Vilniaus oro uoste bus galima leistis ir esant ypatingoms oro sąlygoms  

VĮ Tarptautinio Vilniaus oro uosto (TVOU) orlaivių kilimo ir tūpimo takui pirmą kartą Baltijos šalyse suteikta II-oji tiksliojo artėjimo tūpti kategorija (CAT II). Nuo šiol orlaiviai čia galės leistis prie ypatingų meteorologinių sąlygų - tūpimo procesas tapo dar saugesnis.

Dėl sudėtingų meteorologinių sąlygų, orlaiviai pagrindiniame Lietuvos oro uoste iki šiol negalėjo tūpti vidutiniškai 14 dienų per metus. Įdiegus naują sistemą, netinkamų orlaiviams tūpti dienų skaičius sumažintas per pusę – vidutiniškai iki 7 dienų per metus. Turėdamas II-ąją tiksliojo artėjimo tūpti kategoriją, TVOU galės priimti orlaivius iš Kauno, Rygos, Talino, bei kitų oro uostų, kai juose bus nepalankus oras leistis.

„Įdiegus aukštesnės kategorijos technines priemones, orlaivio vadui bus lengviau leistis oro uoste, dėl to, esant blogoms oro sąlygoms, sumažės orlaivių prastovos. Tai didins skrydžių saugą ir oro uosto patrauklumą naujoms aviakompanijoms“, - sako Vilniaus oro uosto Infrastruktūros departamento direktorius Darius Okunevičius. Jis pabrėžia, kad norint dirbti su kai kuriomis skrydžių bendrovėmis, CAT II yra privaloma sąlyga, nes turint šią kategoriją, galima joms pasiūlyti didesnę ekonominę naudą - padaugėja dienų ir valandų, kai oro uoste gali leistis orlaiviai.

Civilinės aviacijos administracija (CAA), po metus laiko trukusių procedūrų, pripažino Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo taką tinkamu naudoti pagal II–osios kategorijos tiksliojo artėjimo tūpti procedūras ir išdavė Civilinio aerodromo tinkamumo naudoti pažymėjimą. Toks pažymėjimas Lietuvoje ir Baltijos šalyse išduotas pirmą kartą.

Oro uostų kilimo ir tūpimo takai gali būti įrengti pagal 3 skirtingas tiksliojo artėjimo tūpti kategorijas. Atsižvelgiant į skrydžių intensyvumą, įrangos naudojimo ir priežiūros kaštus bei meteorologinius veiksnius, Vilniaus oro uoste III-osios kategorijos kol kas siekti neketinama.

www.anglija.lt

Anglija.lt naujienas ar jų dalį publikuoti ir/ar kitaip naudoti be raštiško "Anglija.lt Ltd." sutikimo draudžiama.

VĮ Tarptautinio Vilniaus oro uosto (TVOU) orlaivių kilimo ir tūpimo takui pirmą kartą Baltijos šalyse suteikta II-oji tiksliojo artėjimo tūpti kategorija (CAT II). Nuo šiol orlaiviai čia galės leistis prie ypatingų meteorologinių sąlygų - tūpimo procesas tapo dar saugesnis.

Dėl sudėtingų meteorologinių sąlygų, orlaiviai pagrindiniame Lietuvos oro uoste iki šiol negalėjo tūpti vidutiniškai 14 dienų per metus. Įdiegus naują sistemą, netinkamų orlaiviams tūpti dienų skaičius sumažintas per pusę – vidutiniškai iki 7 dienų per metus. Turėdamas II-ąją tiksliojo artėjimo tūpti kategoriją, TVOU galės priimti orlaivius iš Kauno, Rygos, Talino, bei kitų oro uostų, kai juose bus nepalankus oras leistis.

„Įdiegus aukštesnės kategorijos technines priemones, orlaivio vadui bus lengviau leistis oro uoste, dėl to, esant blogoms oro sąlygoms, sumažės orlaivių prastovos. Tai didins skrydžių saugą ir oro uosto patrauklumą naujoms aviakompanijoms“, - sako Vilniaus oro uosto Infrastruktūros departamento direktorius Darius Okunevičius. Jis pabrėžia, kad norint dirbti su kai kuriomis skrydžių bendrovėmis, CAT II yra privaloma sąlyga, nes turint šią kategoriją, galima joms pasiūlyti didesnę ekonominę naudą - padaugėja dienų ir valandų, kai oro uoste gali leistis orlaiviai.

Civilinės aviacijos administracija (CAA), po metus laiko trukusių procedūrų, pripažino Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo taką tinkamu naudoti pagal II–osios kategorijos tiksliojo artėjimo tūpti procedūras ir išdavė Civilinio aerodromo tinkamumo naudoti pažymėjimą. Toks pažymėjimas Lietuvoje ir Baltijos šalyse išduotas pirmą kartą.

Oro uostų kilimo ir tūpimo takai gali būti įrengti pagal 3 skirtingas tiksliojo artėjimo tūpti kategorijas. Atsižvelgiant į skrydžių intensyvumą, įrangos naudojimo ir priežiūros kaštus bei meteorologinius veiksnius, Vilniaus oro uoste III-osios kategorijos kol kas siekti neketinama.

 (Komentarų: 2)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: