Kur dingo „Linavos“ milijonai? - Anglija.lt
 

Kur dingo „Linavos“ milijonai? 


Iki šiol garsėjusiai galia ir turtais, Lietuvos vežėjus vienijančiai asociacijai „Linava“ gresia skilimas. Ir net bankrotas. Tokios žinios atskrieja ne tik iš asociacijos narių, bet ir iš su „Linava“ glaudžius finansinius ryšius palaikančių bankų.
Pastaruoju metu visoje Lietuvoje vykstančiuose priešrinkiminiuose vežėjų susirinkimuose verda aistros ir asociacijos vadovų vardu metami vis rimtesni kaltinimai nusikalstamu išlaidavimu, savų kompanijų ir giminių protegavimu.

Tai, kad ne viskas gerai ne tik pačioje asociacijoje, bet ypač jai pavaldžioje bendrovėje – „Linavos“ servisas, Alfa.lt skundėsi net kelių bankų atstovai. Jie įtaria, kad bendrovei „Linavos“ servisas, kuriai bankai yra suteikę paskolų ir atidarę kreditinę liniją, netrukus gali būti paskelbtas bankrotas. Dar jie skundėsi, kad niekas iš „Linavos“ su jais šiais klausimais kalbėti nesiteikia. Neva „Linavos“ serviso valdybos veikla sustabdyta, o pagrindinis laiduotojas „Linava“ negali priimti sprendimų, nes tarpuvaldžiu šių klausimų nėra kam spręsti.

Išlaidauta iš peties
Vežėjų susirinkime prabilta, kad ilgametis asociacijos vadovas Algimantas Kondrusevičius asociacijos ir „Linavos“ serviso lėšomis nuolat remia ne tik savo įmonę „Transvelas“, bet ir žmonos „Jeruzalės galeriją“. Pirkdamas dovanas ir suvenyrus iš žmonai priklausančios galerijos, kalbama, jau paliko ten daugiau nei milijoną asociacijai priklausančių litų.
Garbingiausią vietą šioje asociacijoje užimantys žmonės – prezidiumo nariai – turi milžiniškų skolų tiek asociacijai, tiek „Linavos“ servisui.

Štai asociacijos viceprezidento Jono Grybausko įmonė „Litmazsevis“ skolinga daugiau kaip 1 mln. Lt. Prezidiumo nario Broniaus Malinausko bendrovė „Kalchas“ – 395 tūkst. Lt. Kito nario – „Refta“ vadovo Artūro Grigaliūno – 134 tūkst. Lt. Pačia didžiausia skolininke laikoma Kęstučio Šarkausko valdyta, bet vėliau parduota įmonė „Baltijos vilkikai“ – ji skolinga daugiau kaip milijoną. Viską kartu sudėjus prezidiumo narių skola siekia 2,776 mln. Lt.
Kiti asociacijos nariai taip pat skolingi beveik milijoną.

Skolinga „Linavos“ servisui dar neseniai buvo ir paties prezidento bendrovė „Transvelas“, tačiau prieš kurį laiką, pasakojama, A. Kondrusevičius sugalvojo planą kodiniu pavadinimu „Labdara“. Jis beldėsi į ES labdaros organizacijas, veždavo ją į Lietuvos ligonines ir poliklinikas, tuo tarpu pati asociacija už kiekvieną labdaros atgabenimą sumokėdavo 14–20 tūkst. Lt. Vėliau žengtas dar vienas žingsnis – buvo sudaryta sutartis su savo vadovaujama asociacija „Linava“, kuri per praėjusius metus už labdaros pervežimus savo prezidento bendrovei sumokėjo apie pusę milijono litų.

Bankrotu alsuojanti bendrovė „Linavos“ servisas , nevykdanti jokių pervežimų, pernai ėmė ir lizingo būdu įsigijo „Samro“ tentinę puspriekabę už 23 tūkst. eurų ir perdavė ją A. Kondrusevičiaus bendrovei „Transvelas“ panaudos gavėjo statusu be jokio užmokesčio, suteikiant teisę naudotis ja neribotam laikui.
Į viešumą išplaukus šiai informacijai, dalis asociacijos narių kreipėsi į asociaciją su prašymu gauti į konkrečius su aukščiau minėtais faktais susijusius klausimus. Daugybę klausimų asociacijai ir jos prezidentui pateikė ir Smulkiųjų ir vidutinių vežėjų asociacija.

„Dainos, šokiai, estrada“
„Aš nežinau, galbūt prezidento šeimos nariai ir kiti artimieji yra susitaikę su ta mintimi, kad yra nuolat puotaujama, linksminamasi arba tiesiog girtuokliaujama, kaip sakoma – dainos, šokiai, estrada... Kompaniją visada papuošia dailios merginos tiek Lietuvoje, tiek ir gausių komandiruočių metu. Jei tai būtų daroma už asmeninius pinigus, būtų galima sakyti, kad tai jo (prezidento – Alfa.lt) asmeninis reikalas, bet kai tai daroma už asociacijos, t. y.už visų vežėjų pinigus, tai jau galima kalbėti apie moralę. Galima nesunkiai įvardyti pačias mėgstamiausias vieteles, t. y. viešbučius, kur tai vyksta. O kadangi net neabejoju, kad asociacijos buhalterija vedama tvarkingai, tai nesunkiai galima pakelti sąskaitas bei kvitus su pakankamai įspūdingomis sumomis“, – piktinasi situaciją iš vidaus neblogai žinantis bendrovės „Mobilis Renault Truks“ vadovas K. Šarkauskas. Dar pernai metų pabaigoje jis viešai kreipėsi į asociacijos narius, kaltindamas prezidentą savo kompanijos protegavimu ir savo asmeninių reikalų tvarkymu prisidengiant asociacijos vardu.

Jis mano, kad reikėtų kruopščiai patikrinti „Linavos“ serviso pasirašomus sandorius, įgyjamą ilgalaikį turtą, transporto priemones ir nustatyti, kas ir kokiu pagrindu tuo viskuo naudojasi.
K. Šarkauskas gali pasakoti savą versiją apie tai, kaip buvo panaudotas vežėjų sukauptas Garantinis fondas – specialioje sąskaitoje laikyti 2 mln. Lt.
Pasak jo, tie pinigai taip masino kai kuriuos aukščiau minėtuosius prezidiumo narius ir konkrečių kompanijų vadovus, kad praėjusių metų rugpjūtį fondas buvo patuštintas ir taip padengtos prezidiumo narių skolos.

Vieni kentėjo, o kitiems ir milijonas ne problema
Šiaip jau labai kalbus asociacijos prezidentas A. Kondrusevičius apie „Linavos“ ir jai pavaldaus serviso reikalus su Alfa.lt nenorėjo diskutuoti.
„Devynerius metus viename iš bankų veikia mūsų kreditinė linija. Šiuo metu yra tam tikrų problemų, tačiau patys matote, kas darosi su ekonomika. Be to, čia asociacijos ūkinė veikla, todėl jokių komentarų daugiau nebus“, – nukirto ir padėjo ragelį.

Tačiau kur kas atviresnis buvo viešąjį kreipimąsi išplatinusios Mažųjų ir vidutinių vežėjų asociacijos atsakingas sekretorius Sigitas Česnavičius.
„Per ataskaitinius susirinkimus išryškėjo, kad „Linavos“ servisas turi labai didelių skolų. Be to, bendrovė pirko priemonių, kurios nereikalingos jų veiklai vykdyti. Mes paprašėme, kad iki kongreso būtų atliktas auditas ir išaiškinta, kokios tos skolos“, – sakė jis.

Šios asociacijos nariai taip pat pareikalavo atsakymo, kas nutiko su Garantinio fondo pinigais. Jų teigimu, susirinkimuose jau viešai kalbama, kad prezidiumo nariai net sau negrąžinamas šimtatūkstantines pašalpas iš tų pinigų pasiskyrė.
„Vežėjai nori sužinoti, ką nuveikė „Linavos“ serviso skolų išieškojimo skyrius, kiek jam pinigų pavyko susigrąžinti. Juk mažoms vežėjų įmonėms ir dėl dešimties litų skolos kildavo skandalas, o kitų skolos ir milijoną siekdavo. Asociacijos valdžia viską kontroliuodavo – jei tu tik skolingas šiek tiek, neišduoda TIR ar uždaro kuro korteles. Po patikrinimo iškart bus matyti, kas turi didelių skolų, o kam buvo nuolaidžiaujama“, – Alfa.lt teigė S. Česnavičius.

Pasak jo, krizės metu įmonės kiekvieną centą skaičiuodavo.
„Ne vienas verslininkas ėjo į „Linavą“ prašydamas paramos, paskolų, kad galėtų įsiskolinimus lizingo bendrovėms dengti. Niekas jokios pagalbos nesulaukė. Tuo tarpu tarp savų kursavo milžiniškos sumos“, – piktinosi asociacijos narys.
Jo įsitikinimu, jei jie taip savo įmonėse šeimininkautų, seniai būtų bankrutavę ir cypėje sėdėtų.
S. Česnavičiaus įsitikinimu, paprastos revizijos, kurią jiems pažadėjo „Linavos“ prezidentas, čia neužteks. Jie siekia, kad būtų atliktas išsamus auditas.

„Man nesvarbu, kas vadovas, gali būti ir tie patys. Dabar mums svarbiausia, kad būtų sugrąžinti asociacijos narių surinkti pinigai. Jie kompetenciją turi didelę, ir darbo nemažai padarė, tačiau jie įtikėjo, kad jie nepakeičiami, kad jie mūsų pinigus pradėjo naudoti kaip savo ir patys daryti taip, kaip jiems patiems, o ne asociacijos nariams naudinga“, – teigė Alfa.lt pašnekovas.
Pabaigai – apie kai kurių „Linavos“ vadovų atlyginimus. Vieša paslaptis, kad asociacijos generalinis sekretorius Valdas Gilys kas mėnesį iš „Linavos“ pasiima po 24 tūkst. Lt atlyginimo. Kiek uždirba pats prezidentas – galima tik nujausti.


Iki šiol garsėjusiai galia ir turtais, Lietuvos vežėjus vienijančiai asociacijai „Linava“ gresia skilimas. Ir net bankrotas. Tokios žinios atskrieja ne tik iš asociacijos narių, bet ir iš su „Linava“ glaudžius finansinius ryšius palaikančių bankų.
Pastaruoju metu visoje Lietuvoje vykstančiuose priešrinkiminiuose vežėjų susirinkimuose verda aistros ir asociacijos vadovų vardu metami vis rimtesni kaltinimai nusikalstamu išlaidavimu, savų kompanijų ir giminių protegavimu.

Tai, kad ne viskas gerai ne tik pačioje asociacijoje, bet ypač jai pavaldžioje bendrovėje – „Linavos“ servisas, Alfa.lt skundėsi net kelių bankų atstovai. Jie įtaria, kad bendrovei „Linavos“ servisas, kuriai bankai yra suteikę paskolų ir atidarę kreditinę liniją, netrukus gali būti paskelbtas bankrotas. Dar jie skundėsi, kad niekas iš „Linavos“ su jais šiais klausimais kalbėti nesiteikia. Neva „Linavos“ serviso valdybos veikla sustabdyta, o pagrindinis laiduotojas „Linava“ negali priimti sprendimų, nes tarpuvaldžiu šių klausimų nėra kam spręsti.

Išlaidauta iš peties
Vežėjų susirinkime prabilta, kad ilgametis asociacijos vadovas Algimantas Kondrusevičius asociacijos ir „Linavos“ serviso lėšomis nuolat remia ne tik savo įmonę „Transvelas“, bet ir žmonos „Jeruzalės galeriją“. Pirkdamas dovanas ir suvenyrus iš žmonai priklausančios galerijos, kalbama, jau paliko ten daugiau nei milijoną asociacijai priklausančių litų.
Garbingiausią vietą šioje asociacijoje užimantys žmonės – prezidiumo nariai – turi milžiniškų skolų tiek asociacijai, tiek „Linavos“ servisui.

Štai asociacijos viceprezidento Jono Grybausko įmonė „Litmazsevis“ skolinga daugiau kaip 1 mln. Lt. Prezidiumo nario Broniaus Malinausko bendrovė „Kalchas“ – 395 tūkst. Lt. Kito nario – „Refta“ vadovo Artūro Grigaliūno – 134 tūkst. Lt. Pačia didžiausia skolininke laikoma Kęstučio Šarkausko valdyta, bet vėliau parduota įmonė „Baltijos vilkikai“ – ji skolinga daugiau kaip milijoną. Viską kartu sudėjus prezidiumo narių skola siekia 2,776 mln. Lt.
Kiti asociacijos nariai taip pat skolingi beveik milijoną.

Skolinga „Linavos“ servisui dar neseniai buvo ir paties prezidento bendrovė „Transvelas“, tačiau prieš kurį laiką, pasakojama, A. Kondrusevičius sugalvojo planą kodiniu pavadinimu „Labdara“. Jis beldėsi į ES labdaros organizacijas, veždavo ją į Lietuvos ligonines ir poliklinikas, tuo tarpu pati asociacija už kiekvieną labdaros atgabenimą sumokėdavo 14–20 tūkst. Lt. Vėliau žengtas dar vienas žingsnis – buvo sudaryta sutartis su savo vadovaujama asociacija „Linava“, kuri per praėjusius metus už labdaros pervežimus savo prezidento bendrovei sumokėjo apie pusę milijono litų.

Bankrotu alsuojanti bendrovė „Linavos“ servisas , nevykdanti jokių pervežimų, pernai ėmė ir lizingo būdu įsigijo „Samro“ tentinę puspriekabę už 23 tūkst. eurų ir perdavė ją A. Kondrusevičiaus bendrovei „Transvelas“ panaudos gavėjo statusu be jokio užmokesčio, suteikiant teisę naudotis ja neribotam laikui.
Į viešumą išplaukus šiai informacijai, dalis asociacijos narių kreipėsi į asociaciją su prašymu gauti į konkrečius su aukščiau minėtais faktais susijusius klausimus. Daugybę klausimų asociacijai ir jos prezidentui pateikė ir Smulkiųjų ir vidutinių vežėjų asociacija.

„Dainos, šokiai, estrada“
„Aš nežinau, galbūt prezidento šeimos nariai ir kiti artimieji yra susitaikę su ta mintimi, kad yra nuolat puotaujama, linksminamasi arba tiesiog girtuokliaujama, kaip sakoma – dainos, šokiai, estrada... Kompaniją visada papuošia dailios merginos tiek Lietuvoje, tiek ir gausių komandiruočių metu. Jei tai būtų daroma už asmeninius pinigus, būtų galima sakyti, kad tai jo (prezidento – Alfa.lt) asmeninis reikalas, bet kai tai daroma už asociacijos, t. y.už visų vežėjų pinigus, tai jau galima kalbėti apie moralę. Galima nesunkiai įvardyti pačias mėgstamiausias vieteles, t. y. viešbučius, kur tai vyksta. O kadangi net neabejoju, kad asociacijos buhalterija vedama tvarkingai, tai nesunkiai galima pakelti sąskaitas bei kvitus su pakankamai įspūdingomis sumomis“, – piktinasi situaciją iš vidaus neblogai žinantis bendrovės „Mobilis Renault Truks“ vadovas K. Šarkauskas. Dar pernai metų pabaigoje jis viešai kreipėsi į asociacijos narius, kaltindamas prezidentą savo kompanijos protegavimu ir savo asmeninių reikalų tvarkymu prisidengiant asociacijos vardu.

Jis mano, kad reikėtų kruopščiai patikrinti „Linavos“ serviso pasirašomus sandorius, įgyjamą ilgalaikį turtą, transporto priemones ir nustatyti, kas ir kokiu pagrindu tuo viskuo naudojasi.
K. Šarkauskas gali pasakoti savą versiją apie tai, kaip buvo panaudotas vežėjų sukauptas Garantinis fondas – specialioje sąskaitoje laikyti 2 mln. Lt.
Pasak jo, tie pinigai taip masino kai kuriuos aukščiau minėtuosius prezidiumo narius ir konkrečių kompanijų vadovus, kad praėjusių metų rugpjūtį fondas buvo patuštintas ir taip padengtos prezidiumo narių skolos.

Vieni kentėjo, o kitiems ir milijonas ne problema
Šiaip jau labai kalbus asociacijos prezidentas A. Kondrusevičius apie „Linavos“ ir jai pavaldaus serviso reikalus su Alfa.lt nenorėjo diskutuoti.
„Devynerius metus viename iš bankų veikia mūsų kreditinė linija. Šiuo metu yra tam tikrų problemų, tačiau patys matote, kas darosi su ekonomika. Be to, čia asociacijos ūkinė veikla, todėl jokių komentarų daugiau nebus“, – nukirto ir padėjo ragelį.

Tačiau kur kas atviresnis buvo viešąjį kreipimąsi išplatinusios Mažųjų ir vidutinių vežėjų asociacijos atsakingas sekretorius Sigitas Česnavičius.
„Per ataskaitinius susirinkimus išryškėjo, kad „Linavos“ servisas turi labai didelių skolų. Be to, bendrovė pirko priemonių, kurios nereikalingos jų veiklai vykdyti. Mes paprašėme, kad iki kongreso būtų atliktas auditas ir išaiškinta, kokios tos skolos“, – sakė jis.

Šios asociacijos nariai taip pat pareikalavo atsakymo, kas nutiko su Garantinio fondo pinigais. Jų teigimu, susirinkimuose jau viešai kalbama, kad prezidiumo nariai net sau negrąžinamas šimtatūkstantines pašalpas iš tų pinigų pasiskyrė.
„Vežėjai nori sužinoti, ką nuveikė „Linavos“ serviso skolų išieškojimo skyrius, kiek jam pinigų pavyko susigrąžinti. Juk mažoms vežėjų įmonėms ir dėl dešimties litų skolos kildavo skandalas, o kitų skolos ir milijoną siekdavo. Asociacijos valdžia viską kontroliuodavo – jei tu tik skolingas šiek tiek, neišduoda TIR ar uždaro kuro korteles. Po patikrinimo iškart bus matyti, kas turi didelių skolų, o kam buvo nuolaidžiaujama“, – Alfa.lt teigė S. Česnavičius.

Pasak jo, krizės metu įmonės kiekvieną centą skaičiuodavo.
„Ne vienas verslininkas ėjo į „Linavą“ prašydamas paramos, paskolų, kad galėtų įsiskolinimus lizingo bendrovėms dengti. Niekas jokios pagalbos nesulaukė. Tuo tarpu tarp savų kursavo milžiniškos sumos“, – piktinosi asociacijos narys.
Jo įsitikinimu, jei jie taip savo įmonėse šeimininkautų, seniai būtų bankrutavę ir cypėje sėdėtų.
S. Česnavičiaus įsitikinimu, paprastos revizijos, kurią jiems pažadėjo „Linavos“ prezidentas, čia neužteks. Jie siekia, kad būtų atliktas išsamus auditas.

„Man nesvarbu, kas vadovas, gali būti ir tie patys. Dabar mums svarbiausia, kad būtų sugrąžinti asociacijos narių surinkti pinigai. Jie kompetenciją turi didelę, ir darbo nemažai padarė, tačiau jie įtikėjo, kad jie nepakeičiami, kad jie mūsų pinigus pradėjo naudoti kaip savo ir patys daryti taip, kaip jiems patiems, o ne asociacijos nariams naudinga“, – teigė Alfa.lt pašnekovas.
Pabaigai – apie kai kurių „Linavos“ vadovų atlyginimus. Vieša paslaptis, kad asociacijos generalinis sekretorius Valdas Gilys kas mėnesį iš „Linavos“ pasiima po 24 tūkst. Lt atlyginimo. Kiek uždirba pats prezidentas – galima tik nujausti.

 (Komentarų: 0)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: