai dėl vairavimo instruktorių seksualiai netinkamo elgesio, o tai yra tris kartus daugiau nei 2015, kai buvo pateikti 75 skundai. Daugelis moterų ir merginų apie tokius incidentus nepraneša, todėl realus skaičius gali būti dar didesnis.

Tuomet septyniolikmetės Natalie Warner tėvai padarė tai, ką daro daugelis kitų tėvų, ir gimtadienio proga jai padovanojo vairavimo pamokas. Pirmą kartą atsisėdusi prie automobilio vairo šalia savo vairavimo instruktoriaus – vedusio vidutinio amžiaus vyro, Natalie labai jaudinosi ir nekantravo išmokti vairuoti. Tačiau jos nerimą dėl vairavimo greitai pakeitė nejaukumo jausmas, nes instruktorius vis labiau netinkamai elgėsi.

„Iš pradžių viskas buvo gerai, – pasakojo dabar 19-metė studentė Natalie. – Tačiau jis ėmė sakyti, kokia aš graži. Pasijutau nejaukiai. Tai buvo netinkamas elgesys, ir aš mėginau susikoncentruoti. Tuomet jis ėmė seksualiai kalbėti apie pavarų svirtį. Buvau pasibaisėjusi. Mėginau sutelkti visą dėmesį į vairavimą, tačiau jis vis pasilenkdavo prie manęs ir pakutendavo man į šonkaulius, o vėliau padėjo ranką man ant šlaunies ir ją glostė. Pasijutau tikrai pažeidžiama, nes buvau su juo viena.“

Ir Natalie patirtis tikrai nėra išskirtinė. Pastaraisiais metais keli vairavimo instruktoriai Britanijoje buvo nuteisti dėl lytinių nusikaltimų prieš mokinius.

Tad kodėl moterys dažnai nepraneša apie tokius incidentus? Iš dalies taip vyksta todėl, kad, kaip ir Natalie atveju, moterys jaučia spaudimą tęsti pamokas, nes už jas visas dažnai sumokama iš karto. Natalie atveju, pamokos kainavo kelis šimtus svarų ir ji pati prie jų prisidėjo dirbdama padavėja.

„Jo elgesys mane šokiravo. Mėginau viską nuleisti juokais. Dabar gailiuosi, kad jo neįskundžiau“, – sakė mergina. Tačiau tuomet gyvendama atokiame Škotijos kaime ji žinojo, kad mokėjimas vairuoti jai yra labai svarbus.

Galiausiai mergina po devynių pamokų nustojo mokytis vairuoti. Dėl šios patirties ji bijojo sėsti prie vairo metus. Prieš kelis mėnesius ji vėl pradėjo mokytis vairuoti su kitu instruktoriumi vyru, tačiau šis padėjo atgauti pasitikėjimą.

Žinoma, dauguma vairavimo instruktorių elgiasi padoriai ir profesionaliai, tačiau būnant dviese automobilyje ilgą laiką ir intymioje aplinkoje sukuriamos sąlygos išnaudojimui ir net smurtui. Kadangi tik penktadalis (22 proc.) iš JK dirbančių 39 tūkst. vairavimo instruktorių yra moterys, daug didesnė tikimybė yra, kad jus mokys vairuoti vyras.

Tad kokie dabar yra saugikliai siekiant apsaugoti besimokančius vairuoti? Pagal įstatymą visi vairavimo instruktoriai privalo kreiptis į Vairuotojų ir transporto priemonių standartų agentūrą (DVSA) ir registruotis Aprobuotų vairavimo instruktorių registre.

Instruktorius turi būti vyresnis nei 21 metų amžiaus, nebūti teistas dėl kelių eismo taisyklių pažeidimo, gebėti perskaityti automobilio numerį iš 27,5 metro atstumo, turėti galiojantį visų kategorijų vairuotojo pažymėjimą. Taip pat išsamiai tikrinama asmens biografija. Asmuo taip pat turi atitikti etikos reikalavimus ir elgtis profesionaliai ir tinkamai, vengti „netinkamos kalbos“ ir „aplinkybių ir situacijų, kuomet jo elgesys gali būti palaikytas netinkamu“.

Bet kas, kas mano, kad jų instruktorius pažeidė šiuos reikalavimus, gali kreiptis į DVSA ir instruktorius gali būti nušalintas. Tačiau kaip dažnai tai atsitinka? Iš 246 dabartinių skundų tik 10 instruktorių jau yra pašalinta iš registro. Dar 135 skundai yra vertinami. Dėl įrodymų stokos 23 instruktoriai buvo perspėti, kad tačiau jiems leista ir toliau mokyti.

Augant skundų skaičiui, vis garsiau pasigirsta raginimų vairavimo instruktoriams taikyti tokius pat standartus, kaip ir akademiniams mokytojams, kas reiškia, kad bet koks seksualinis kontaktas automatiškai yra laikomas kriminaliniu nusikaltimu. Daugelis taip pat mokomuosiuose automobiliuose įrengti kameras.

„Vairavimo instruktoriai privalo turėti tokią pačią pareigą užtikrinti mokinio interesus, kaip ir mokytojai bei socialiniai darbuotojai, – sako teisininkė Victoria Myers. – Juk jie dažnai dirba su jaunais žmonės, vos 17-18 metų, kurie gali būti pažeidžiami. Kameros automobiliuose turėtų būti privalomos kiekvienam instruktoriui, nes tai užtikrintų mokinių ir pačių instruktorių apsaugą.“

 (Komentarų: 0)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: