Lietuvoje sparčiai daugėja darbo imigrantų, valstybė tam nėra pasirengusi - Anglija.lt
 

Lietuvoje sparčiai daugėja darbo imigrantų, valstybė tam nėra pasirengusi 

Lietuvoje sparčiai daugėja darbo imigrantų iš užsienio, tačiau valstybė nėra pasirengusi spręsti šios tendencijos sukeliamų problemų ir ypač ryškėjančių modernios vergovės apraiškų.

Tai trečiadienį pareiškė Vilniaus miesto vyriausiojo policijos komisariato viešosios policijos Migracijos tarnybos viršininkas Gintaras Bagužis ir Valstybinės darbo inspekcijos (VDI) Vilniaus skyriaus vedėjas Vilius Mačiulaitis, kurie pristatė probleminius užsieniečių darbo Lietuvoje pavyzdžius ir supažindino su darbo migracijos valstybei keliamais iššūkiais.

"Kalbant apie užsieniečių nelegalų darbą VDI susiduria su ypatingu iššūkiu. Šiandien mes jau galime kalbėti apie tai, kad užsieniečių nelegalus darbas Lietuvoje yra labai opi problema. Užsieniečių nelegalaus darbo formų ir apraiškų kaskart atsiranda vis įvairesnių", - žurnalistams sakė V.Mačiulaitis.

Pasak jo, kalbėti apie šias problemas paskatino pastaruoju metu išaiškintas atvejis, kai darbui statybose apie 60 kinų į Lietuvą atsivežusi įmonė nelegaliai juos pernuomavo kitoms įmonėms.

Įmonė "Labour and construction services" (Darbo ir statybų paslaugos), pasak V.Mačiulaičio, iš Kinijos legaliai atsivežė kvalifikuotų statybų darbininkų, tačiau, užuot juos įdarbinusi pagal paskirtį, juos išnuomavo kitoms įmonėms dirbti paukštynuose. Ji viešai skelbdavo, kad teikia kinų darbininkų nuomos paslaugas.

G.Bagužio teigimu, kinų atlyginimai, kuriuos mokėdavo "Labour and construction services", siekdavo apie 2 tūkst. litų, o už nuomą gautas pelnas siekdavo beveik 100 proc.

Įmonė, kuri įsivežė kiniečius, buvo patraukta administracinėn atsakomybėm, už kiekvieną nelegaliai išnuomotą žmogų jai gręsia bauda nuo 3 iki 10 tūkst. litų.

"Matome didžiulę riziką, kad ateityje taip pat prisidengiant, gaunant darbo leidimus gali atsirasti daugiau įmonių, kurios pasinaudos panašiu modeliu, atsiveš užsienio piliečius, kurie bus išdalinti, išnuomoti ar pernuomoti kitoms įmonėms", - kalbėjo V.Mačiulaitis.

Pasak jo, ne ES šalių piliečiai Lietuvoje gali dirbti gavę darbo leidimą ir leidimą gyventi, tačiau jie turi užsiimti būtent ta veikla, kuriai yra gavę leidimą, kitaip tai gali būti vertintina kaip viena iš nelegalaus darbo apraiškų.

"Turint omeny užsieniečių atvykstančių dirbti į Lietuvą tendencijų augimą, mes galime sakyti, kad labai artimoje ateityje jų skaičius gali siekti ir dešimtis tūkstančių", - konstatavo VDI atstovas.

G.Bagužis akcentavo, kad šis pavyzdys parodo, kad valstybė yra nepasirengusi, jos institucijos stokoja praktikos, kaip spręsti įvairiausias administracines ir socialines problemas, kurios gali iškilti, kai stokojančios atsakomybės įmonės iš bet kokios pasaulio šalies atsigabenančios kalbų nemokančius darbuotojus juos paliktų likimo valiai.

Anot jo, šiuo metu Vilniuje per dieną pateikiama apie 250 iškvietimų iš užsienio, kurių dauguma patenkinama, tuo tarpu pernai šis skaičius siekė 100-150.

Abiejų institucijų atstovai pasigedo aiškios valstybės politikos užsieniečių įdarbinimo klausimais ir prioritetų, iš kokių šalių būtų galima atsivežti darbuotojus.

Lietuvoje sparčiai daugėja darbo imigrantų iš užsienio, tačiau valstybė nėra pasirengusi spręsti šios tendencijos sukeliamų problemų ir ypač ryškėjančių modernios vergovės apraiškų.

Tai trečiadienį pareiškė Vilniaus miesto vyriausiojo policijos komisariato viešosios policijos Migracijos tarnybos viršininkas Gintaras Bagužis ir Valstybinės darbo inspekcijos (VDI) Vilniaus skyriaus vedėjas Vilius Mačiulaitis, kurie pristatė probleminius užsieniečių darbo Lietuvoje pavyzdžius ir supažindino su darbo migracijos valstybei keliamais iššūkiais.

"Kalbant apie užsieniečių nelegalų darbą VDI susiduria su ypatingu iššūkiu. Šiandien mes jau galime kalbėti apie tai, kad užsieniečių nelegalus darbas Lietuvoje yra labai opi problema. Užsieniečių nelegalaus darbo formų ir apraiškų kaskart atsiranda vis įvairesnių", - žurnalistams sakė V.Mačiulaitis.

Pasak jo, kalbėti apie šias problemas paskatino pastaruoju metu išaiškintas atvejis, kai darbui statybose apie 60 kinų į Lietuvą atsivežusi įmonė nelegaliai juos pernuomavo kitoms įmonėms.

Įmonė "Labour and construction services" (Darbo ir statybų paslaugos), pasak V.Mačiulaičio, iš Kinijos legaliai atsivežė kvalifikuotų statybų darbininkų, tačiau, užuot juos įdarbinusi pagal paskirtį, juos išnuomavo kitoms įmonėms dirbti paukštynuose. Ji viešai skelbdavo, kad teikia kinų darbininkų nuomos paslaugas.

G.Bagužio teigimu, kinų atlyginimai, kuriuos mokėdavo "Labour and construction services", siekdavo apie 2 tūkst. litų, o už nuomą gautas pelnas siekdavo beveik 100 proc.

Įmonė, kuri įsivežė kiniečius, buvo patraukta administracinėn atsakomybėm, už kiekvieną nelegaliai išnuomotą žmogų jai gręsia bauda nuo 3 iki 10 tūkst. litų.

"Matome didžiulę riziką, kad ateityje taip pat prisidengiant, gaunant darbo leidimus gali atsirasti daugiau įmonių, kurios pasinaudos panašiu modeliu, atsiveš užsienio piliečius, kurie bus išdalinti, išnuomoti ar pernuomoti kitoms įmonėms", - kalbėjo V.Mačiulaitis.

Pasak jo, ne ES šalių piliečiai Lietuvoje gali dirbti gavę darbo leidimą ir leidimą gyventi, tačiau jie turi užsiimti būtent ta veikla, kuriai yra gavę leidimą, kitaip tai gali būti vertintina kaip viena iš nelegalaus darbo apraiškų.

"Turint omeny užsieniečių atvykstančių dirbti į Lietuvą tendencijų augimą, mes galime sakyti, kad labai artimoje ateityje jų skaičius gali siekti ir dešimtis tūkstančių", - konstatavo VDI atstovas.

G.Bagužis akcentavo, kad šis pavyzdys parodo, kad valstybė yra nepasirengusi, jos institucijos stokoja praktikos, kaip spręsti įvairiausias administracines ir socialines problemas, kurios gali iškilti, kai stokojančios atsakomybės įmonės iš bet kokios pasaulio šalies atsigabenančios kalbų nemokančius darbuotojus juos paliktų likimo valiai.

Anot jo, šiuo metu Vilniuje per dieną pateikiama apie 250 iškvietimų iš užsienio, kurių dauguma patenkinama, tuo tarpu pernai šis skaičius siekė 100-150.

Abiejų institucijų atstovai pasigedo aiškios valstybės politikos užsieniečių įdarbinimo klausimais ir prioritetų, iš kokių šalių būtų galima atsivežti darbuotojus.

 (Komentarų: 0)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: