Sukčiai iš JK apgavo lietuvius - Anglija.lt
 

Sukčiai iš JK apgavo lietuvius 

Ieškojusi, kas gali paskolinti pinigų, moteris vos nepakliuvo į tarptautinių sukčių pinkles. Moteris pinklių išvengė, kai kreipėsi į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą papildomos informacijos. Kitam gyventojui pasisekė mažiau – 3 dienoms investavęs į vieną Britanijos įmonę 230 dol. (625 Lt) už 300 proc. palūkanas, pinigų jis neatgavo.

Gyventoja į Jungtinėje Karalystėje (JK) įsikūrusią įmonę „Joes Finance“ kreipėsi, kai negalėjo gauti paskolos Lietuvos komerciniuose bankuose. Pasak jos, ši bendrovė sutiko suteikti vartotojai 50000 Lt paskolą itin palankiomis sąlygomis – 8 metams ir taikant tik 3 proc. metines palūkanas. Prieš sutarties sudarymą, įmonė paprašė vartotojos pervesti 250 svarų (1,03 tūkst. Lt) sterlingų draudimo įmoką kaip garantą, nors sutartyje tokio mokesčio nebuvo nurodyta.

Moteris kreipėsi į Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnybą prašydama išsiaiškinti, ar „Joes Finance“ teisėtai prašo įmokos. Tarnyba gavo informaciją iš kolegų Britanijoje, kad tokio kredito paslaugos teikėjo nėra.

Britanijos Finansinių paslaugų ombudsmeno institucija taip pat pastebėjo, jog vartotojos pateiktos kredito sutarties forma yra netradicinė, o taikoma palūkanų norma (3 proc.) yra daug mažesnė už kredito paslaugas JK teikiančių asmenų paprastai taikomą palūkanų normą. Be to, kredito sutartyje nėra nurodyta kredito kainos metinė norma, kuri apima ne tik palūkanų dydį, bet ir bet kokius papildomus mokesčius.

Vartotojų teisių apsaugos tarnyba mano, kad „Joes Finance“ gavusi vartotojos pervestą draudimo įmoką, 50000 Lt paskolos galėjo ir nebesuteikti, o vartotoja prarastų įmokėtus pinigus.

Žadėjo 300 proc. pelną
Kitam gyventojui pasisekė mažiau. Tarnyba gavo skundą, kuriame jis nurodė, kad internetu į Jungtinėje Karalystėje esančią įmonę investavo 230 dol. už 300 proc. palūkanas 3 dienom. Tačiau dabar neatgauna nei pinigų nei sulaukia atsakymo.

Tarnybos kolegos iš Britanijos nurodė, kad minėta įmonė Jungtinėje Karalystėje neregistruota, nurodyto adreso nėra, telefono kodas ne Jungtinės Karalystės, o interneto puslapis gali būti registruotas Karibuose.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba įspėja, jog būtina itin atidžiai pasirinkti finansinės paslaugos teikėją tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse ir jeigu įmanoma, paieškoti apie įmonę informacijos internete, taip išvengiant galimų apgavysčių.

Ieškojusi, kas gali paskolinti pinigų, moteris vos nepakliuvo į tarptautinių sukčių pinkles. Moteris pinklių išvengė, kai kreipėsi į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą papildomos informacijos. Kitam gyventojui pasisekė mažiau – 3 dienoms investavęs į vieną Britanijos įmonę 230 dol. (625 Lt) už 300 proc. palūkanas, pinigų jis neatgavo.

Gyventoja į Jungtinėje Karalystėje (JK) įsikūrusią įmonę „Joes Finance“ kreipėsi, kai negalėjo gauti paskolos Lietuvos komerciniuose bankuose. Pasak jos, ši bendrovė sutiko suteikti vartotojai 50000 Lt paskolą itin palankiomis sąlygomis – 8 metams ir taikant tik 3 proc. metines palūkanas. Prieš sutarties sudarymą, įmonė paprašė vartotojos pervesti 250 svarų (1,03 tūkst. Lt) sterlingų draudimo įmoką kaip garantą, nors sutartyje tokio mokesčio nebuvo nurodyta.

Moteris kreipėsi į Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnybą prašydama išsiaiškinti, ar „Joes Finance“ teisėtai prašo įmokos. Tarnyba gavo informaciją iš kolegų Britanijoje, kad tokio kredito paslaugos teikėjo nėra.

Britanijos Finansinių paslaugų ombudsmeno institucija taip pat pastebėjo, jog vartotojos pateiktos kredito sutarties forma yra netradicinė, o taikoma palūkanų norma (3 proc.) yra daug mažesnė už kredito paslaugas JK teikiančių asmenų paprastai taikomą palūkanų normą. Be to, kredito sutartyje nėra nurodyta kredito kainos metinė norma, kuri apima ne tik palūkanų dydį, bet ir bet kokius papildomus mokesčius.

Vartotojų teisių apsaugos tarnyba mano, kad „Joes Finance“ gavusi vartotojos pervestą draudimo įmoką, 50000 Lt paskolos galėjo ir nebesuteikti, o vartotoja prarastų įmokėtus pinigus.

Žadėjo 300 proc. pelną
Kitam gyventojui pasisekė mažiau. Tarnyba gavo skundą, kuriame jis nurodė, kad internetu į Jungtinėje Karalystėje esančią įmonę investavo 230 dol. už 300 proc. palūkanas 3 dienom. Tačiau dabar neatgauna nei pinigų nei sulaukia atsakymo.

Tarnybos kolegos iš Britanijos nurodė, kad minėta įmonė Jungtinėje Karalystėje neregistruota, nurodyto adreso nėra, telefono kodas ne Jungtinės Karalystės, o interneto puslapis gali būti registruotas Karibuose.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba įspėja, jog būtina itin atidžiai pasirinkti finansinės paslaugos teikėją tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse ir jeigu įmanoma, paieškoti apie įmonę informacijos internete, taip išvengiant galimų apgavysčių.

 (Komentarų: 2)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: