Verslas Anglijoje. Ramybė darbe – geresnis gyvenimas.  

Kartais girdžiu sakant, kad verslas yra galvos skausmas ir nervų ėdimas. Ir tai yra viena didžiausių klaidų. Bet kokiu kovos menu ar kitokiu sportu užsiimantis žmogus puikiai žino, kad tik tie, kurie moka išlikti ramūs, gali įveikti stiprų priešininką.

Priimk sprendimus tik ramia galva

Tradiciniame karate, kaip ir daugelyje kitų japoniškų kovos menų, visada akcentuojama dvasinė ramybė. Dvikovoje turi išlikti absoliučiai ramus, nes bet kokie jausmai trukdo žaibiškai įvertinti situaciją ir imtis reikiamų veiksmų.

Versle, kaip ir karate – išliksi ramus, didesnė tikimybė, kad priimsi teisingus sprendimus. Tarkime, tavo kompaniją ištinka krizė – išeina svarbus darbuotojas, atšaukiamas didelis užsakymas, netikėtai sumažėja pajamos ir pan. Tokiais atvejais pasiduoti panikai yra labai lengva. Be abejo, sunku reaguoti į neigiamus dalykus ramiai, juolab, kad tokiais atvejais kyla noras kaltę dėl nesėkmių kam nors suversti. Ir, vietoj to, kad ramiai ir šaltai įvertinti situaciją, prasideda kaltųjų paieškos, barniai, neapgalvoti bandymai išeiti iš sudėtingos situacijos. Deja, dažniausiai krizės metu priimti neapgalvoti sprendimai gali labai stipriai pakenkti verslui ar jį net sužlugdyti. Kad taip neatsitiktų, pasistenk nusiraminti ir tik tada lėtai, be emocijų pabandyk susirašyti visas galimas išeitis iš susidariusios situacijas. Pamiršk visus neigiamus dalykus, negalvok apie savo ar kitų žmonių kaltę, tiesiog ramiai pasėdėk ir paskaičiuok, ką ir kaip gali sutaupyti; kaip gali perskirstyti pareigas firmoje; ką gali padaryti, kad firmą visiškai neužsidarytų ir pan. Pamatysi – ramiai galvodamas ir analizuodamas situaciją tikrai rasi tinkamiausią sprendimą.

Prieš keletą metų užėjus ekonominei krizei, mes netikėtai praradome nemažą dalį pajamų iš reklamos. Kad ir kaip buvo sunku, pasistengėme su verslo partneriu ramiai aptarti susidariusią situaciją ir pakreipti įvykius sau naudingiausia linkme. Sumažinome gamybos išlaidas bei algas; pasiūlėme klientams naujų pigesnių reklamos pozicijų savo leidiniuose; sukūrėme naujų pajamų būdų. Visa tai mums padėjo per ganėtinai trumpą laiką atsitiesi. Vargu, ar tai būtų pavykę, jei būtume supanikavę ar leidę pykčiui užvaldyti mus.

Nepamesk galvos dėl sėkmės

Emocijos visai be reikalo įsijungia ne tik krizių, bet ir sėkmės atveju. Kartais būna, kad pajamos viršija lūkesčius ar tarsi iš dangaus nukrenta koks didelis užsakymas. Tada labai lengvai pasiduodi euforijai ir pradedi save vertinti nepagrįstai teigiamai. Ne be reikalo sakoma „neužmik ant laurų“ – vienas trumpalaikis pasiekimas nereiškia, kad tau seksis visą laiką. Šitą pamoką pats skaudžiai išmokau per jau minėtą ekonominę krizę. Prieš ją mums sekėsi tikrai neblogai – pajamos augo, firma irgi augo. Atrodė, kad niekas mūsų nesulaikys. Tuo metu be portalo Anglija.lt dar leidome laikraštį ir jį nuolat didinome net negalvodami, kad gali atsitikti kažkas blogo. Manau, kad lygiai tokiais pačiais jausmais remiantis pūtėsi nekilnojamojo turto burbulas Lietuvoje. O krizė ėmė ir atėjo sudaužydama mūsų optimizmą į šipulius. Jei būtume nepametę galvos dėl sėkmės, būtume dalį lėšų skyrę ne laikraščio didinimui, o santaupų juodai dienai kaupimui.

Konkurentas – ne priešas, o kolega

Lietuviai ypatingai mėgsta ko nors nekęsti :) Ypač konkurentų. Tačiau ne vienas verslininkas pamiršta, kad neigiamos emocijos neduos gerų rezultatų. Jei konkurentas bent šiek tiek gudresnis, jis supras, kada tu nerviniesi, bijai ar esi „pasikėlęs“ ir tai jam padės tave provokuoti ar vedžioti už nosies. Šaltai neįvertinęs konkurento veiksmų, gali prisidaryti daug bėdų. Ar tikrai konkurentas daro tai, ką sako? Ar tikrai jo veiksmai tau bus pražūtingi? Ar tu tikrai privalai taip daryti, kaip daro tavo konkurentai? Karatistai naudojasi tokia išmintimi – kad ir kiek putotų bėgantis vanduo, per purslus turi pamatyti dugną. Ta prasme, kad ir kaip elgtųsi konkurentai, tu turi matyti esmę, tikrąsias jų elgesio priežastis. Tik tada galėsi priimti reikiamus sprendimus.

Dar kelios pastabos dėl jausmų ne vietoje ir ne laikų

-Nekovok su darbuotojais ar kolegomis. Darbe labai lengva pastebėti kitų žmonių klaidas ir dėl to pykti bei kaltinti tuos žmones. Tačiau turėk omenyje, kad ir ant tavęs kažkas gali pykti ir tave kaltinti. Dažnai žmonės nesupranta, kad kiti daro klaidas ne specialiai. Gal tu pats tiksliai neišaiškinai pavaldiniui ar kolegai, ką ir kaip jam daryti? Tokiu atveju, vietoj pykčio ir nervų žymiai labiau padės ramus, dalykiškas ir draugiškas pokalbis.

-Nesinervink derybų metu. Auksinė taisyklė – derėkis ramiai, be emocijų. Pykdamas, grasindamas ar bijodamas negausi sau palankiausio „deal‘o“, nes tave kita pusė tiesiog išnaudos (jei yra gudri) arba elgsis lygiai taip pat, kaip tu, ir todėl abu liksite nieko nepešę.

-Kontroliuok emocijas bendraudamas su įvairiomis įstaigomis, kompanijomis. Visi žinome, kiek daug nervų gali kainuoti bendravimas su valstybinėmis įstaigomis ar kokia nors draudimo kompanija. Dažnai tokių organizacijų tikslas būna tiesiog „užknisti“ žmogų, kad šis daugiau jiems neskambintų/nerašytų ir nekeltų savo reikalavimų. Išlik ramus, žinok, kas tau priklauso ir tau tikrai seksis labiau, nei leidžiant neigiamą energiją.

Tikiuosi, kad šie patarimai bus naudingi. Jei turi kokių nors minčių ar klausimų, būtinai rašyk juos po šiuos straipsniu esančiame komentarų skyriuje.

Remigijus,
Cepelinas.co.uk

Kartais girdžiu sakant, kad verslas yra galvos skausmas ir nervų ėdimas. Ir tai yra viena didžiausių klaidų. Bet kokiu kovos menu ar kitokiu sportu užsiimantis žmogus puikiai žino, kad tik tie, kurie moka išlikti ramūs, gali įveikti stiprų priešininką.

Priimk sprendimus tik ramia galva

Tradiciniame karate, kaip ir daugelyje kitų japoniškų kovos menų, visada akcentuojama dvasinė ramybė. Dvikovoje turi išlikti absoliučiai ramus, nes bet kokie jausmai trukdo žaibiškai įvertinti situaciją ir imtis reikiamų veiksmų.

Versle, kaip ir karate – išliksi ramus, didesnė tikimybė, kad priimsi teisingus sprendimus. Tarkime, tavo kompaniją ištinka krizė – išeina svarbus darbuotojas, atšaukiamas didelis užsakymas, netikėtai sumažėja pajamos ir pan. Tokiais atvejais pasiduoti panikai yra labai lengva. Be abejo, sunku reaguoti į neigiamus dalykus ramiai, juolab, kad tokiais atvejais kyla noras kaltę dėl nesėkmių kam nors suversti. Ir, vietoj to, kad ramiai ir šaltai įvertinti situaciją, prasideda kaltųjų paieškos, barniai, neapgalvoti bandymai išeiti iš sudėtingos situacijos. Deja, dažniausiai krizės metu priimti neapgalvoti sprendimai gali labai stipriai pakenkti verslui ar jį net sužlugdyti. Kad taip neatsitiktų, pasistenk nusiraminti ir tik tada lėtai, be emocijų pabandyk susirašyti visas galimas išeitis iš susidariusios situacijas. Pamiršk visus neigiamus dalykus, negalvok apie savo ar kitų žmonių kaltę, tiesiog ramiai pasėdėk ir paskaičiuok, ką ir kaip gali sutaupyti; kaip gali perskirstyti pareigas firmoje; ką gali padaryti, kad firmą visiškai neužsidarytų ir pan. Pamatysi – ramiai galvodamas ir analizuodamas situaciją tikrai rasi tinkamiausią sprendimą.

Prieš keletą metų užėjus ekonominei krizei, mes netikėtai praradome nemažą dalį pajamų iš reklamos. Kad ir kaip buvo sunku, pasistengėme su verslo partneriu ramiai aptarti susidariusią situaciją ir pakreipti įvykius sau naudingiausia linkme. Sumažinome gamybos išlaidas bei algas; pasiūlėme klientams naujų pigesnių reklamos pozicijų savo leidiniuose; sukūrėme naujų pajamų būdų. Visa tai mums padėjo per ganėtinai trumpą laiką atsitiesi. Vargu, ar tai būtų pavykę, jei būtume supanikavę ar leidę pykčiui užvaldyti mus.

Nepamesk galvos dėl sėkmės

Emocijos visai be reikalo įsijungia ne tik krizių, bet ir sėkmės atveju. Kartais būna, kad pajamos viršija lūkesčius ar tarsi iš dangaus nukrenta koks didelis užsakymas. Tada labai lengvai pasiduodi euforijai ir pradedi save vertinti nepagrįstai teigiamai. Ne be reikalo sakoma „neužmik ant laurų“ – vienas trumpalaikis pasiekimas nereiškia, kad tau seksis visą laiką. Šitą pamoką pats skaudžiai išmokau per jau minėtą ekonominę krizę. Prieš ją mums sekėsi tikrai neblogai – pajamos augo, firma irgi augo. Atrodė, kad niekas mūsų nesulaikys. Tuo metu be portalo Anglija.lt dar leidome laikraštį ir jį nuolat didinome net negalvodami, kad gali atsitikti kažkas blogo. Manau, kad lygiai tokiais pačiais jausmais remiantis pūtėsi nekilnojamojo turto burbulas Lietuvoje. O krizė ėmė ir atėjo sudaužydama mūsų optimizmą į šipulius. Jei būtume nepametę galvos dėl sėkmės, būtume dalį lėšų skyrę ne laikraščio didinimui, o santaupų juodai dienai kaupimui.

Konkurentas – ne priešas, o kolega

Lietuviai ypatingai mėgsta ko nors nekęsti :) Ypač konkurentų. Tačiau ne vienas verslininkas pamiršta, kad neigiamos emocijos neduos gerų rezultatų. Jei konkurentas bent šiek tiek gudresnis, jis supras, kada tu nerviniesi, bijai ar esi „pasikėlęs“ ir tai jam padės tave provokuoti ar vedžioti už nosies. Šaltai neįvertinęs konkurento veiksmų, gali prisidaryti daug bėdų. Ar tikrai konkurentas daro tai, ką sako? Ar tikrai jo veiksmai tau bus pražūtingi? Ar tu tikrai privalai taip daryti, kaip daro tavo konkurentai? Karatistai naudojasi tokia išmintimi – kad ir kiek putotų bėgantis vanduo, per purslus turi pamatyti dugną. Ta prasme, kad ir kaip elgtųsi konkurentai, tu turi matyti esmę, tikrąsias jų elgesio priežastis. Tik tada galėsi priimti reikiamus sprendimus.

Dar kelios pastabos dėl jausmų ne vietoje ir ne laikų

-Nekovok su darbuotojais ar kolegomis. Darbe labai lengva pastebėti kitų žmonių klaidas ir dėl to pykti bei kaltinti tuos žmones. Tačiau turėk omenyje, kad ir ant tavęs kažkas gali pykti ir tave kaltinti. Dažnai žmonės nesupranta, kad kiti daro klaidas ne specialiai. Gal tu pats tiksliai neišaiškinai pavaldiniui ar kolegai, ką ir kaip jam daryti? Tokiu atveju, vietoj pykčio ir nervų žymiai labiau padės ramus, dalykiškas ir draugiškas pokalbis.

-Nesinervink derybų metu. Auksinė taisyklė – derėkis ramiai, be emocijų. Pykdamas, grasindamas ar bijodamas negausi sau palankiausio „deal‘o“, nes tave kita pusė tiesiog išnaudos (jei yra gudri) arba elgsis lygiai taip pat, kaip tu, ir todėl abu liksite nieko nepešę.

-Kontroliuok emocijas bendraudamas su įvairiomis įstaigomis, kompanijomis. Visi žinome, kiek daug nervų gali kainuoti bendravimas su valstybinėmis įstaigomis ar kokia nors draudimo kompanija. Dažnai tokių organizacijų tikslas būna tiesiog „užknisti“ žmogų, kad šis daugiau jiems neskambintų/nerašytų ir nekeltų savo reikalavimų. Išlik ramus, žinok, kas tau priklauso ir tau tikrai seksis labiau, nei leidžiant neigiamą energiją.

Tikiuosi, kad šie patarimai bus naudingi. Jei turi kokių nors minčių ar klausimų, būtinai rašyk juos po šiuos straipsniu esančiame komentarų skyriuje.

Remigijus,
Cepelinas.co.uk

 (Komentarų: 1)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: