Kaip išvengti JK įmonių registro baudų? - Anglija.lt
 

Kaip išvengti JK įmonių registro baudų? 

Vis daugiau lietuvių Jungtinėje Karalystėje steigia savo įmones. Šis faktas džiugina, tačiau neretai įmonės įsteigiamos paskubomis, o direktoriai tiksliai nežino savo pareigų.

Viena svarbiausių direktoriaus pareigų – teikti metines veiklos ataskaitas (angl. accounts) ir duomenis apie įmonę patvirtinančią ataskaitą (angl. confirmation statement) Įmonių registrui (angl. Companies House). Laiku neatlikę šios pareigos, galite ne tik gauti baudą, bet jūsų įmonė gali būti apskritai išbraukta iš Registro.

Nelankstus ir griežtas požiūris

Įmonių registras garsėja kaip itin nelanksti įstaiga. Ne tik lietuviai, bet ir britai dažnai nukenčia dėl nepatikimai veikiančios Įmonių registro svetainės bei negailestingų baudų už klaidas ir vėlavimą pateikti dokumentus.

Skirdamas baudas Įmonių registras nesilaiko principo, jog baudos dydis turėtų būti proporcingas nusižengimui. Dažniausiai yra skiriamos maksimalios baudos, taigi nenustebkite, jei:

• padarę netyčinę klaidą, gausite tokio paties dydžio baudą kaip ir tie, kurie sąmoningai siekė suklaidinti Registrą;
• dokumentų priduoti laiku negalėsite dėl Įmonių registro svetainės neveiklumo;
• įmonių registras nepriims apeliacijos dėl baudos, kurią gavote už per vėlai pateiktus dokumentus, nors tai įvyko dėl Registro interneto svetainės klaidos.

Baudų dydžiai

Laiku nepateikus metinių ataskaitų, tikriausiai teks paploninti piniginę, nes baudos išvengti – beveik neįmanoma.

Jei vėluojate pateikti dokumentus:

• mėnesį ar mažiau, teks mokėti £150;
• 1-3 mėn. mokėsite £375;
• 3-6 mėn. mokėsite £750;
• daugiau nei 6 mėn. mokėsite £1500.

Jei ataskaitas vėluojate pateikti dvejus metus iš eilės, jums bus taikomos dvigubai didesnės, nei nurodytos aukščiau, baudos!

Taip pat, jei nepateiksite duomenis apie įmonę patvirtinančios ataskaitos, jums gresia bauda iki £5000 ir išbraukimas iš Įmonių registro.

Atkreipkite dėmesį, kad dokumentus turite pateikti ir už įmones, kurios yra įregistruotos Registre, tačiau šiuo metu nevykdo veiklos!

Formų pildymas internetu

Šiandien daugelis institucijų, įskaitant ir Įmonių registrą, suteikia galimybę dokumentus pildyti internetu. Visgi, pastarosios institucijos atveju, šis procesas nėra toks paprastas, koks turėtų būti. Net ir patys Įmonių registro darbuotojai rekomenduoja dokumentų nepildyti internetu, jei iki dokumentų pridavimo termino pabaigos liko nedaug laiko.

• Įmonių registro internetinė svetainė, kurioje pildomi dokumentai, ne visuomet veikia sklandžiai.
• Iškilus sunkumams, negalite būti tikri, kad pavyks susisiekti su Įmonių registro darbuotojais. Rytais ir popietėmis susisiekti telefonu kone neįmanoma, o savaitgaliais linija išvis nedirba.

Registro baudų atmintinėje rašoma, kad jei susidūrėte su problemomis pildydami internetinę formą, turite būtinai paskambinti Įmonių registrui, tačiau, kaip minėjome, tai ne visuomet yra įmanoma.

Jei nesate tikri, ar svetainė veikia taip, kaip turėtų, ir negalite susisiekti telefonu, tuomet būtinai apie problemą praneškite el. paštu. Taip turėsite raštišką įrodymą, jog padarėte viską, ką galėjote, kad informuoti apie situaciją.

Kaip išvengti baudų?

• Geriau dokumentus teikite paštu, o ne internetu; ypač, jei artėja dokumentų pridavimo termino pabaiga.

• Jei pildote internetinį šabloną, stenkitės tai daryti darbo dienomis, o ne savaitgaliais, nes panašu, jog savaitgaliais sistema streikuoja dar labiau ir formas priduoti yra sunkiau.

• Užpildę internetinį šabloną, paskambinkite ir įsitikinkite, kad jūsų forma pasiekė darbuotojus.

• Jei teikiate sutrumpintą veiklos ataskaitą (angl. abbreviated accounts), geriau nesinaudokite Įmonių registro siūlomu šablonu, nes jis ne visuomet veikia taip, kaip turėtų. Kartais šablonas užstringa arba „pakimba“ ir darbą tenka daryti iš naujo arba Registrą pasiekia nepilni duomenys. Nors kartais svetainėje ir yra parodomos žinutės, įspėjančios apie tai, jog serveris tuo metu smarkiai apkrautas, tai įvyksta ne visuomet.

Apeliacijos dėl baudų

Jei jums buvo skirta bauda, galite pateikti apeliaciją, tačiau turite susitaikyti su mintimi, kad jos tenkinamos itin retais atvejais. Norėdami išvengti baudos, turėsite įrodyti, kad dokumentų pateikti laiku negalėjote dėl itin svarbios priežasties.

Žemiau pateikiame keletą priežasčių, kurios nebus pripažintos tinkamomis, norint išvengti baudos:

• jūsų įmonė pastaruoju metu buvo neveiksni;
• neturėjote lėšų sumokėti už dokumentų pateikimą;
• jūsų buhalteris buvo atsakingas už dokumentų pateikimą ir to nepadarė;
• nežinojote kaip ir kada užpildyti ataskaitas;
• jūsų ataskaitų pateikimas užtruko ar pasimetė dėl pašto kaltės;
• įmonės direktorius (-iai) gyvena ar keliauja užsienyje.

Išskirtiniai atvejai

Išimtys dėl baudos atšaukimo taikomos tik išskirtiniais atvejais. Kaip rašoma Įmonių registro dokumentuose, bauda gali būti netaikoma, jei „kritiniu momentu įmonę ištiko nenumatyti katastrofa“. Į šią sąvoką įeina tokie atvejai, kai:

• įmonės vienintelį direktorių ištinka asmeninė tragedija prieš pat dokumentų pateikimo terminą;
• kelios dienos iki dokumentų pateikimo termino pabaigos, dokumentus sunaikina gaisras, potvynis ar pan.;
• įvyksta kitos situacijos, kurių nebuvo įmanoma numatyti ir išvengti.

Informaciją paruošė buhalterė Rūta Kisio
http://right-accounts.co.uk/lt
https://www.facebook.com/RightAccountsBuhalteriuPaslaugos/

Vis daugiau lietuvių Jungtinėje Karalystėje steigia savo įmones. Šis faktas džiugina, tačiau neretai įmonės įsteigiamos paskubomis, o direktoriai tiksliai nežino savo pareigų.

Viena svarbiausių direktoriaus pareigų – teikti metines veiklos ataskaitas (angl. accounts) ir duomenis apie įmonę patvirtinančią ataskaitą (angl. confirmation statement) Įmonių registrui (angl. Companies House). Laiku neatlikę šios pareigos, galite ne tik gauti baudą, bet jūsų įmonė gali būti apskritai išbraukta iš Registro.

Nelankstus ir griežtas požiūris

Įmonių registras garsėja kaip itin nelanksti įstaiga. Ne tik lietuviai, bet ir britai dažnai nukenčia dėl nepatikimai veikiančios Įmonių registro svetainės bei negailestingų baudų už klaidas ir vėlavimą pateikti dokumentus.

Skirdamas baudas Įmonių registras nesilaiko principo, jog baudos dydis turėtų būti proporcingas nusižengimui. Dažniausiai yra skiriamos maksimalios baudos, taigi nenustebkite, jei:

• padarę netyčinę klaidą, gausite tokio paties dydžio baudą kaip ir tie, kurie sąmoningai siekė suklaidinti Registrą;
• dokumentų priduoti laiku negalėsite dėl Įmonių registro svetainės neveiklumo;
• įmonių registras nepriims apeliacijos dėl baudos, kurią gavote už per vėlai pateiktus dokumentus, nors tai įvyko dėl Registro interneto svetainės klaidos.

Baudų dydžiai

Laiku nepateikus metinių ataskaitų, tikriausiai teks paploninti piniginę, nes baudos išvengti – beveik neįmanoma.

Jei vėluojate pateikti dokumentus:

• mėnesį ar mažiau, teks mokėti £150;
• 1-3 mėn. mokėsite £375;
• 3-6 mėn. mokėsite £750;
• daugiau nei 6 mėn. mokėsite £1500.

Jei ataskaitas vėluojate pateikti dvejus metus iš eilės, jums bus taikomos dvigubai didesnės, nei nurodytos aukščiau, baudos!

Taip pat, jei nepateiksite duomenis apie įmonę patvirtinančios ataskaitos, jums gresia bauda iki £5000 ir išbraukimas iš Įmonių registro.

Atkreipkite dėmesį, kad dokumentus turite pateikti ir už įmones, kurios yra įregistruotos Registre, tačiau šiuo metu nevykdo veiklos!

Formų pildymas internetu

Šiandien daugelis institucijų, įskaitant ir Įmonių registrą, suteikia galimybę dokumentus pildyti internetu. Visgi, pastarosios institucijos atveju, šis procesas nėra toks paprastas, koks turėtų būti. Net ir patys Įmonių registro darbuotojai rekomenduoja dokumentų nepildyti internetu, jei iki dokumentų pridavimo termino pabaigos liko nedaug laiko.

• Įmonių registro internetinė svetainė, kurioje pildomi dokumentai, ne visuomet veikia sklandžiai.
• Iškilus sunkumams, negalite būti tikri, kad pavyks susisiekti su Įmonių registro darbuotojais. Rytais ir popietėmis susisiekti telefonu kone neįmanoma, o savaitgaliais linija išvis nedirba.

Registro baudų atmintinėje rašoma, kad jei susidūrėte su problemomis pildydami internetinę formą, turite būtinai paskambinti Įmonių registrui, tačiau, kaip minėjome, tai ne visuomet yra įmanoma.

Jei nesate tikri, ar svetainė veikia taip, kaip turėtų, ir negalite susisiekti telefonu, tuomet būtinai apie problemą praneškite el. paštu. Taip turėsite raštišką įrodymą, jog padarėte viską, ką galėjote, kad informuoti apie situaciją.

Kaip išvengti baudų?

• Geriau dokumentus teikite paštu, o ne internetu; ypač, jei artėja dokumentų pridavimo termino pabaiga.

• Jei pildote internetinį šabloną, stenkitės tai daryti darbo dienomis, o ne savaitgaliais, nes panašu, jog savaitgaliais sistema streikuoja dar labiau ir formas priduoti yra sunkiau.

• Užpildę internetinį šabloną, paskambinkite ir įsitikinkite, kad jūsų forma pasiekė darbuotojus.

• Jei teikiate sutrumpintą veiklos ataskaitą (angl. abbreviated accounts), geriau nesinaudokite Įmonių registro siūlomu šablonu, nes jis ne visuomet veikia taip, kaip turėtų. Kartais šablonas užstringa arba „pakimba“ ir darbą tenka daryti iš naujo arba Registrą pasiekia nepilni duomenys. Nors kartais svetainėje ir yra parodomos žinutės, įspėjančios apie tai, jog serveris tuo metu smarkiai apkrautas, tai įvyksta ne visuomet.

Apeliacijos dėl baudų

Jei jums buvo skirta bauda, galite pateikti apeliaciją, tačiau turite susitaikyti su mintimi, kad jos tenkinamos itin retais atvejais. Norėdami išvengti baudos, turėsite įrodyti, kad dokumentų pateikti laiku negalėjote dėl itin svarbios priežasties.

Žemiau pateikiame keletą priežasčių, kurios nebus pripažintos tinkamomis, norint išvengti baudos:

• jūsų įmonė pastaruoju metu buvo neveiksni;
• neturėjote lėšų sumokėti už dokumentų pateikimą;
• jūsų buhalteris buvo atsakingas už dokumentų pateikimą ir to nepadarė;
• nežinojote kaip ir kada užpildyti ataskaitas;
• jūsų ataskaitų pateikimas užtruko ar pasimetė dėl pašto kaltės;
• įmonės direktorius (-iai) gyvena ar keliauja užsienyje.

Išskirtiniai atvejai

Išimtys dėl baudos atšaukimo taikomos tik išskirtiniais atvejais. Kaip rašoma Įmonių registro dokumentuose, bauda gali būti netaikoma, jei „kritiniu momentu įmonę ištiko nenumatyti katastrofa“. Į šią sąvoką įeina tokie atvejai, kai:

• įmonės vienintelį direktorių ištinka asmeninė tragedija prieš pat dokumentų pateikimo terminą;
• kelios dienos iki dokumentų pateikimo termino pabaigos, dokumentus sunaikina gaisras, potvynis ar pan.;
• įvyksta kitos situacijos, kurių nebuvo įmanoma numatyti ir išvengti.

Informaciją paruošė buhalterė Rūta Kisio
http://right-accounts.co.uk/lt
https://www.facebook.com/RightAccountsBuhalteriuPaslaugos/

 (Komentarų: 1)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: