Valstybei siūlo naują skrydžių bendrovę 

„flyLAL group“ savininkai vietoj bankrutavusios oro bendrovės „flyLAL“ siūlo naują nacionalinę skrydžių įmonę.

Tačiau norima, kad naujoji bendrovė veiktų po valstybės sparneliu. Valstybė ne tik turėtų investuoti milijonus mokesčių mokėtojų pinigų, bet ir pusiau privačiai įmonei suteikti solidžių nuolaidų, praneša LTV „Panorama“.

Vienas iš bankrutavusios ir maždaug 90 mln. skolų palikusios bendrovės „flyLAL“ savininkų Gediminas Žiemelis valstybei siūlo steigti naują oro bendrovę – „Lithuanian“.

Bendrovė esą būtų steigiama pelningos ir dar prieš bankrotą nuo „flyLAL“ atskirtos antrinės įmonės „flyLAL Charters“ pagrindu. Valstybė už maždaug 4–7 milijonus litų turėtų nupirkti pusę šios įmonės akcijų. Ir suteikti šiam vežėjui visą nuolaidų bei privilegijų paketą.

„Be valstybės kapitalo privačiai bendrovei praktiškai neįmanoma pasiekti valstybės palankumo tose vietose, kur valstybė turi sprendžiamąjį balsą, turiu omenyje valstybės valdomas infrastruktūros įmones“, – sako G. Žiemelis, „flyLAL group“ valdybos narys.

Naujoji bendrovė norėtų ne tik šimtaprocentinių nuolaidų Vilniaus oro uoste, taikomų jai vienai, paslėptos 15 mln. litų dotacijos iš pelningai dirbančios „Oro navigacijos“ įmonės, neva už oro erdvės reklamą, bet ir išimtinės teisės be jokios konkurencijos skraidyti iš Vilniaus valstybei reikalingomis kryptimis. Tokią teisę „flyLAL group“ teisininkai esą aptiko ES konkurencijos direktyvoje.

„Tai yra nauja net pačiai Europai, nes tos pačios didžiosios vežėjos savo krepšelyje turi nuostolingų krypčių ir jos nori riboti konkurenciją“, – tvirtina G. Žiemelis.

Ministerija, nors ir neturinti kitų pretendentų į bazinės oro bendrovės vietą ir nesitikinti naujų oro vežėjų antplūdžio Vilniaus oro uoste, į „flyLAL“ siūlymą, kurio dar oficialiai negavo, žiūri atsargiai, o bazinei bendrovei steigti žada skelbti konkursą.

„Valstybė, kuri naudoja mokesčių mokėtojų pinigus, tai turi daryti viešai, sudarydama galimybę kiekvienam galimam tokiam veikėjui dalyvauti tame konkurse“, – teigia susisiekimo viceministras Arūnas Štaras.

Aviacijos ekspertams labiausiai kliūva „flyLAL group“ noras dirbti be konkurencijos.

„Aš būčiau prieš visiškos konkurencijos sunaikinimą. Jeigu mes išstumsime iš Lietuvos pigias aviakompanijas, panašu, kad gausime brangias keliones, o tokį laikotarpį jau turėjome“, – sako Gintas Umbrasas, bendrovės „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ vadovas.

„flyLAL group“ valstybei jau siūlė pirkti iš pradžių kontrolinį „flyLAL“ akcijų paketą, vėliau – dalį skolų. Generalinė prokuratūra tiria, ar nacionalinės oro bendrovės bankrotas nebuvo tyčinis.

www.anglija.lt

„flyLAL group“ savininkai vietoj bankrutavusios oro bendrovės „flyLAL“ siūlo naują nacionalinę skrydžių įmonę.

Tačiau norima, kad naujoji bendrovė veiktų po valstybės sparneliu. Valstybė ne tik turėtų investuoti milijonus mokesčių mokėtojų pinigų, bet ir pusiau privačiai įmonei suteikti solidžių nuolaidų, praneša LTV „Panorama“.

Vienas iš bankrutavusios ir maždaug 90 mln. skolų palikusios bendrovės „flyLAL“ savininkų Gediminas Žiemelis valstybei siūlo steigti naują oro bendrovę – „Lithuanian“.

Bendrovė esą būtų steigiama pelningos ir dar prieš bankrotą nuo „flyLAL“ atskirtos antrinės įmonės „flyLAL Charters“ pagrindu. Valstybė už maždaug 4–7 milijonus litų turėtų nupirkti pusę šios įmonės akcijų. Ir suteikti šiam vežėjui visą nuolaidų bei privilegijų paketą.

„Be valstybės kapitalo privačiai bendrovei praktiškai neįmanoma pasiekti valstybės palankumo tose vietose, kur valstybė turi sprendžiamąjį balsą, turiu omenyje valstybės valdomas infrastruktūros įmones“, – sako G. Žiemelis, „flyLAL group“ valdybos narys.

Naujoji bendrovė norėtų ne tik šimtaprocentinių nuolaidų Vilniaus oro uoste, taikomų jai vienai, paslėptos 15 mln. litų dotacijos iš pelningai dirbančios „Oro navigacijos“ įmonės, neva už oro erdvės reklamą, bet ir išimtinės teisės be jokios konkurencijos skraidyti iš Vilniaus valstybei reikalingomis kryptimis. Tokią teisę „flyLAL group“ teisininkai esą aptiko ES konkurencijos direktyvoje.

„Tai yra nauja net pačiai Europai, nes tos pačios didžiosios vežėjos savo krepšelyje turi nuostolingų krypčių ir jos nori riboti konkurenciją“, – tvirtina G. Žiemelis.

Ministerija, nors ir neturinti kitų pretendentų į bazinės oro bendrovės vietą ir nesitikinti naujų oro vežėjų antplūdžio Vilniaus oro uoste, į „flyLAL“ siūlymą, kurio dar oficialiai negavo, žiūri atsargiai, o bazinei bendrovei steigti žada skelbti konkursą.

„Valstybė, kuri naudoja mokesčių mokėtojų pinigus, tai turi daryti viešai, sudarydama galimybę kiekvienam galimam tokiam veikėjui dalyvauti tame konkurse“, – teigia susisiekimo viceministras Arūnas Štaras.

Aviacijos ekspertams labiausiai kliūva „flyLAL group“ noras dirbti be konkurencijos.

„Aš būčiau prieš visiškos konkurencijos sunaikinimą. Jeigu mes išstumsime iš Lietuvos pigias aviakompanijas, panašu, kad gausime brangias keliones, o tokį laikotarpį jau turėjome“, – sako Gintas Umbrasas, bendrovės „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ vadovas.

„flyLAL group“ valstybei jau siūlė pirkti iš pradžių kontrolinį „flyLAL“ akcijų paketą, vėliau – dalį skolų. Generalinė prokuratūra tiria, ar nacionalinės oro bendrovės bankrotas nebuvo tyčinis.

 (Komentarų: 7)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: