Lietuvoje surinkti troleibusai - ekologiški ir ekonomiški - Anglija.lt
 

Lietuvoje surinkti troleibusai - ekologiški ir ekonomiški  

Šią savaitę vilniečiai galės įvertinti, kaip sklandžiai rieda Lietuvoje surinkti troleibusai – pirmieji du egzemplioriai išriedės į sostinės gatves.

Spalvos tradicinės

Troleibusai iš tolo atrodo įprastai, nudažyti troleibusams būdingomis spalvomis ir beveik niekuo nesiskiria nuo minios gatvėmis zujančių senukų „Škoda“. Tačiau iš tikrųjų tai gerokai modernesnė transporto priemonė. Bet visa tai matosi tik įlipus į troleibusą.

„Galėjome nudažyti kaip nors kitaip, galvojom apie baltą spalvą, bet juk mūsų „firminės“ spalvos tokios, tai kam daryti revoliuciją“, – pasakojo vienas Vilniaus troleibusų parko darbuotojas.

Prabangus salonas

Akį traukia kur kas prabangesnis salonas, anot darbuotojo - „Gal net per geras“. Salone – 32 sėdimos ir 70 stovimų vietų. Numatyta patogi vieta invalidams.

Dideli ir kiek pritemdyti langai – kad saulė nekepintų keleivių. Kėdės – patogios, su nulenkiamais porankiais, kurių, reikia tikėtis, vandalai nenulupinės be laiko.
Palubėje – bent dešimt specialių plaktukų avarinio stiklo sudaužymui. Troleibusų parko atstovas paramina - „Šituos pririšim“, – tikėtina, kad kitaip juos išvogs per dieną.

„Žiūrėkit, štai čia autobusuose stovi variklio skyriaus spinta, – aiškina darbuotojas, rodydamas į kampą salono gale. – O mes sugebėjom ją nuleisti ir įrengėm papildomų sėdimų vietų.“

Vairuotojams – daugybė patogumų

Vairuotojo darbo vietoje įrengta ne tik atskira klimato kontrolės sistema, bet ir vairuotojo sėdynė šildoma, kad nesušaltų šaltą žiemos rytą, – patogu.

Vietoj paprasto spidometro – lietimui jautrus ekranas su „Windows“ operacine sistema, tačiau meniu - rusų kalba, nes troleibuso valdymo programą sukūrė mūsų rytų kaimynai.

Troleibusuose sumontuota keleivių monitoringo programa. Virš kiekvienų durų sumontuoti specialūs davikliai automatiškai skaičiuoja visus įlipančius ir išlipančius iš troleibuso, o duomenis iš karto GSM ryšiu perduoda į dispečerinę. Taip lengvai galima sekti keleivių srautus, fiksuoti „zuikių“ kiekį, analizuoti, kada ir kokiuose maršrutuose keleivių važiuoja daugiausia. Tikslumas – 95–99 procentai.

Troleibuse sumontuota „juodoji dėžė“ – norint, galima analizuoti visus troleibuso parametrus ar vairuotojo veiksmus. Be to, pirmą kartą bus galima matyti sunaudojamos elektros energijos ataskaitą kiekviename troleibuse atskirai.

„Amber“ išorėje ir viduje sumontuotos vaizdo kameros, kurios nenutrūkstamai transliuoja vaizdą į virš vairuotojo esantį monitorių – galima matyti tai, kas vyksta troleibuso viduje, prie durų ir už jo. Galinio vaizdo kamera turi apšvietimą.

Taupys elektrą ir važiuos be „ūsų“

Gerokai patogiau ir prižiūrėti troleibusą – jo liaudyje vadinami „ūsai“ viduje nebeturi laidų – elektros srovė teka pačių štangų korpusais. Taip kur kas patikimiau. Sumontuota jų apšvietimo sistema – naktį tamsesnėje gatvėje nukritus ūsui neteks aklai įtaikyti jį į vietą.

Įdomu, kad šie troleibusai turi rekuperacijos sistemą – stabdymo metu susikaupusi energija bus paverčiama elektra ir kaupiama troleibuso akumuliatoriuose. Teigiama, kad „Amber“ vartos bent dešimtadaliu mažiau elektros energijos negu dabar naudojami troleibusai.

Tačiau svarbiausia, kad jis galės iki 1 km važiuoti savarankiškai, be išorinio energijos šaltinio. Dabar, nutikus avarijai ar atsiradus kitai kliūčiai, troleibusų eismas paralyžiuojamas, o „Amber“ galės savarankiškai apvažiuoti kliūtį.

Domisi ir užsieniečiai

Vieną tokį troleibusą sumontuoti užtrunka vos 15 dienų. Vienas „Amber Vilnis 12 AC“ kainuoja apie 750 000 litų, tai yra bent trečdaliu pigiau už bet kokį kitą.

Šiuo metu troleibusų parke Vilniuje yra per 300 troleibusų, tačiau vos keletas iš jų –naujesni nei 5 metų amžiaus. O vidutinis troleibusų amžius – daugiau kaip 15 metų.

Planuojama „Amber“ eksportuoti ir į kitas šalis, iš dalies tai ir atsakas skeptikams dėl nelietuviško pavadinimo. Pirmieji šiuo projektu susidomėjo italai ir bulgarai.

Pirmieji du lietuviški „Amber“ į gatves išvažiuos pirmadienį. Pirmiausia jie 11:30 sustos „Europos aikštės“ stotelėje, kur juos galės apžiūrėti vilniečiai, o antradienį jau važinės savais maršrutais. Jeigu „Vilniaus troleibusai“ nepakeis savo planų, vienas važinės 12 maršrutu, kitas – 3, tad smalsiausi jau gali pradėti budėti.

Parengta pagal www.15min.lt informaciją

Šią savaitę vilniečiai galės įvertinti, kaip sklandžiai rieda Lietuvoje surinkti troleibusai – pirmieji du egzemplioriai išriedės į sostinės gatves.

Spalvos tradicinės

Troleibusai iš tolo atrodo įprastai, nudažyti troleibusams būdingomis spalvomis ir beveik niekuo nesiskiria nuo minios gatvėmis zujančių senukų „Škoda“. Tačiau iš tikrųjų tai gerokai modernesnė transporto priemonė. Bet visa tai matosi tik įlipus į troleibusą.

„Galėjome nudažyti kaip nors kitaip, galvojom apie baltą spalvą, bet juk mūsų „firminės“ spalvos tokios, tai kam daryti revoliuciją“, – pasakojo vienas Vilniaus troleibusų parko darbuotojas.

Prabangus salonas

Akį traukia kur kas prabangesnis salonas, anot darbuotojo - „Gal net per geras“. Salone – 32 sėdimos ir 70 stovimų vietų. Numatyta patogi vieta invalidams.

Dideli ir kiek pritemdyti langai – kad saulė nekepintų keleivių. Kėdės – patogios, su nulenkiamais porankiais, kurių, reikia tikėtis, vandalai nenulupinės be laiko.
Palubėje – bent dešimt specialių plaktukų avarinio stiklo sudaužymui. Troleibusų parko atstovas paramina - „Šituos pririšim“, – tikėtina, kad kitaip juos išvogs per dieną.

„Žiūrėkit, štai čia autobusuose stovi variklio skyriaus spinta, – aiškina darbuotojas, rodydamas į kampą salono gale. – O mes sugebėjom ją nuleisti ir įrengėm papildomų sėdimų vietų.“

Vairuotojams – daugybė patogumų

Vairuotojo darbo vietoje įrengta ne tik atskira klimato kontrolės sistema, bet ir vairuotojo sėdynė šildoma, kad nesušaltų šaltą žiemos rytą, – patogu.

Vietoj paprasto spidometro – lietimui jautrus ekranas su „Windows“ operacine sistema, tačiau meniu - rusų kalba, nes troleibuso valdymo programą sukūrė mūsų rytų kaimynai.

Troleibusuose sumontuota keleivių monitoringo programa. Virš kiekvienų durų sumontuoti specialūs davikliai automatiškai skaičiuoja visus įlipančius ir išlipančius iš troleibuso, o duomenis iš karto GSM ryšiu perduoda į dispečerinę. Taip lengvai galima sekti keleivių srautus, fiksuoti „zuikių“ kiekį, analizuoti, kada ir kokiuose maršrutuose keleivių važiuoja daugiausia. Tikslumas – 95–99 procentai.

Troleibuse sumontuota „juodoji dėžė“ – norint, galima analizuoti visus troleibuso parametrus ar vairuotojo veiksmus. Be to, pirmą kartą bus galima matyti sunaudojamos elektros energijos ataskaitą kiekviename troleibuse atskirai.

„Amber“ išorėje ir viduje sumontuotos vaizdo kameros, kurios nenutrūkstamai transliuoja vaizdą į virš vairuotojo esantį monitorių – galima matyti tai, kas vyksta troleibuso viduje, prie durų ir už jo. Galinio vaizdo kamera turi apšvietimą.

Taupys elektrą ir važiuos be „ūsų“

Gerokai patogiau ir prižiūrėti troleibusą – jo liaudyje vadinami „ūsai“ viduje nebeturi laidų – elektros srovė teka pačių štangų korpusais. Taip kur kas patikimiau. Sumontuota jų apšvietimo sistema – naktį tamsesnėje gatvėje nukritus ūsui neteks aklai įtaikyti jį į vietą.

Įdomu, kad šie troleibusai turi rekuperacijos sistemą – stabdymo metu susikaupusi energija bus paverčiama elektra ir kaupiama troleibuso akumuliatoriuose. Teigiama, kad „Amber“ vartos bent dešimtadaliu mažiau elektros energijos negu dabar naudojami troleibusai.

Tačiau svarbiausia, kad jis galės iki 1 km važiuoti savarankiškai, be išorinio energijos šaltinio. Dabar, nutikus avarijai ar atsiradus kitai kliūčiai, troleibusų eismas paralyžiuojamas, o „Amber“ galės savarankiškai apvažiuoti kliūtį.

Domisi ir užsieniečiai

Vieną tokį troleibusą sumontuoti užtrunka vos 15 dienų. Vienas „Amber Vilnis 12 AC“ kainuoja apie 750 000 litų, tai yra bent trečdaliu pigiau už bet kokį kitą.

Šiuo metu troleibusų parke Vilniuje yra per 300 troleibusų, tačiau vos keletas iš jų –naujesni nei 5 metų amžiaus. O vidutinis troleibusų amžius – daugiau kaip 15 metų.

Planuojama „Amber“ eksportuoti ir į kitas šalis, iš dalies tai ir atsakas skeptikams dėl nelietuviško pavadinimo. Pirmieji šiuo projektu susidomėjo italai ir bulgarai.

Pirmieji du lietuviški „Amber“ į gatves išvažiuos pirmadienį. Pirmiausia jie 11:30 sustos „Europos aikštės“ stotelėje, kur juos galės apžiūrėti vilniečiai, o antradienį jau važinės savais maršrutais. Jeigu „Vilniaus troleibusai“ nepakeis savo planų, vienas važinės 12 maršrutu, kitas – 3, tad smalsiausi jau gali pradėti budėti.

Parengta pagal www.15min.lt informaciją

 (Komentarų: 1)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: