Vis daugiau vaikų iš R. Europos po „Brexit“ referendumo mokykloje susiduria su patyčiomis - Anglija.lt
 

Vis daugiau vaikų iš R. Europos po „Brexit“ referendumo mokykloje susiduria su patyčiomis 

Anglijos ir Škotijos mokyklose besimokantys vaikai iš Rytų Europos šalių nuo „Brexit“ referendumo vis labiau susiduria su rasizmu ir ksenofobija. Kai kurie teigia, kad mokytojai nesugeba jų apsaugoti, o kartais net ir patys tyčiojasi, rodo neseniai atliktas tyrimas.

Strathclyde'o universiteto atliktas tyrimas parodė, kad 77 proc. apklaustų mokinių nurodė susidūrę su rasizmu, ksenofobija ir patyčiomis, tačiau dažnai tai būna pateikiama kaip nekaltas geraširdiškas pajuokavimas. Iš tokių mokinių 49 proc. nurodė, kad incidentų padaugėjo po 2016 metais įvykusio „Brexit“ referendumo.

Mokiniai tyrėjams pasakojo, kad gatvėje ar viešajame transporte susiduria su apžodžiavimu. Taip pat būta ir fizinių išpuolių, tačiau vaikai teigė, kad dauguma incidentų įvyko mokykloje. Kai kurie jų kaltino mokytojus ignoruojant tokius incidentus. O kai kurie mokytojai neva net kartu juokdavosi ir prisidėdavo prie patyčių.

Tyrimo ataskaitos autorė Daniela Sime sakė, kad tokie išpuoliai ir kai kurių mokytojų nesugebėjimas įsikišti turi įtakos mokinių psichinei sveikatai ir priklausomumo JK jausmui.

Mokinių apklausa buvo atlikta nuo 2016 metų spalio iki praėjusių metų gegužės. Joje dalyvavo daugiau nei tūkstantis 12–18 metų mokinių. Daugiausia tai buvo vaikai iš Lenkijos, Rumunijos ir Lietuvos, kurie Jungtinėje Karalystė gyveno mažiausiai trejus metus.

Viena mokinė tyrėjams pasakojo: „Mano senoje mokykloje kai kas laidė ksenofobinius komentarus apie mano tautybę ir mėgino nudeginti man plaukus. Pernai mano dabartinėje mokykloje grupelė mokinių mane sekiojo ir skandavo „Ukip“ ir liepė man nešdintis į savo šalį“.

„Iš manęs tyčiojosi nuo šešerių ir dvylikos metų amžiaus. Į mane mėtė akmenis, skleidė gandus, vogdavo mano daiktus. Iš manęs tyčiojosi ir keikė tiesiog dėl to, kad esu lenkas“, – pasakojo kitas mokinys.

Anglijos ir Škotijos mokyklose besimokantys vaikai iš Rytų Europos šalių nuo „Brexit“ referendumo vis labiau susiduria su rasizmu ir ksenofobija. Kai kurie teigia, kad mokytojai nesugeba jų apsaugoti, o kartais net ir patys tyčiojasi, rodo neseniai atliktas tyrimas.

Strathclyde'o universiteto atliktas tyrimas parodė, kad 77 proc. apklaustų mokinių nurodė susidūrę su rasizmu, ksenofobija ir patyčiomis, tačiau dažnai tai būna pateikiama kaip nekaltas geraširdiškas pajuokavimas. Iš tokių mokinių 49 proc. nurodė, kad incidentų padaugėjo po 2016 metais įvykusio „Brexit“ referendumo.

Mokiniai tyrėjams pasakojo, kad gatvėje ar viešajame transporte susiduria su apžodžiavimu. Taip pat būta ir fizinių išpuolių, tačiau vaikai teigė, kad dauguma incidentų įvyko mokykloje. Kai kurie jų kaltino mokytojus ignoruojant tokius incidentus. O kai kurie mokytojai neva net kartu juokdavosi ir prisidėdavo prie patyčių.

Tyrimo ataskaitos autorė Daniela Sime sakė, kad tokie išpuoliai ir kai kurių mokytojų nesugebėjimas įsikišti turi įtakos mokinių psichinei sveikatai ir priklausomumo JK jausmui.

Mokinių apklausa buvo atlikta nuo 2016 metų spalio iki praėjusių metų gegužės. Joje dalyvavo daugiau nei tūkstantis 12–18 metų mokinių. Daugiausia tai buvo vaikai iš Lenkijos, Rumunijos ir Lietuvos, kurie Jungtinėje Karalystė gyveno mažiausiai trejus metus.

Viena mokinė tyrėjams pasakojo: „Mano senoje mokykloje kai kas laidė ksenofobinius komentarus apie mano tautybę ir mėgino nudeginti man plaukus. Pernai mano dabartinėje mokykloje grupelė mokinių mane sekiojo ir skandavo „Ukip“ ir liepė man nešdintis į savo šalį“.

„Iš manęs tyčiojosi nuo šešerių ir dvylikos metų amžiaus. Į mane mėtė akmenis, skleidė gandus, vogdavo mano daiktus. Iš manęs tyčiojosi ir keikė tiesiog dėl to, kad esu lenkas“, – pasakojo kitas mokinys.

 (Komentarų: 2)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: