Lietuvoje labiausiai prasiskolinusios - statybų ir transporto įmonės - Anglija.lt
 

Lietuvoje labiausiai prasiskolinusios - statybų ir transporto įmonės 

Praėjusieji metai finansiškai sunkiausi buvo transporto bei nekilnojamojo turto ir statybų sektoriuose dirbančioms įmonėms. Šiose dviejose srityse veikiančios įmonės sudarė net apie 60 proc. visų verslo skolininkų. Mokiausiomis išliko paslaugų bei pramonės srityse dirbančios bendrovės – skelbia skolų išieškojimo biuras "Inter Credit".

"Transporto ir statybų versluose dirbančios įmonės turi daugiausiai finansinių problemų. Logistikos įmonės vėlavo atsiskaityti ne tik su bankais, tačiau vėlavo ir atsiskaitymai už degalus, transporto remontą, detales bei kita. Tačiau, vežėjai ir patys yra tarp tų, su kuriais labiausiai vėluojama atsiskaityti. Taigi, tai lyg užburtas ratas: su jais vėluoja atsiskaityti užsakovai, jie vėluoja atsiskaityti su savo kreditoriais. Kalbant apie statytojus, skolos šioje sferoje kaupiasi dėl didėjančio tyčinių bankrotų skaičiaus. Įmonės pačios išsikelia bankroto bylas, siekdamos atsikratyti skolų naštos. Tyčinio bankroto atveju labiausia nukenčia smulkūs subrangovai bei statybinių medžiagų prekeiviai, tai neigiamai atsiliepia ir stambiausioms šalies statybų įmonėms, kurios taip pat neišvengia skolų" – situaciją skolininkų rinkoje komentavo "Inter Credit" direktorius Andrius Bieliūnas.

Pagal skolų išieškojimo biuro "Inter Credit" duomenis, pažeidžiamiausios 2008 metais buvo smulkios statybų ir transporto įmonės, veikiančios išskirtinai Lietuvos rinkoje bei priklausomos nuo vieno ar kelių stambesnių užsakovų. Tarptautinės įmonės lengviau adaptavosi prie pasikeitusių rinkos sąlygų ir rimtesnių finansinių problemų kol kas nepatyrė. Nuo II- ojo metų pusmečio smarkiai išaugo ir medienos bei mažmeninės prekybos srityse dirbančių įmonių skolų portfeliai.

Mažiausiai praėjusiais metais prasiskolino žemės ūkio bei paslaugų sektorius,o taip pat pramonės srityse veikiančios bendrovės. Tiesa, kai kurių gamybinių įmonių įsiskolinimo rodikliai sparčiai pradėjo blogėti nuo antrosios metų pusės. Ypač rizikingai pradėtos vertinti statybinių medžiagų bei chemijos pramonėje veikiantys gamintojai. Dėl ženkliai sumažėjusios produkcijos paklausos, vėluojančių užsakovų atsiskaitymų, kompanijų įsiskolinimai sparčiai didėjo.

"Tikėtina, kad ir šiais metais skolininkų rinkoje vyraus panačios tendencijos. Transporto ir statybų sektorių skolos toliau sparčiai auga. Ko gero, dalis įmonių nebepakels įsiskolinimų naštos ir bus priverstos sustabdyti veiklą bei išsikelti bankroto bylas. Tokiu atveju, "skolų šleifas" turėtų labiau paliesti ir visus kitus sektorius"- prognozavo "Inter Credit" direktorius Andrius Bieliūnas.

Praėjusieji metai finansiškai sunkiausi buvo transporto bei nekilnojamojo turto ir statybų sektoriuose dirbančioms įmonėms. Šiose dviejose srityse veikiančios įmonės sudarė net apie 60 proc. visų verslo skolininkų. Mokiausiomis išliko paslaugų bei pramonės srityse dirbančios bendrovės – skelbia skolų išieškojimo biuras "Inter Credit".

"Transporto ir statybų versluose dirbančios įmonės turi daugiausiai finansinių problemų. Logistikos įmonės vėlavo atsiskaityti ne tik su bankais, tačiau vėlavo ir atsiskaitymai už degalus, transporto remontą, detales bei kita. Tačiau, vežėjai ir patys yra tarp tų, su kuriais labiausiai vėluojama atsiskaityti. Taigi, tai lyg užburtas ratas: su jais vėluoja atsiskaityti užsakovai, jie vėluoja atsiskaityti su savo kreditoriais. Kalbant apie statytojus, skolos šioje sferoje kaupiasi dėl didėjančio tyčinių bankrotų skaičiaus. Įmonės pačios išsikelia bankroto bylas, siekdamos atsikratyti skolų naštos. Tyčinio bankroto atveju labiausia nukenčia smulkūs subrangovai bei statybinių medžiagų prekeiviai, tai neigiamai atsiliepia ir stambiausioms šalies statybų įmonėms, kurios taip pat neišvengia skolų" – situaciją skolininkų rinkoje komentavo "Inter Credit" direktorius Andrius Bieliūnas.

Pagal skolų išieškojimo biuro "Inter Credit" duomenis, pažeidžiamiausios 2008 metais buvo smulkios statybų ir transporto įmonės, veikiančios išskirtinai Lietuvos rinkoje bei priklausomos nuo vieno ar kelių stambesnių užsakovų. Tarptautinės įmonės lengviau adaptavosi prie pasikeitusių rinkos sąlygų ir rimtesnių finansinių problemų kol kas nepatyrė. Nuo II- ojo metų pusmečio smarkiai išaugo ir medienos bei mažmeninės prekybos srityse dirbančių įmonių skolų portfeliai.

Mažiausiai praėjusiais metais prasiskolino žemės ūkio bei paslaugų sektorius,o taip pat pramonės srityse veikiančios bendrovės. Tiesa, kai kurių gamybinių įmonių įsiskolinimo rodikliai sparčiai pradėjo blogėti nuo antrosios metų pusės. Ypač rizikingai pradėtos vertinti statybinių medžiagų bei chemijos pramonėje veikiantys gamintojai. Dėl ženkliai sumažėjusios produkcijos paklausos, vėluojančių užsakovų atsiskaitymų, kompanijų įsiskolinimai sparčiai didėjo.

"Tikėtina, kad ir šiais metais skolininkų rinkoje vyraus panačios tendencijos. Transporto ir statybų sektorių skolos toliau sparčiai auga. Ko gero, dalis įmonių nebepakels įsiskolinimų naštos ir bus priverstos sustabdyti veiklą bei išsikelti bankroto bylas. Tokiu atveju, "skolų šleifas" turėtų labiau paliesti ir visus kitus sektorius"- prognozavo "Inter Credit" direktorius Andrius Bieliūnas.

 (Komentarų: 0)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: