„flyLAL group“ savininkai vietoj bankrutavusios oro bendrovės „flyLAL“ siūlo naują nacionalinę skrydžių įmonę.
Tačiau norima, kad naujoji bendrovė veiktų po valstybės sparneliu. Valstybė ne tik turėtų investuoti milijonus mokesčių mokėtojų pinigų, bet ir pusiau privačiai įmonei suteikti solidžių nuolaidų, praneša LTV „Panorama“.
Vienas iš bankrutavusios ir maždaug 90 mln. skolų palikusios bendrovės „flyLAL“ savininkų Gediminas Žiemelis valstybei siūlo steigti naują oro bendrovę – „Lithuanian“.
Bendrovė esą būtų steigiama pelningos ir dar prieš bankrotą nuo „flyLAL“ atskirtos antrinės įmonės „flyLAL Charters“ pagrindu. Valstybė už maždaug 4–7 milijonus litų turėtų nupirkti pusę šios įmonės akcijų. Ir suteikti šiam vežėjui visą nuolaidų bei privilegijų paketą.
„Be valstybės kapitalo privačiai bendrovei praktiškai neįmanoma pasiekti valstybės palankumo tose vietose, kur valstybė turi sprendžiamąjį balsą, turiu omenyje valstybės valdomas infrastruktūros įmones“, – sako G. Žiemelis, „flyLAL group“ valdybos narys.
Naujoji bendrovė norėtų ne tik šimtaprocentinių nuolaidų Vilniaus oro uoste, taikomų jai vienai, paslėptos 15 mln. litų dotacijos iš pelningai dirbančios „Oro navigacijos“ įmonės, neva už oro erdvės reklamą, bet ir išimtinės teisės be jokios konkurencijos skraidyti iš Vilniaus valstybei reikalingomis kryptimis. Tokią teisę „flyLAL group“ teisininkai esą aptiko ES konkurencijos direktyvoje.
„Tai yra nauja net pačiai Europai, nes tos pačios didžiosios vežėjos savo krepšelyje turi nuostolingų krypčių ir jos nori riboti konkurenciją“, – tvirtina G. Žiemelis.
Ministerija, nors ir neturinti kitų pretendentų į bazinės oro bendrovės vietą ir nesitikinti naujų oro vežėjų antplūdžio Vilniaus oro uoste, į „flyLAL“ siūlymą, kurio dar oficialiai negavo, žiūri atsargiai, o bazinei bendrovei steigti žada skelbti konkursą.
„Valstybė, kuri naudoja mokesčių mokėtojų pinigus, tai turi daryti viešai, sudarydama galimybę kiekvienam galimam tokiam veikėjui dalyvauti tame konkurse“, – teigia susisiekimo viceministras Arūnas Štaras.
Aviacijos ekspertams labiausiai kliūva „flyLAL group“ noras dirbti be konkurencijos.
„Aš būčiau prieš visiškos konkurencijos sunaikinimą. Jeigu mes išstumsime iš Lietuvos pigias aviakompanijas, panašu, kad gausime brangias keliones, o tokį laikotarpį jau turėjome“, – sako Gintas Umbrasas, bendrovės „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ vadovas.
„flyLAL group“ valstybei jau siūlė pirkti iš pradžių kontrolinį „flyLAL“ akcijų paketą, vėliau – dalį skolų. Generalinė prokuratūra tiria, ar nacionalinės oro bendrovės bankrotas nebuvo tyčinis.
Komentarai
kaip suprantu flyLal prasiplove nemazai milijonu is valstybes ir zmoniu,o dabar jau nauja bizniuka suka,kaip tai vel padaryti. Ar ne per daznai???Geda lietuvai
nebezinai nei kuom tiketi,buvo laikai,kai isvykes is salies,apie Lietuva pasakodavai su pasididziavimu,kaikurie vadino ja,mazaja amerika,o dabar kas?mazoji italija,vien vagys ir sukciai,ners pasistikejimo.
nera pelno, nera ir oro liniju. nereikia cia ju duototi. tiesiog dar viena vieta plauti valstybes pinigus.
butu galima uzdirbti, ne viena oro bendrove ateitu. nacionalis vezejas mano nuomone nereikalingas.
FLY LAL savininkai prarandamu savo 46.5mln Lt. ir mazdaug tiek pat mln. isiskolinimu kitiems kaina irode, kad maza reguliariu skrydziu kompanija valstybei ne padedant, o dar net trukdant yra nuostolinga.
Pasulinej praktikoj zinoma, kad mazos reguliariu skrydziu kompanijos yra palaikomos valstybes, sudarant palankias veiklos salygas ar net gaunant tiesiogine parama.
Europoje tai daroma 50/50% dalyvaujant valstybei.
\\\"flyLAL charters\\\" bazeje tokia kompanija galima ikurti ir paleisti gana greitai. Tik ministerija
FLY LAL pasiulymams sake \\\"Ne\\\", o dar tvirtina, kad FLY LAL neina i dialoga.
Beje \\\"Lithuanian\\\" nebutu tikslus pavadinimas.
Turetu buti: \\\"Lithuanian Air\\\" arba\\\"Air Lithuania\\\"
gal dar \\\"flyLAL schedules\\\".
FLY LAL savininkai pries 1.5metu milijonu kaina surizikavo testi nuostolinga veikla.
Ministerija - niekaip nesiryzta priimti sprendimu.
O pavasario-vasaros tvarkarasciai jau ant nosies, tiksliau, jau turejo buti patvirtinti.
Aciu uz demesi.
dar viena afiora kvepia su mokesciu moketoju pinigeliais...leo lt plauna su elektra pinigelius o cia dar geras kasnis...
nu tikrai jau kad geda.....Vilnius siu metu europos kulturos sostine, o is UK i Vilniu nera tiesioginiu srkydziu....Nesamone kazkokia!!
na gal pagaliau kazkas atgaivins lietuvoje oro bendrove nes jau geda darosi pries pasauli.