Pandemija stabdė Anglijos vaikų socialinį ir emocinį augimą – tyrimas - Anglija.lt
 

Pandemija stabdė Anglijos vaikų socialinį ir emocinį augimą – tyrimas 

Dauguma anksčiau atliktų tyrimų apie pandemijos metu ir po jos patirtus vaikų išgyvenimus daugiausia dėmesio skyrė poveikiui mokymuisi ir parodė, kad labiausiai nukentėjo skurdesnėse šeimose gyvenantys esantys vaikai.

Šiame naujausiame tyrime nagrinėjamas tėvų patirties darbo rinkoje poveikis vaikų socialiniam ir emociniam vystymuisi ir nustatyta, kad tiek turtingesnių, tiek skurdesnių šeimų vaikų socialinis ir emocinis vystymasis nukentėjo.

Tyrėjai apklausė 6095 Anglijoje gyvenančius tėvus, kurių vaikų amžius svyravo nuo 4 iki 16 metų amžiaus. Tėvai atsakė į 13 klausimų apie savo vaikų elgesį, įskaitant tai, kaip dažnai jie atrodė susirūpinę, kaip lengvai prarasdavo pasitikėjimą savimi ir kaip dažnai kildavo pykčio priepuolių laikotarpiu nuo 2020 metų vasario iki 2021 metų vasario.

Beveik pusė tėvų (47 proc.) nurodė, kad jų vaikas 2021 m. turėjo daugiau socialinių ir emocinių sunkumų nei 2020 m. Kalbant apie ketverių-septynerių metų vaikus fiksuotas socialinės ir emocinės raidos pablogėjimo dešimčia procentinių punktų lyginant su 12-15 metų vaikais (52 proc., palyginti su 42 proc.).

Mergaičių tėvai ir tie, kurie buvo išleisti į prastovas, taip pat dažniau nurodė, kad jų vaiko socialiniai ir emociniai įgūdžiai pablogėjo, nei vaikų, kurių tėvai per visą pandemijos laikotarpį turėjo stabilų darbą.

„COVID-19 pandemijos metu visų socialinių sluoksnių vaikų socialiniai ir emociniai įgūdžiai labai pablogėjo, –sakė vienas iš ataskaitos autorių Andrew McKendrickas. – Per šiuos metus vaikai patyrė daug pokyčių: buvo uždarytos mokyklos, trūko ryšių su draugais ir šeima, o artimieji galėjo susirgti sunkia liga ar mirti. Mūsų tyrimas rodo, kad dar vienas svarbus veiksnys, lėmęs prastėjančius vaikų įgūdžius, buvo ekonominiai sutrikimai, kurių patyrė jų tėvai, nepriklausomai nuo to, ar dėl šių sutrikimų buvo prarastos didelės pajamos, ar ne.“

Dauguma anksčiau atliktų tyrimų apie pandemijos metu ir po jos patirtus vaikų išgyvenimus daugiausia dėmesio skyrė poveikiui mokymuisi ir parodė, kad labiausiai nukentėjo skurdesnėse šeimose gyvenantys esantys vaikai.

Šiame naujausiame tyrime nagrinėjamas tėvų patirties darbo rinkoje poveikis vaikų socialiniam ir emociniam vystymuisi ir nustatyta, kad tiek turtingesnių, tiek skurdesnių šeimų vaikų socialinis ir emocinis vystymasis nukentėjo.

Tyrėjai apklausė 6095 Anglijoje gyvenančius tėvus, kurių vaikų amžius svyravo nuo 4 iki 16 metų amžiaus. Tėvai atsakė į 13 klausimų apie savo vaikų elgesį, įskaitant tai, kaip dažnai jie atrodė susirūpinę, kaip lengvai prarasdavo pasitikėjimą savimi ir kaip dažnai kildavo pykčio priepuolių laikotarpiu nuo 2020 metų vasario iki 2021 metų vasario.

Beveik pusė tėvų (47 proc.) nurodė, kad jų vaikas 2021 m. turėjo daugiau socialinių ir emocinių sunkumų nei 2020 m. Kalbant apie ketverių-septynerių metų vaikus fiksuotas socialinės ir emocinės raidos pablogėjimo dešimčia procentinių punktų lyginant su 12-15 metų vaikais (52 proc., palyginti su 42 proc.).

Mergaičių tėvai ir tie, kurie buvo išleisti į prastovas, taip pat dažniau nurodė, kad jų vaiko socialiniai ir emociniai įgūdžiai pablogėjo, nei vaikų, kurių tėvai per visą pandemijos laikotarpį turėjo stabilų darbą.

„COVID-19 pandemijos metu visų socialinių sluoksnių vaikų socialiniai ir emociniai įgūdžiai labai pablogėjo, –sakė vienas iš ataskaitos autorių Andrew McKendrickas. – Per šiuos metus vaikai patyrė daug pokyčių: buvo uždarytos mokyklos, trūko ryšių su draugais ir šeima, o artimieji galėjo susirgti sunkia liga ar mirti. Mūsų tyrimas rodo, kad dar vienas svarbus veiksnys, lėmęs prastėjančius vaikų įgūdžius, buvo ekonominiai sutrikimai, kurių patyrė jų tėvai, nepriklausomai nuo to, ar dėl šių sutrikimų buvo prarastos didelės pajamos, ar ne.“

 (Komentarų: 0)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: