Pasaulio žiniasklaidoje Lietuva minima dažniau nei kitos Baltijos šalys - Anglija.lt
 

Pasaulio žiniasklaidoje Lietuva minima dažniau nei kitos Baltijos šalys 

Lietuva antrąjį metų ketvirtį sulaukė didesnio tarptautinės žiniasklaidos dėmesio nei kaimyninės Baltijos šalys ir buvo dažniau minima teigiamame kontekste, parodė balandį-birželį JAV kompanijos atliktas valstybių žinomumo žiniasklaidoje tyrimas "East West Global Index 200".

Tyrime 200 šalių buvo sureitinguotos pagal tai, kaip dažnai ir kokiame kontekste jas balandžio-birželio mėnesiais minėjo tarptautinė žiniasklaida. Lietuva šiame sąraše užėmė 68 vietą, tuo metu Latvijai atiteko 139-oji, o Estijai - 137-oji vietos, pranešė Vyriausybė.

Anot Ministrų kabineto, šis tyrimo rezultatas rodo, kad Lietuva, pastaruoju metu turėdama daugiau "žinių, kuriomis gali sudominti įtakingiausius pasaulio leidinius", tampa įdomesnė užsienio žiniasklaidai.

"Matome, jog drąsi Lietuvos pozicija užsienio politikoje, prasidėjęs kryptingas Lietuvos įvaizdžio koordinavimas jau duoda gerų rezultatų, o neretai akcentuojama Lietuvos žinomumo problema mažėja. Ateityje tikimės dar geresnių mūsų šalies pozicijų, nes Lietuvos žinomumas tarptautinėje bendruomenėje yra vienas kertinių Lietuvos įvaizdžio formavimo strateginių tikslų", - Vyriausybės pranešime cituojamas Komunikacijos departamento direktorius Laurynas Bučalis.

Anot jo, šias tendencijas atspindi tai, jog kasdien Lietuvos pavadinimo įvairiose paieškos sistemose ieško apie 14 tūkst. interneto naudotojų. Lietuva taip pat neseniai atidarė Lietuvos interneto vartus www.lietuva.lt, kuriuose lankosi ir ieško informacijos internautai iš 90 šalių.

Naujas valstybių įvaizdžio indekso tyrimas kas ketvirtį nagrinėja 38 didžiausius pasaulio leidinius, tokius kaip "The Economist", "The Financial Times", "The International Herald Tribune", "The China Morning News" (Hong Kongas), "The New York Times", "The Washington Post", taip pat regionines publikacijas anglų kalba.

Tyrimo metu, atsižvelgiant į valstybės paminėjimų skaičių publikacijose bei jų teigiamą ar neigiamą toną, siekiama identifikuoti valstybės prekės ženklo vertę ir išsiaiškinti, kiek ir kaip valstybę vaizduoja tarptautinė žiniasklaida.

Pasak tyrimo organizatorių, amerikiečių kompanijos "East West Communications", žiniasklaida dažnai yra pirmas šaltinis informacijai apie šalį, kurioje žmogus nėra buvęs.

Indeksas "East West Global Index 200" kol kas yra vienintelis valstybių žinomumą žiniasklaidoje vertinantis tyrimas ir, anot Vyriausybės, antrojo 2008-ųjų ketvirčio tyrimo rezultatai buvo pirmąkart paskelbti viešai.

Lietuva antrąjį metų ketvirtį sulaukė didesnio tarptautinės žiniasklaidos dėmesio nei kaimyninės Baltijos šalys ir buvo dažniau minima teigiamame kontekste, parodė balandį-birželį JAV kompanijos atliktas valstybių žinomumo žiniasklaidoje tyrimas "East West Global Index 200".

Tyrime 200 šalių buvo sureitinguotos pagal tai, kaip dažnai ir kokiame kontekste jas balandžio-birželio mėnesiais minėjo tarptautinė žiniasklaida. Lietuva šiame sąraše užėmė 68 vietą, tuo metu Latvijai atiteko 139-oji, o Estijai - 137-oji vietos, pranešė Vyriausybė.

Anot Ministrų kabineto, šis tyrimo rezultatas rodo, kad Lietuva, pastaruoju metu turėdama daugiau "žinių, kuriomis gali sudominti įtakingiausius pasaulio leidinius", tampa įdomesnė užsienio žiniasklaidai.

"Matome, jog drąsi Lietuvos pozicija užsienio politikoje, prasidėjęs kryptingas Lietuvos įvaizdžio koordinavimas jau duoda gerų rezultatų, o neretai akcentuojama Lietuvos žinomumo problema mažėja. Ateityje tikimės dar geresnių mūsų šalies pozicijų, nes Lietuvos žinomumas tarptautinėje bendruomenėje yra vienas kertinių Lietuvos įvaizdžio formavimo strateginių tikslų", - Vyriausybės pranešime cituojamas Komunikacijos departamento direktorius Laurynas Bučalis.

Anot jo, šias tendencijas atspindi tai, jog kasdien Lietuvos pavadinimo įvairiose paieškos sistemose ieško apie 14 tūkst. interneto naudotojų. Lietuva taip pat neseniai atidarė Lietuvos interneto vartus www.lietuva.lt, kuriuose lankosi ir ieško informacijos internautai iš 90 šalių.

Naujas valstybių įvaizdžio indekso tyrimas kas ketvirtį nagrinėja 38 didžiausius pasaulio leidinius, tokius kaip "The Economist", "The Financial Times", "The International Herald Tribune", "The China Morning News" (Hong Kongas), "The New York Times", "The Washington Post", taip pat regionines publikacijas anglų kalba.

Tyrimo metu, atsižvelgiant į valstybės paminėjimų skaičių publikacijose bei jų teigiamą ar neigiamą toną, siekiama identifikuoti valstybės prekės ženklo vertę ir išsiaiškinti, kiek ir kaip valstybę vaizduoja tarptautinė žiniasklaida.

Pasak tyrimo organizatorių, amerikiečių kompanijos "East West Communications", žiniasklaida dažnai yra pirmas šaltinis informacijai apie šalį, kurioje žmogus nėra buvęs.

Indeksas "East West Global Index 200" kol kas yra vienintelis valstybių žinomumą žiniasklaidoje vertinantis tyrimas ir, anot Vyriausybės, antrojo 2008-ųjų ketvirčio tyrimo rezultatai buvo pirmąkart paskelbti viešai.

 (Komentarų: 0)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: