Tyrimas JK: daugiau nei trečdalis „Facebook Marketplace“ skelbimų – sukčių - Anglija.lt
 

Tyrimas JK: daugiau nei trečdalis „Facebook Marketplace“ skelbimų – sukčių 

Be kita ko, sukčiavimo ekspertus, kuriuos jie laikė pirkėjais, pardavėjai nukreipdavo į suklastotas svetaines. Jie taip pat atsisakydavo leisti apžiūrėti daiktą asmeniškai ir reikalaudavo išankstinio mokesčio.

TSB taip pat aptiko daiktų, kurie buvo reklamuojami kaip „visiškai nauji“ ir kurių kaina buvo šimtais svarų sterlingų mažesnė už tikrąją mažmeninę kainą. Pavyzdžiui, „iPhone 13“ buvo parduodamas vos už 84 svarus sterlingų, nors „Apple“ interneto svetainėje šis modelis parduodamas už 599 svarus sterlingų. Susisiekus su pardavėju, TSB sukčiavimo ekspertas buvo nukreiptas į sukčiavimo svetainę, kurioje galima atlikti mokėjimą.

Komanda taip pat nustatė, kad 2016 metais „Audi Q3“ buvo parduodamas už 6000 svarų sterlingų.

TSB teigia, kad pardavėjas atsisakė atsakyti į bet kokius klausimus ir nurodė sukčiavimo ekspertui kreiptis el. Pašto. Patikrinusi el. pašto adresą, komanda nustatė, kad 2023 metais apie jį buvo pranešta kaip apie sukčiavimo su automobiliais atvejį.

Dažniausiai su sukčiavimais „Facebook Marketplace“ svetainėje pernai buvo siejami šie daiktai:

  • transporto priemonės ir (arba) jų dalys – 21 proc.
  • telefonas – 7 proc.
  • avalynė ir drabužiai – 7 proc.
  • žaidimų konsolės ir priedai – 7 proc.
  • bilietai į koncertus ir festivalius – 6 proc.
  • smulkioji elektronika (nešiojamieji kompiuteriai, fotoaparatai, stalai, dronai ir kt.) – 5 proc.
  • baldai – 5 proc.
  • buitinė elektronika ir prietaisai – 4 proc.
  • paslaugos – 3 proc.
  • statybinės medžiagos ir įrankiai – 3 proc.

TSB apskaičiavo, kad 2023 metais „Facebook Marketplace“ naudotojai galėjo prarasti 59 714 000 svarų sterlingų. Šią sumą jie apskaičiavo sujungę JK bankų sektoriaus asociacijos „UK Finance“ duomenis su TSB vidaus duomenimis, kurie rodo, kad 73 proc. dabartinių sukčiavimo perkant atvejų susiję su „Facebook Marketplace“.

„Juk neapsipirktumėte prekybos centre, jei trečdalis prekių būtų pasenusios arba padirbtos. Tas pats turėtų būti taikoma ir „Facebook Marketplace“, kurioje yra viena iš trijų tikimybių, kad mokėdami internetu galite būti apgauti, – sakė TSB atstovas sukčiavimo klausimais Mattas Hepburnas. – Socialinių tinklų bendrovės tikrai turi vykdyti savo įsipareigojimus pagal vyriausybės kovos su internetiniu sukčiavimu chartiją ir skubiai sutvarkyti savo platformas. Pirmas geras žingsnis būtų pašalinti sukčių skelbimus.-

TSB sukčiavimo komanda tyrimą atliko 2023 metų lapkritį.

„Mūsų programėlėmis Jungtinėje Karalystėje kasdien naudojasi dešimtys milijonų žmonių, todėl pripažįstame, kad mums tenka svarbus vaidmuo sprendžiant visą sektorių apimančią internetinių pirkinių sukčiavimo problemą, ir esame įdiegę sistemas, skirtas sukčiavimams blokuoti, – sakė „Facebook“ valdančios „Meta“ atstovas spaudai. – „Facebook Marketplace" yra vietinių susitikimų ir prekių pasiėmimo paslauga, todėl mes nepadedame vykdyti mokėjimų ar siuntimo, tačiau sukčiai tuo naudojasi nukreipdami pokalbius iš mūsų platformų, kur mes negalime užtikrinti jų vykdymo. Raginame savo bendruomenę nedelsiant pranešti apie sukčiavimo atvejus, kad galėtume imtis veiksmų, ir toliau teiksime klientams žinių, kaip saugiai sudaryti sandorius ir išvengti sukčiavimo „Marketplace“ platformoje.“

Be kita ko, sukčiavimo ekspertus, kuriuos jie laikė pirkėjais, pardavėjai nukreipdavo į suklastotas svetaines. Jie taip pat atsisakydavo leisti apžiūrėti daiktą asmeniškai ir reikalaudavo išankstinio mokesčio.

TSB taip pat aptiko daiktų, kurie buvo reklamuojami kaip „visiškai nauji“ ir kurių kaina buvo šimtais svarų sterlingų mažesnė už tikrąją mažmeninę kainą. Pavyzdžiui, „iPhone 13“ buvo parduodamas vos už 84 svarus sterlingų, nors „Apple“ interneto svetainėje šis modelis parduodamas už 599 svarus sterlingų. Susisiekus su pardavėju, TSB sukčiavimo ekspertas buvo nukreiptas į sukčiavimo svetainę, kurioje galima atlikti mokėjimą.

Komanda taip pat nustatė, kad 2016 metais „Audi Q3“ buvo parduodamas už 6000 svarų sterlingų.

TSB teigia, kad pardavėjas atsisakė atsakyti į bet kokius klausimus ir nurodė sukčiavimo ekspertui kreiptis el. Pašto. Patikrinusi el. pašto adresą, komanda nustatė, kad 2023 metais apie jį buvo pranešta kaip apie sukčiavimo su automobiliais atvejį.

Dažniausiai su sukčiavimais „Facebook Marketplace“ svetainėje pernai buvo siejami šie daiktai:

  • transporto priemonės ir (arba) jų dalys – 21 proc.
  • telefonas – 7 proc.
  • avalynė ir drabužiai – 7 proc.
  • žaidimų konsolės ir priedai – 7 proc.
  • bilietai į koncertus ir festivalius – 6 proc.
  • smulkioji elektronika (nešiojamieji kompiuteriai, fotoaparatai, stalai, dronai ir kt.) – 5 proc.
  • baldai – 5 proc.
  • buitinė elektronika ir prietaisai – 4 proc.
  • paslaugos – 3 proc.
  • statybinės medžiagos ir įrankiai – 3 proc.

TSB apskaičiavo, kad 2023 metais „Facebook Marketplace“ naudotojai galėjo prarasti 59 714 000 svarų sterlingų. Šią sumą jie apskaičiavo sujungę JK bankų sektoriaus asociacijos „UK Finance“ duomenis su TSB vidaus duomenimis, kurie rodo, kad 73 proc. dabartinių sukčiavimo perkant atvejų susiję su „Facebook Marketplace“.

„Juk neapsipirktumėte prekybos centre, jei trečdalis prekių būtų pasenusios arba padirbtos. Tas pats turėtų būti taikoma ir „Facebook Marketplace“, kurioje yra viena iš trijų tikimybių, kad mokėdami internetu galite būti apgauti, – sakė TSB atstovas sukčiavimo klausimais Mattas Hepburnas. – Socialinių tinklų bendrovės tikrai turi vykdyti savo įsipareigojimus pagal vyriausybės kovos su internetiniu sukčiavimu chartiją ir skubiai sutvarkyti savo platformas. Pirmas geras žingsnis būtų pašalinti sukčių skelbimus.-

TSB sukčiavimo komanda tyrimą atliko 2023 metų lapkritį.

„Mūsų programėlėmis Jungtinėje Karalystėje kasdien naudojasi dešimtys milijonų žmonių, todėl pripažįstame, kad mums tenka svarbus vaidmuo sprendžiant visą sektorių apimančią internetinių pirkinių sukčiavimo problemą, ir esame įdiegę sistemas, skirtas sukčiavimams blokuoti, – sakė „Facebook“ valdančios „Meta“ atstovas spaudai. – „Facebook Marketplace" yra vietinių susitikimų ir prekių pasiėmimo paslauga, todėl mes nepadedame vykdyti mokėjimų ar siuntimo, tačiau sukčiai tuo naudojasi nukreipdami pokalbius iš mūsų platformų, kur mes negalime užtikrinti jų vykdymo. Raginame savo bendruomenę nedelsiant pranešti apie sukčiavimo atvejus, kad galėtume imtis veiksmų, ir toliau teiksime klientams žinių, kaip saugiai sudaryti sandorius ir išvengti sukčiavimo „Marketplace“ platformoje.“

 (Komentarų: 0)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: