Ukrainoje numuštas Malaizijos lėktuvas - Anglija.lt
 

Ukrainoje numuštas Malaizijos lėktuvas 

Ketvirtadienio vakarą Ukrainoje nukrito Malaizijos oro linijų lėktuvas „Boeing 777“, kuriuo skrido 298 žmonės: 283 keleiviai ir 15 įgulos narių. Nelaimė įvyko prie sienos su Rusija.

Lėktuvas skrido iš Olandijos sostinės Amsterdamo į Malaizijos sostinę Kvala Lumpūrą.

Jau ketvirtadienį pasirodė spėjimų, jog lėktuvas galėjo būti numuštas. Penktadienio naktį tokią teoriją patvirtino aukšto rango JAV pareigūnas, rašo CNN. Pasak jo, JAV priešraketinei gynybai pavyko užfiksuoti priešlėktuvinės raketos „žemė-oras“ paleidimą likus vos kelioms akimirkoms iki lėktuvo katastrofos. Taip pat radarai užfiksavo smūgį į lėktuvą. Spėjama, jog lėktuvas galėjo būti numuštas zenitiniu raketiniu kompleksu „Buk-M1“.

Žvalgybos analitikai tikrina duomenis, siekdami nustatyti, ar ta raketa buvo paleista Ukrainoje veikiančių prorusiškų separatistų, Rusijos pajėgų kitapus sienos ar Ukrainos vyriausybinių pajėgų, naujienų agentūrai AFP sakė du JAV pareigūnai, pageidavę neviešinti jų vardų.

Baltieji rūmai sureagavo į Malaizijos lėktuvo katastrofą Ukrainoje, kritikuodami Rusijos paramą separatistų maištininkams ir paragindami Kremlių imtis „konkrečių žingsnių“ įtampai sumažinti.

Barackas Obama, Joe Bidenas ir Johnas Kerry savo pasisakymuose vengė tiesiogiai apkaltinti prorusiškus maištininkus dėl raketos atakos, numušusios „Malaysian Airlines“ lėktuvą, kuriuo skrido 298 žmonės, rašo „The Guardian“.

Tačiau buvusi Jungtinių Valstijų valstybės sekretorė Hillary Clinton buvo labiau įsitikinusi maištininkų kalte ir per televizijos parodytą interviu pareiškė, kad yra ženklų, liudijančių Rusijos remiamos pusės kaltę, ir kad reikia veiksmų, „kurie įspėtų Vladimirą Putiną, jog jis nuėjo per toli ir kad mes neketiname tuščiai stovėti šalia“.

„Pirmas klausimas, kurį norėčiau užduoti: kas galėjo jį numušti? Kas turėjo ginkluotę? Akivaizdu, kad tai buvo priešlėktuvinė raketa. Kas galėjo turėti kompetencijos tai padaryti? Komerciniai laineriai yra dideli taikiniai, tačiau iki to laiko, kai pasiekė tą Ukrainos dalį, jie jau turėjo būti aukštai, taigi (tokio lėktuvo atakai – aut. past.) reikia šiek tiek pasirengti“.

„Ukrainos vyriausybė suskubo apkaltinti teroristus, kuriais vadina rusų maištininkus. Atrodo, kad iš tikrųjų daugėja žinių, jog tai galėjo būti rusų maištininkai“.

„Dabar, kad tai nustatytume, reikės teismo ekspertizės, tačiau jei bus įrodymų, rodančių šia linkme, ginkluotė turėjo būti atkeliavusi iš Rusijos. Ką dar rusai galėjo ar negalėjo padaryti, mes nežinome“.

„Europiečiai turėtų imtis iniciatyvos šiuo reikalu. Tai buvo skrydis iš Amsterdamo į Kvala Lumpūrą per Europos teritoriją. Europos sostinėse turėtų kilti pasipiktinimas“, - sakė H. Clinton.

Pranešama, kad lėktuvu skrido 283 keleiviai. „Malaysian Airlines“ duomenimis, 154 iš jų buvo Olandijos piliečiai, 27 australai, 28 Malaizijos piliečiai, 12 indoneziečių, 9 Didžiosios Britanijos piliečiai, 4 vokiečiai, 4 belgai, 3 filipiniečiai ir vienas Kanados pilietis. Kitų žuvusiųjų tapatybės dar nustatinėjamos.

Unian.net duomenimis, tarp keleivių galėjo būti net 80 vaikų, mat lėktuvu skrido daug šeimų, išsiruošusių atostogauti.

„Malayasian Airlines“ lėktuvas, skridęs reisu MH-17, buvo numuštas Ukrainos oro erdvėje, nepaisant aiškių įspėjimų, kad šis skrydžių informacijos regionas (FIR) yra pavojingas orlaiviams.

MH-17 reiso lėktuvas papildė ilgą atsitiktinai ar tyčia konfliktų zonose numuštų lėktuvų sąrašą, rašo thelondondailynews.com. Didžiosios Britanijos civilinės aviacijos vadovybė paskelbė įspėjimą Didžiosios Britanijos oro linijų bendrovėms neskristi virš Krymo pusiasalio Juodojoje jūroje bei Azovo jūros.

Šios šalies Transporto departamentas teigė: „Jau danguje esančius lėktuvus oro eismo kontrolieriai nukreipia aplinkiniu maršrutu.

„Eurokontrolė“, už oro navigacijos saugumą atsakinga Europos organizacija, pilotams visame pasaulyje patarė planuoti maršrutus taip, kad šis regionas būtų aplenktas“. Oro linijų lėktuvus sekančiose svetainėse matyti, kaip lėktuvai nukreipiami toliau nuo katastrofos vietovės Ukrainoje.

Aviacijos ekspertai primena, jog panaši tragedija prieš daugiau nei dešimtmetį taip pat įvyko Ukrainoje.

2001 m. spalį virš Juodosios jūros karine raketa buvo numuštas iš Tel Avivo į Novosibirską skridęs Rusijos lėktuvas Tu-154 su 78 žmonėmis.

Dėl to žuvo Rusijos aviacijos kompanijos "Sibir" lėktuvo keleiviai ir įgula.

Parengta pagal Delfi.lt ir lrt.lt informaciją

Ketvirtadienio vakarą Ukrainoje nukrito Malaizijos oro linijų lėktuvas „Boeing 777“, kuriuo skrido 298 žmonės: 283 keleiviai ir 15 įgulos narių. Nelaimė įvyko prie sienos su Rusija.

Lėktuvas skrido iš Olandijos sostinės Amsterdamo į Malaizijos sostinę Kvala Lumpūrą.

Jau ketvirtadienį pasirodė spėjimų, jog lėktuvas galėjo būti numuštas. Penktadienio naktį tokią teoriją patvirtino aukšto rango JAV pareigūnas, rašo CNN. Pasak jo, JAV priešraketinei gynybai pavyko užfiksuoti priešlėktuvinės raketos „žemė-oras“ paleidimą likus vos kelioms akimirkoms iki lėktuvo katastrofos. Taip pat radarai užfiksavo smūgį į lėktuvą. Spėjama, jog lėktuvas galėjo būti numuštas zenitiniu raketiniu kompleksu „Buk-M1“.

Žvalgybos analitikai tikrina duomenis, siekdami nustatyti, ar ta raketa buvo paleista Ukrainoje veikiančių prorusiškų separatistų, Rusijos pajėgų kitapus sienos ar Ukrainos vyriausybinių pajėgų, naujienų agentūrai AFP sakė du JAV pareigūnai, pageidavę neviešinti jų vardų.

Baltieji rūmai sureagavo į Malaizijos lėktuvo katastrofą Ukrainoje, kritikuodami Rusijos paramą separatistų maištininkams ir paragindami Kremlių imtis „konkrečių žingsnių“ įtampai sumažinti.

Barackas Obama, Joe Bidenas ir Johnas Kerry savo pasisakymuose vengė tiesiogiai apkaltinti prorusiškus maištininkus dėl raketos atakos, numušusios „Malaysian Airlines“ lėktuvą, kuriuo skrido 298 žmonės, rašo „The Guardian“.

Tačiau buvusi Jungtinių Valstijų valstybės sekretorė Hillary Clinton buvo labiau įsitikinusi maištininkų kalte ir per televizijos parodytą interviu pareiškė, kad yra ženklų, liudijančių Rusijos remiamos pusės kaltę, ir kad reikia veiksmų, „kurie įspėtų Vladimirą Putiną, jog jis nuėjo per toli ir kad mes neketiname tuščiai stovėti šalia“.

„Pirmas klausimas, kurį norėčiau užduoti: kas galėjo jį numušti? Kas turėjo ginkluotę? Akivaizdu, kad tai buvo priešlėktuvinė raketa. Kas galėjo turėti kompetencijos tai padaryti? Komerciniai laineriai yra dideli taikiniai, tačiau iki to laiko, kai pasiekė tą Ukrainos dalį, jie jau turėjo būti aukštai, taigi (tokio lėktuvo atakai – aut. past.) reikia šiek tiek pasirengti“.

„Ukrainos vyriausybė suskubo apkaltinti teroristus, kuriais vadina rusų maištininkus. Atrodo, kad iš tikrųjų daugėja žinių, jog tai galėjo būti rusų maištininkai“.

„Dabar, kad tai nustatytume, reikės teismo ekspertizės, tačiau jei bus įrodymų, rodančių šia linkme, ginkluotė turėjo būti atkeliavusi iš Rusijos. Ką dar rusai galėjo ar negalėjo padaryti, mes nežinome“.

„Europiečiai turėtų imtis iniciatyvos šiuo reikalu. Tai buvo skrydis iš Amsterdamo į Kvala Lumpūrą per Europos teritoriją. Europos sostinėse turėtų kilti pasipiktinimas“, - sakė H. Clinton.

Pranešama, kad lėktuvu skrido 283 keleiviai. „Malaysian Airlines“ duomenimis, 154 iš jų buvo Olandijos piliečiai, 27 australai, 28 Malaizijos piliečiai, 12 indoneziečių, 9 Didžiosios Britanijos piliečiai, 4 vokiečiai, 4 belgai, 3 filipiniečiai ir vienas Kanados pilietis. Kitų žuvusiųjų tapatybės dar nustatinėjamos.

Unian.net duomenimis, tarp keleivių galėjo būti net 80 vaikų, mat lėktuvu skrido daug šeimų, išsiruošusių atostogauti.

„Malayasian Airlines“ lėktuvas, skridęs reisu MH-17, buvo numuštas Ukrainos oro erdvėje, nepaisant aiškių įspėjimų, kad šis skrydžių informacijos regionas (FIR) yra pavojingas orlaiviams.

MH-17 reiso lėktuvas papildė ilgą atsitiktinai ar tyčia konfliktų zonose numuštų lėktuvų sąrašą, rašo thelondondailynews.com. Didžiosios Britanijos civilinės aviacijos vadovybė paskelbė įspėjimą Didžiosios Britanijos oro linijų bendrovėms neskristi virš Krymo pusiasalio Juodojoje jūroje bei Azovo jūros.

Šios šalies Transporto departamentas teigė: „Jau danguje esančius lėktuvus oro eismo kontrolieriai nukreipia aplinkiniu maršrutu.

„Eurokontrolė“, už oro navigacijos saugumą atsakinga Europos organizacija, pilotams visame pasaulyje patarė planuoti maršrutus taip, kad šis regionas būtų aplenktas“. Oro linijų lėktuvus sekančiose svetainėse matyti, kaip lėktuvai nukreipiami toliau nuo katastrofos vietovės Ukrainoje.

Aviacijos ekspertai primena, jog panaši tragedija prieš daugiau nei dešimtmetį taip pat įvyko Ukrainoje.

2001 m. spalį virš Juodosios jūros karine raketa buvo numuštas iš Tel Avivo į Novosibirską skridęs Rusijos lėktuvas Tu-154 su 78 žmonėmis.

Dėl to žuvo Rusijos aviacijos kompanijos "Sibir" lėktuvo keleiviai ir įgula.

Parengta pagal Delfi.lt ir lrt.lt informaciją

 (Komentarų: 14)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: