Skundų dėl aptarnavimo skrendant Ryanair‘u nors vežimu vežk. Bet labiausiai nervina tai, kad degalams atpigus, skrydžiai į Lietuvą, atvirkščiai, pabrango. Žinote – kodėl? Tai priklauso nuo mūsų pačių.
Kodėl bilietas į Vilnių vieną dieną gali kainuoti 25 svarus, o kitą – 70 ar 80, man visada buvo didžiulė paslaptis. O pati didžiausia mįslė – niekingai pigūs, 5 ar 10 svarų kainavę bilietai, kurių man niekada nepavykdavo rasti, nors draugai, kolegos ar pažįstami nepaliaudavo girtis pigiai suskraidę į Lietuvą ir atgal.
Vilties, kad kada nors ir mane ištiks tokia laimė, niekada nepraradau. Maniau, kad keleivių srautui augant pigių bilietų irgi daugės ir nebereikės kasdien gaišti laiką naršant internete, stengiantis nutverti vieną kitą pusdykiai paleistą bilietą.
Šį tikėjimą palaikė labai paprasta logika, pagal kurią vis didesniam skaičiui žmonių vartojant vieną ar kitą produktą, didėja apyvarta, o tai reiškia, kad mažėja savikaina. O mažesnė savikaina turėtų numušti kainas. Bet viskas atvirkščiai – skrydžiai į Lietuvą, nesvarbu, Ryanair‘u ir Wizzair‘u, palaipsniui brangsta. Ir net atpigę degalai tų kainų nenumuša.
Tai kaip čia yra? Arba aš nepajėgi suprasti ekonomikos dėsnių, arba tų dėsnių iš viso nėra, tik iš piršto laužti išvedžiojimai, kuriais pridengiamos konkurentų išstūmimo ir žmonų įjunkymo į tam tikrą paslaugą taktikos?
Maždaug ketvirtis milijono vidutiniškai kas trys mėnesiai į Angliją ir atgal skraidyti įjunkusių lietuvių emigrantų – o pridėkim dar gimines ir draugus, atvykstančius jų aplankyti – yra didžiulis grobis, kurio pigių skrydžių avialinijos tikrai nepaleis. Paradoksalu, bet būtent dėl didžiulio keleivių kiekio į Europos šalis, Lietuvą neturi ir, panašu, labai ilgai, o gal ir niekada, neturės nacionalinių avialinijų - pigių skrydžių tarptautinės avialinijos tokio klientų kiekio „papigiai“ neatiduos.
Beje, būtent tai, kad pirmyn atgal skraidančių vis gausėja, lemia ir kainų augimą. Kuo didesnė paklausa, tuo daugiau mokame. Ir visiškai nesvarbu, kokiu atstumu skrendame ir kiek kainuoja degalai. Kainas nustato mūsų elgesys.
Aš, kaip ir daugelis normalių žmonių, kažkodėl tikėjau, kad kuo anksčiau pirksi bilietą, tuo jis mažiau kainuos. Pasirodo, nė velnio. Ryanair‘o bilietų kainų darybą tyrę mokslininkai pastebėjo, kad avialinijos iš pat pradžių nustato palyginti aukštas kainas, ir stebi, kaip vyksta pardavimai. Būtent tai lemia, kad bilietas į Indiją gali kainuoti tiek pat kaip į Lietuvą, o prieš dešimt dienų gali įsigyti perpus pigesnį bilietą, nei prieš du mėnesius.
Paslaptis labai paprasta - elektroniniu būdu vykdomą prekybą lengva stebėti ir ja manipuliuoti, tad sulig kiekvienu parduotu bilietu kito bilieto kaina auga maždaug 3 procentais. Pavyzdžiui, jeigu Jonas nusipirko bilietą už 100 svarų, tai po jo į tą patį skrydį bilietą perkantis Petras mokės 103 svarus. Jeigu pardavimai menki, kaina maždaug 3 procentais mažėja.
Beje, bilietą perkantis keleivis neturi galimybės matyti, kiek lėktuve liko vietų, ir atspėti, kainos kris ar kils, neįmanoma. Kaip lošiant loterijoje, belieka pasikliauti sėkme ir melstis, kad bendratautiečiai rečiau skraidytų. Bet sprendžiant pagal tai, kad kiekvieną kartą, kiek skridau į Lietuvą, lėktuvai būdavo pritutinti iki paskutinės sėdynės, bilietai į gimtą šalį artimiausiu metu tik brangs.
Zita Čepaitė
Komentarai
Ponia Zita.....maziau negatyvo,daugiau optimizmo ir pasitikejimo....ir rasit Jus tuos pigius bilietus.....:)))))
visada pirku nuo 29 iki 49 svaru I Viena puse,imanoman nusnusipirkti uz 19 tik reike dazniau ziuret. tai kur dar pigiau?
Na, vis tiek bilietai lėktuvo yra nebrangūs. Palyginus su autobuso...
Skraidys, tuo jie ir nebeskraidys , nebeapsimokes. Ieskotu kitu saliu
Tas tai taip: kuo reciau zmones skraidytu i Lietuva, tuo mazesnes kainos butu. Bet ka noret sezonu (vasara, per Kaledas, per Velykas), visi nori aplankyt gimines, tai reikia su tuo tiesiog susitaikyt. Cia tas pats kaip su siltaisiais krastais: ne sezonu kainos kelis kartus mazesnes, o kai atsiranda paklausa, pakyla stipriai. Viskas cia naturalu, kad ir kiek nesinoretu brangiau moket,bet nieko nepadarysi;-)
kartais tavo pamastymai visai smagiai skaitosi, bet is sios rastliavos net juokas nebeima... Gal jau uzteks rasineti apie dalykus kuriu absoliuciai neismanai? Ekonomika ir ypac aviacijos verslas akyvaizdziai nera tavo ismanymo srytis
Jei nori pigiai skraidyti, reikia anksti ir bilietus pirkti. As sumokejau uz bilieta i Lietuva £29 svarus pirkdamas balandzio menesi rugpjucio galui, o atgalinis kainavo tik £45
Beje, bilietą perkantis keleivis neturi galimybės matyti, kiek lėktuve liko vietų........Jei nori pirkt vietas ,atsiversk ir matysi,kur nori sedet ir kokios vietos yra like,kokias cia nesamones parase?....Beje perku bil pries 3-4 men ir visada islosiu,nes patikrinu kainas kokios likus 1-2 men iki skrydzio,jos zenkliai pasikeite.O norint gaut itin pigiu bilietu,reikia ,,mirkt,,tam internete istysai ir suzvejosi tuis pigius.As tam laiko neturiu.Norint pigiai skrist ,reikia skrist pirmyn viena kompanija,kita kompanija gryzt- taip mano dukra skraido,50-60£ isleidzia pirmyn atgal
As nesuprantu. Ko jus pastoviai kabinejates prie sios moteriskes? Veikt neturit ka?
Taigi visad tokiu visaziniu buvo ir bus, protingi savo nuomone turi, o kiti patis renkasi tiket tuom ar ne, todel maziau nervu ir dziaukis penktadieniu :)
Nesuprantu kas si moteris mano esanti???viska zino viska mato,visus kritikuoja!!! Ir mano kad jos nuomone ko nors verta...
Yra galimybe nusipirkti pigesni bilieta su persedimu tuo paciu dar turi galimybe kazka pamatyti.