Vežėjai viliasi, kad bus atšauktas kelių naudotojo mokesčio didinimas - Anglija.lt
 

Vežėjai viliasi, kad bus atšauktas kelių naudotojo mokesčio didinimas 

Vežėjai tikisi, kad Vyriausybė dar persigalvos ir atšauks numatytą kelių naudotojo mokesčio didinimą. Atrėjančią krizę, anot vilkikų savininkų, pirmasis pajus krovinių pervežimo verslas, todėl mokesčiai neturėtų būti didinami drąstiškai.

Dar gruodį buvo pranešama, kad bendrovių mokamas kelių naudotojo mokestis, siekiant surinkti daugiau lėšų kelių priežiūros ir plėtros programoms finansuoti, kitąmet išaugs 2-3 kartus. Taip esą bus siekiama surinkti papildomai 65 mln. litų, arba beveik antra tiek, kiek surenkama dabar.

Susisiekimo ministro patarėjas Martynas Čerkauskas teigia, kad mokestis didinamas dėl to, kad Kelių fondas sumažintas perpus, o Europos Sąjungos pinigai besibaigiantys, tad tokiu būdu tikimasi surinkti papildomų lėšų kelių gerinimui. Anot ministro patarėjo, Lietuvoje mokesčiai ir taip esantys vieni mažiausių Europoje - esą Lenkija juos padidinusi jau praėjusią vasarą.

"Turime didelį tranzitinį sunkiųjų automobilių srautą. Jis, žinoma, gadina kelius, o dabartiniai mokesčiai ir pajamos yra per maži, palyginti su išlaidomis, kurių patiriama taisant vilkikų paliktas vėžes," - teigė M.Čerkauskas.

Pasak Susisiekimo ministerijos Kelių ir civilinės aviacijos departamento direktoriaus Šarūno Baublio, surenkamų pinigų nepakako valstybinės reikšmės keliams prižiūrėti. Jo teigimu, mokestis auga tik taršioms transporto priemonėms, o mažiau teršalų išmetantiems automobiliams bus taikomi mažesni tarifai.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidiumo nariui Mečislovui Atroškevičiui Susisiekimo ministerijos išsakomi argumentai atrodo ne visiškai sąžiningi. Anot jo, kalbant, kad turime priartėti prie Europos vidurkio, pamirštame, kad pas latvius kelių mokesčio iki šiol nėra, o mokestis, kurį ruošiamasi pritaikyti, viršija taikomą Beniliukso šalyse, Danijoje ir Švedijoje.

Vyriausybės nutarimu Kelių naudotojo mokestis komercinių transporto priemonių savininkams ir jų valdytojams didinamas nuo šių metų gegužės 1 dienos. Krovininių kelių transporto priemonių apmokestinimas per dieną didėja nuo 20 iki 37 litų. Kelių naudotojo mokestį galima mokėti kas dieną, kas savaitę, kas mėnesį arba už visus metus. Mokestis auga pagal krovininio automobilio svorį ir išmetamų teršalų kiekį.


Parengta pagal www.15min.lt informaciją

Vežėjai tikisi, kad Vyriausybė dar persigalvos ir atšauks numatytą kelių naudotojo mokesčio didinimą. Atrėjančią krizę, anot vilkikų savininkų, pirmasis pajus krovinių pervežimo verslas, todėl mokesčiai neturėtų būti didinami drąstiškai.

Dar gruodį buvo pranešama, kad bendrovių mokamas kelių naudotojo mokestis, siekiant surinkti daugiau lėšų kelių priežiūros ir plėtros programoms finansuoti, kitąmet išaugs 2-3 kartus. Taip esą bus siekiama surinkti papildomai 65 mln. litų, arba beveik antra tiek, kiek surenkama dabar.

Susisiekimo ministro patarėjas Martynas Čerkauskas teigia, kad mokestis didinamas dėl to, kad Kelių fondas sumažintas perpus, o Europos Sąjungos pinigai besibaigiantys, tad tokiu būdu tikimasi surinkti papildomų lėšų kelių gerinimui. Anot ministro patarėjo, Lietuvoje mokesčiai ir taip esantys vieni mažiausių Europoje - esą Lenkija juos padidinusi jau praėjusią vasarą.

"Turime didelį tranzitinį sunkiųjų automobilių srautą. Jis, žinoma, gadina kelius, o dabartiniai mokesčiai ir pajamos yra per maži, palyginti su išlaidomis, kurių patiriama taisant vilkikų paliktas vėžes," - teigė M.Čerkauskas.

Pasak Susisiekimo ministerijos Kelių ir civilinės aviacijos departamento direktoriaus Šarūno Baublio, surenkamų pinigų nepakako valstybinės reikšmės keliams prižiūrėti. Jo teigimu, mokestis auga tik taršioms transporto priemonėms, o mažiau teršalų išmetantiems automobiliams bus taikomi mažesni tarifai.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidiumo nariui Mečislovui Atroškevičiui Susisiekimo ministerijos išsakomi argumentai atrodo ne visiškai sąžiningi. Anot jo, kalbant, kad turime priartėti prie Europos vidurkio, pamirštame, kad pas latvius kelių mokesčio iki šiol nėra, o mokestis, kurį ruošiamasi pritaikyti, viršija taikomą Beniliukso šalyse, Danijoje ir Švedijoje.

Vyriausybės nutarimu Kelių naudotojo mokestis komercinių transporto priemonių savininkams ir jų valdytojams didinamas nuo šių metų gegužės 1 dienos. Krovininių kelių transporto priemonių apmokestinimas per dieną didėja nuo 20 iki 37 litų. Kelių naudotojo mokestį galima mokėti kas dieną, kas savaitę, kas mėnesį arba už visus metus. Mokestis auga pagal krovininio automobilio svorį ir išmetamų teršalų kiekį.


Parengta pagal www.15min.lt informaciją

 (Komentarų: 0)

Susiję straipsniai:

Susiję straipsniai: